Počinje rat za luksuzne SUV i Crossover automobile
SUV-ovi i Crossoveri su veliki, glomazni i bespotrebni, ali daleko od toga da umiru. Na američkom tržištu su odavno predmet želja, a po tom pitanju ni Europa ne kaska. Sada počinje hladni rat za kupce s najdubljim džepom
Bentley je s modelom Bentayga prvi otvorio bojišnicu ultra-luksuznih SUV-ova, iako je ovom konceptu zapravo prvi kumovao Aston Martin sa studijom Lagonda SUV i to dosta prije EXP 9F koncepta. Ovaj poduhvat za Bentley je bio riskantan, ali nakon vrlo dobrog prihvata na Bentayge na frankfurtskom sajmu sada je jasno da se otvorilo novo tržište a time i novo bojno polje proizvođača luksuznih automobila.
U Bentleyu su tako nedavno napravili malu PR kampanju s poznatim glumcem Jeanom Renom (koji, usput, sa svojih 1.9m visine pored Bentayge izgleda kao patuljak). Reno je dugogodišnji „korisnik“ Bentleya i svojevrsni ambasador marke, a svojom pojavom uz Bentaygu Bentley igra na kartu ekskluzivnosti što bi trebalo „napaliti“ potencijalne kupce s rezerviranim parkirnim mjestima oko studija u Hollywoodu i burzi u New Yorku, Londonu, Tokyu i drugdje.
Bilo je samo pitanje vremena kada će se i Mercedes uključiti u ovu priču, a po kuloarima koji kruže u automobilističkim kružocima, ekipa iz Stuttgarta razmišlja o razvijanju ultra-luksuznog crossovera i to najvjerojatnije pod značkom Maybacha. Direktor za razvitak SUV-ova u Mercedesu Andreas Zygan nedavno je oprezno i odmjereno izjavio kako se čini da je potražnja za ultra-luksuznim vozilima ovog tipa u porastu i kako Mercedes prati sve što se događa u ovom segmentu. Inače, ovo nije prvi put da se Mercedes bavi mišlju o ultra-luksuznom SUV-u pod zastavom Maybacha, ali čini se da bi zbog najnovijeg razvoja situacije ovaj projekt zaista i mogao vidjeti svjetlo dana.
Da se cijela priča ipak ne vrti samo oko 2-3 proizvođača, govori i činjenica da se na ovo tržište sada priključuju i tunerske kuće. TechArt je nedavno predstavio Porsche Cayenne Turbo sa 700 KS koji bi trebao biti brži od Bentayge. Tako bi TechArtov Cayenne do stotke trebao doći za samo 3.9 sekundi, a maksimalna brzina je preko 300 km/h. Isporuka snage dolazi u dvije gaze: u prvoj je na raspolaganju 640 KS, a pritiskom na magičnu tipku Sport, Cayenne „oslobađa“ svih 700 KS.
U svakom slučaju u skoroj budućnosti ćemo sigurno vidjeti mnoge proizvođače, tunere i prerađivače kako se bore za čekove 1% populacije koji imaju pravu lovu. Odabrao Jean Reno.