Da, ovo je trenutno najjadniji test automobila

U moru svega i svačega što se može vidjeti u sklopu medijskog nam čušpajza svakodnevnog pod nazivom YouTube, hrpa ljudi svako toliko testira automobile na ovaj ili onaj način. Nekima ide, a nekima baš i ne. No i najgori testovi s ovom „gledajte me“ trakavicom nisu ni približno usporedivi.

Glavni protagonisti jednog "testiranja".
Glavni protagonisti jednog “testiranja”.

Zamislite ovakav scenarij: doma ste. Klinci spavaju, žena je na frizuri, ptičice cvrkuću i vani je lijepo, ali i hladno, pa vam se ne istražuje svijet izvan udobnosti vlastitog doma. Stoga nemate pametnijeg posla, nego pogledati što ste sve propustili tijekom proteklih dana zbog posla i brige za obitelj.
Palite kompjuter, spajate se na društvene mreže i cerekate se priglupim postovima poput „e, što sam se zgazio jučer“ ili „dragi i ja smo bili na večeri ovdje i bilo je fino. Mmmmmm“. Zatim kreće penetracija s kvazi-slavnim ljudima oba spola koji su „pokazali bradavicu“, nosili „vaš omiljeni komad ove jeseni“ ili pak pregazili nekoga na pješačkom prijelazu, pa vam cijela ta društvena trakavica ubrzo dosadi.
No onda se sjetite YouTubea i krećete u istraživanje unutar domene video-uradaka koja vas kao auto-entuzijasta najviše privlači.
Naravno, tematika je automobilska.

U toj se domeni na YouTubeu doista ima što za gledati. Od recikliranih dokumentaraca starijeg datuma proizvodnje, preko sto i jedne nostalgične priče kakvu npr. isfurava uredništvo renomiranog američkog auto-magazina Motor Trend, preko uradaka ekipe iz Top Geara, pa sve do raznih individua koje su zbog ovog ili onog razloga kao recenzenti nekog automobila interesantni.
No uzmimo da vas striktno zanima Volkswagenov najnoviji spoj luksuza i poslovične dosade pod nazivom Arteon, pa o njemu želite vidjeti nekoliko video-uradaka. Razlozi su naravno nebitni. Možda vam je vaš Passat dosadio izvan granica normale. Možda vam se Arteon jednostavno sviđa. A možda želite oprati pedesetak tisuća eura, pa vam se ovaj automobil učinio kao dobra polazišna točka.
Uzmimo da je Arteon jednostavno vaš lajt-motiv za jutarnju relaksaciju. Točka.

U moru reklama odobrenih od strane Volkswagenovog odjela marketinga, raznoraznih kratkih pregleda i onih super video-uradaka koji izuzev užasne glazbe imaju tek nekoliko fotografija koje se brzinom penzionera na pješačkom prijelazu vuku preko ekrana. Zatim imate nekolicinu više ili manje službenih testiranja koje potpisuje renomirana ekipa profesionalnih auto-novinara (što mi ovdje npr. nismo ni pod razno), a onda su tu oni entuzijasti koji silom od YouTubea žele zaraditi neku lovu, pa se odlučuju „testirati“ automobile.
Jedan od takvih je predmet i inspiracija za ovaj tekst…

Pitanje je najvjerojatnije "Koliko mesa stane u prtljažnik?"
Pitanje je najvjerojatnije “Koliko mesa stane u prtljažnik?”

Iako u startu moram reći da ne pričam Ruski, pa mi samim time to ograničenje ne dozvoljava da razumijem jednu-jedinu rečenicu ovog „testa“, s druge strane mi je zbog toga i drago.
Razlog jednostavno leži u načinu na koji je ova 20-minutna trakavica snimljena.
Inače nerado kvarim scenarij i radnju bilo kojeg video-uratka, jer uvijek mislim kako to ne bi bilo u redu, te kako bi bilo bolje izvući tek nekoliko detalja i ostatak uživanja prepustiti gledateljima, ali ovaj puta bih vas spasio od gledanja kompletnog video-uratka, jer se dotični jednostavno ne isplati gledati.
„Radnja“ počinje u nekakvoj auto-praonici sa scenom „gledajte kako velik i skup sat imam“. Kamerman (i autor video-uratka) se svako malo gura u prvi plan, a onda se Arteon reklamno-žute boje pere aktivnom pjenom do apsolutnog sjaja.
Potom kreće kratka vožnja i pokazivanje nekih većini totalno nebitnih detalja na automobilu, a onda slijedi najjadnija eksploatacija guzica i sisa koju sam ikad imao prilike vidjeti.

Je li ovo doista potrebno za test jednog automobila?
Je li ovo doista potrebno za test jednog automobila?

Ako ste ikada vidjeli onaj amaterski porno-uradak u kojem se ručica mjenjača jedne Opel Calibre skupa s polugom od strane neke amaterke iskorištava na najgori mogući način, to vam je bilo smiješno ili gadljivo za gledati. Dakle, taj je video-uradak izazvao nekakvu emociju.
No cura u sklopu ovog video-uratka usprkos izraženim oblinama, lijepom figurom i još ljepšim licem jednostavno neće izazvati nikakvu emociju, već ćete se eventualno zapitati nešto poput „koji ja to k***c gledam“.
Naravno da nitko nikada nije imao ništa protiv pogleda na lijepu ženu kraj lijepog automobila, i to je sasvim u redu. Ali ova je priča generalno gledano toliko jadna, da jadnija ne može biti, te je cura u sklopu video-uratka eksploatirana na najjeftiniji mogući način – pogotovo kad se uzme u obzir da Volkswagen Arteon usprkos epitetu „novog“ u suštini nije ništa posebno. Samim time usporedba osjetljivosti na dodir između plastičnog pokrova motora i grudi ove crnke (tag: 6:43) ne samo da nema nikakvog smisla, već sam doista mislio da uskoro slijedi scena eksplicitnog seksa na javnom mjestu.

I da…jasno mi je da u današnje vrijeme mnogi ljudi pod svaku cijenu žele biti slavni. Nekima je za to dovoljno da jeftinim šokovima u stilu „selfie“ fotografija i dubokih dekoltea zatrpavaju Instagram. Neki se pak u svojim pohodima prema slavi okreću prema intervjuima sa samim sobom i melju o nekoj njima bliskoj ideologiji poput npr. feminizma, veganstva ili neke sasvim sedme generalno nebitne ideologije, a neki se odlučuju uzeti kameru, sjesti u auto, pričati na ruskom i sporadično u kadar ubacivati guzice i sise.
Neki će na sve to tek odmahnuti rukom i nezainteresirano reći „meh“, ali ako se nas ovdje pita, ovakve video-dijareje su jedna velika pljuska posred lica za sve one koji o automobilima znaju puno i to znanje žele prezentirati masama.
I upravo iz tog (a i još nekih drugih) razloga ovaj video-uradak zaslužuje medijsku pozornost, jer služi za primjer kako NE raditi test automobila.
Slažete li se?

Objektivizacija žena? Ma neeee...
Objektivizacija žena? Ma neeee…