McLaren-Honda – F1 suradnja koja je, srećom gotova.
Partnerstvo koje je bilo izrazito uspješno u prošlosti je od ponovnog ujedinjenja 2015. godine uspjelo postati predmetom sprdnje na internetu i to im je realno jedini (ne)uspjeh. No, što možemo očekivati od ovog para u budućnosti te hoće li se McLaren vratiti staroj slavi?
Ako se vratimo malo unazad, točnije 3 godine, vijest o ulasku Honde u F1 kao proizvođača motora je bila odlična, a dodamo li još k tome da će njihovi motori raditi (u to doba smo mislili da će raditi) u McLarenovim bolidima je bacila dašak nostalgije u F1. Ako trebam negdje navesti neki legendaran bolid iz Formule 1 općenito to bi vjerojatno bio McLaren MP4/4. Motor je bio 1.5-litreni V6 koji je uz pomoć povećeg turbopunjača (ograničenog na „samo“ 2.5 bara) razvijao 650 konjskih snaga, a proizvođač tog motora je bila, naravno, Honda. Tome moramo dodati vjerojatno najbolji par vozača u istoj ekipi ikad (Prost i Senna). U Sezoni 1988. ostvarili su rekordnih 15 pobjeda od 16 utrka koje su startali. Jedini poraz dogodio se na Monzi gdje je Prost imao problema s motorom, a Senna je kao vodeći u predzadnjem krugu tijekom prestizanja imao kontakt sa Schlesserom u Williamsu što je završilo sa smrskanim stražnjim ovjesom na Senninom bolidu i omogućilo je Ferrariju 1-2 na prvom Talijanskom GP-u nakon Enzove smrti. No, dovoljno o slavnoj prošlosti, ono što nas stvarno zanima je suradnja koja je bila toliko loša da je vjerojatno uspjela zasjeniti sve svijetle treuntke u njihovoj zajedničkoj povijesti.
Vozači za sezonu 2015. su bili više nego kompetitivan par, Fernando Alonso i Jenson Button. Sve je počelo katastrofalno s Alonsovom nesrećom tijekom testiranja bolida. Na prvoj utrci sezone u Australiji Alonsa je zamijenio Kevin Magnussen. Button je bio prestignut za krug dva puta te je završio utrku uvjerljivo na zadnjem mjestu. To vam se vjerojatno čini lošim, ali ako pogledamo ostale utrke ovo je jedan od većih uspjeha ove ekipe zato što je motor ustvari izdržao do kraja. Priznajem da malo pretjerujem zato što su na Hungaroringu Alonso i Button uspjeli završiti na petom i devetom mjestu što čak i nije toliko loše. McLaren-Honda se na kraju sezone pozicionirao na 9. mjesto u poretku konstruktora što je za McLaren bio najgori rezultat od 1980. godine. S istim parom vozača McLaren-Honda je 2016. godine završio na 6. mjestu u poretku konstruktora što je čak i bio velik pomak. Jenson Button se na kraju 2016. odlučio umiroviti kao F1 vozač, a zamijenio ga je obećavajući Stoffel Vandoorne. McLaren-Honda je trenutno(ovo pišem prije VN Singapura, ali sumnjam da su pretjerano napredovali) na 9. mjestu u poretku tako da je to sve vodilo k logičnom kraju.
McLaren je, sramotno za Hondu, odlučio prekinuti suradnju s Hondom te dovesti Renault kao dobavljača motora. To nas ponovo vraća 3 godine unatrag i na razlog zbog kojeg je McLaren odustao od Mercedesa kao dobavljača motora. Mercedes-Benz je imao tvorničku momčad te su u McLarenu logično zaključili po pitanju motora imati lošije uvjete nego tvornička momčad. U tom trenutku su vidjeli svijetlu u Hondi što očito nije uspjelo. No, Renault također ima tvorničku momčad tako da možemo jedino zaključiti da su potrošili 3 godine na, realno, ništa. Ako motor ustvari bude dobar možda bi moglo i biti rezultata jer je McLarenov bolid što se šasije tiče među boljima. Također u budućnosti postoji mogućnost da će, prilikom promjena pravila u 2021., McLaren sam proizvoditi motore. Druga, možda čak i zanimljivija opcija, je partnerstvo s Porscheom od 2021. zato što ugovor s Renaultom traje samo do 2020.
A što s Hondom? Honda će dobavljati motore za Toro Rosso što je vjerojatno i bolje za njih. Pomalo optimistično, ciljaju na mjesto na podiju što možda trenutno ipak izgleda nerealno. No, ipak se nemojte iznenaditi ako se to ustvari dogodi. Moglo bi također doći do zanimljivog rivalstva između Toro Rossa i McLarena. Kako god bilo ovo je vjerojatno korak u pravom smjeru i za McLaren i za Hondu.
Za kraj se ipak moram osvrnuti na najbolji produkt ove suradnje: MEME-ove na internetu;