Jedan se poseban BMW vratio iz mrtvih

Restauracijski projekti su uvijek nešto zanimljivo i posebno, ali kad se u centru priče nađe neki trkaći automobil, stvari postaju još kudikamo zanimljivije…

"Crna ljepotica". Što više reći?
“Crna ljepotica”. Što više reći?

Priča o ovom BMW-ovom trkaču počinje u Australiji prije nekih 36 godina. Godina je 1981., a konkurencija unutar koje se ovaj BMW 635 CSi pojavio naziva se Grupom C. To u prijevodu znači kako se na stazi uz ovu „šesticu“ u tom trenutku nalazi oveći broj Holdena, Fordova, Nissana i ostalih koji su u „down under“ došli pronaći svoje mjesto pod suncem i pri tome ugrabiti pokoji bod. No ovaj im BMW to baš i nije dozvolio.

Jedan od instantno prepoznatljivih trkaćih automobila.
Jedan od instantno prepoznatljivih trkaćih automobila.

Tijekom godina i godina pojavljivanja unutar Grupe C i Grupe A (u kojoj se našao 1985. godine), ovaj je BMW 635 CSi bio ne samo brz, već i prelijep za gledati. Tome je jednim dijelom pomogao dizajn ove legendarne „šestice“ koji je i dan-danas iz nekih kuteva definitivno ispred svog vremena, ali je statusu legende pomogla i crna boja u kombinaciji s duhanskim sponzorom pod nazivom John Player Special.
Time je ovaj BMW (najvjerojatnije) podsjećao na Lotusove bolide iz svijeta Formule 1, a s obzirom na globalnu popularnost upravo Lotusa u toj domeni, popularnost ovog BMW-ovog trkaćeg automobila ni najmanje ne čudi. Uostalom, samo pogledajte kako izgleda ovo prošireno i spušteno trkaće čudo i sve je istog momenta jasno.

Grrrrrrr!
Grrrrrrr!

Tijekom godina nastupanja je ovaj BMW dobio nadimak „Black Beauty“ (ili crna ljepotica, ako nas kojim slučajem Ingrid u ovom momentu čita), a samo 1985. godine upravo ovaj automobil odnosi sedam od deset pobjeda unutar australskog prvenstva turističkih automobila, dok je unutar AMSCAR-serije pobijedio na svakoj utrci prvenstva te godine.
To u prijevodu znači da su domicilni automobili poput Holdena Commodore i Fordovog Falcona od strane ovog crnog Bavarca apsolutno deklasirani, što je pak svojevrsni presedan. Doduše, i Nissan je s modelom Skyline GT-R (R32) Australcima uzeo mjeru na njihovom teritoriju, pa je potom bio isključen iz natjecanja, ali to je već sasvim druga priča.
Ovaj BMW predstavlja originalni presedan inače poslovičnoj dominaciji domicilnim australskim automobilima i to je sasvim dovoljno da čak i u današnje vrijeme uživa status legende.

Stvarno je prelijepa ova "šestica".
Stvarno je prelijepa ova “šestica”.

Danas, toj. Trideset i kusur godina kasnije, „crna ljepotica“ je obnovljena do posljednjeg vijka. Restaurirana je karoserija, presložen je motor, a ovjes je ponovno zasjao u punom sjaju.
Crna je boja u kombinaciji sa zlatnim JPS-logotipima i dalje prisutna, te čak i u današnje vrijeme ovaj automobil već na prvi pogled puca od agresivnosti i sposobnosti.
Svoju je premijeru nakon toliko vremena doživio u svibnju ove godine s novozelandskom trkaćom legendom Jimom Richardsom za volanom na utrci Silverstone Classic, a po završetku utrke je prodan na aukciji.
Novi je vlasnik postao gospodin Peter Sturgeon, koji je između ostalog i strastveni kolekcionar raritetnih i posebnih trkaćih automobila, pa je ova „šestica“ samim time u jako dobrim rukama.

Ovako je to izgledalo u "onim" danima...
Ovako je to izgledalo u “onim” danima…

Sam Peter Sturgeon kaže kako „Zvuk „rednog šestaka“ s dvije bregaste osovine koji se vrti na preko 8,000 okretaja u minuti definitivno predstavlja nešto što bi svaki auto-entuzijast trebao čuti. Ovaj je 635 CSi jedina „šestica“ koja je ikada nastupila na utrci u Grupi C i već je samim time riječ o jednom izuzetno posebnom automobilu“.
Moram priznati da se s g. Sturgeonom u potpunosti slažem, jer sam srećom imao prilike čuti nekolicinu takvih motora uživo. I baš svaki puta je zvuk potaknuo raznorazne emocije kojih se i dan-danas rado sjetim. Stoga nimalo ne sumnjam da je i s nekolicinom vas cijenjenih čitatelja tako, ukoliko ste jedan ovakav automobil doživjeli u svom punom sjaju. A siguran sam da jedan dobar dio vas jest.

Pa iako je ova „šestica“ već odavno dio povijesti, svejedno je tu istu povijest nemoguće degradirati na bilo koji način, jer se radi o doista posebnom automobilu koji je svoj život na stazi otpočeo u doista posebna vremena. Vremena koja se usprkos trudu današnjih inženjera i vlasnika timova više nikada neće ponoviti.
I ako već ni zbog čega drugog, onda je barem zato ovaj automobil toliko poseban.