Fiat 124 Spider proslavio je 50. rođendan

Talijanska inačica Miate domišljato je prozvana Fiatom i predstavlja reinkarnaciju pola stoljeća starog roadstera predstavljenog davne 1966. godine na salonu automobila u Torinu.

Fiat 124 Spider

„Klasični“ Fiat 124 Spider nastao je kao derivat Fiat 124 Sedana u roadster inačici s pogonom na stražnje kotače, a za dizajn pobrinuo se, a tko drugi nego Pininfarina.
Prvi 124 Spideri dolazili su s 1.5-litarskim motorima s dvostrukim rasplinjačem u kombinaciji s 5-brzinskim mjenjačem, a ta kombinacija razvijala je 90 KS što je u konačnici ovaj roadster ispaljivalo do maksimalne brzine od 170 km/h.
Tri godine kasnije, 1969. Spider je doživio neke sitne izmjene na karoseriji koje danas proizvođači nazivaju međugeneracijskim face-liftom iako se radi tek o nekoliko detalja. No, Spider je tada dobio i novi 1.6-litarski motor s dva bregasta vratila u glavi motora i dva dvostruka rasplinjača koji je razvijao 110 KS, a maksimalna brzina iznosila je 180 km/h.

Ovako je to nekad izgledalo...
Ovako je to nekad izgledalo…

1972. Spider je opet osvježen i sada se nudio u kombinaciji s 1.6, odnosno 1.8-litarskim agregatom iz Fiata 132. Oba su dolazila s dvostrukim Weber ili Solex karburatorima – a razvijali su 108, odnosno 118 KS s maksimalnom brzinom od 180, odnosno 185 km/h.

Sukob generacija?
Sukob generacija?

Šest godina kasnije, 1978. Predstavljen je 2-litarski agregat s 87 KS, a 1981. Pininfarina je predstavila novi model Spider Europu na Ženevskom Auto Showu. Europa je dolazila s 2.0 agregatom snage 105 KS, a 1983. Predstavljena je i turbo inačica sa 136 KS namijenjena američkom tržištu.

Moderno i klasično

Tri desetljeća kasnije i došli smo do danas kad je Fiat reinkarnirao Fiat 124 Spider, ali za razliku od „originala“ koji je razvijen u Italiji, novi model baziran je na novoj Mazdi MX-5.

fiat-124-spider-69
Bok uz bok