Zaboravite Bugatti Chiron, jer ovaj Nissan je zakon

Eto gdje su neki od „tjunera“ bili deves´prve…

Nissan 300ZX Bonneville Z32 - dug naziv i puno konja.
Nissan 300ZX Bonneville Z32 – dug naziv i puno konja.

Još prošle godine, odnosno prije tek nekoliko dana smo se kroz najavu oko nastupa na aukciji u Japanu prisjetili jedne od ponajboljih „tjunerskih“ Supri svih vremena. Riječ je bila o pomalo izobličenom uratku zlatne boje sa srcem monstruma ispod poklopca motora.
Sjećate se, zar ne?!
E pa kad smo se već dotakli megalomanije pod poklopcem motora tog automobila, tvrtke Top Secret, te njenog stvoritelja u obliku legendarnog „Smokeya“ Nagate, red bi bio predstaviti još jedan opaki „tjunerski“ uradak koji će se uskoro naći na aukciji.

Nissan 300ZX (Z32) u tvorničkom izdanju.
Nissan 300ZX (Z32) u tvorničkom izdanju.
foto: Nissan

Ukratko je riječ o jednom crvenom primjerku Nissanove Z32 generacije legendarnog Z-modela, koji je još početkom devedesetih bio sposoban iglu brzinomjera zakucati na 420 kilometara na sat, što je jednako brzini koju je u stanju postići današnji Bugattijev megaloman, odnosno model Chiron.
OK…zlobnici će reći kako je Chironovih 420 kilometara na sat maksimalne brzine elektronički ograničeno, te da je prema navodima od strane proizvođača ovaj automobil u mogućnosti premašiti 460 km/h. Ali ne treba zaboraviti da je Bugatti Chiron automobil iz 2017. godine, dok je ovaj Nissan 300ZX u pravilu „tjunerska“ relikvija s početka devedesetih godina prošlog stoljeća. Amen.

Interijer izgleda poput uređenog kaosa.
Interijer izgleda poput uređenog kaosa.

U početku dakle ovo bijaše Nissan 300ZX, odnosno četiri kotača, volan, dva sjedala, još dva pomoćna, te jedan motor s dva Turbo-punjača. Dotični je motor u svom originalnom izdanju putem mjenjačkog sklopa s pet brzina na stražnje kotače bio u stanju isporučiti nekih 300 konjskih snaga i time je Nissan 300ZX s razlogom slovio kao sportski automobil.
Performanse su za ono vrijeme bile poprilično uvjerljive i interesantne, jer je ubrzavanje od nule do stotinu kilometara na sat trajalo tek nešto više od pet sekundi, dok je maksimalna brzina prelazila 260 km/h. No sve to u smislu posebnosti nije ni blizu u usporedbi s finalnim produktom bolesne mašte i još bolesnije stvarnosti unutar kojih već desetljećima djeluje japanska tuning-tvrtka JUN.

Motor je također poprilično kaotičan.
Motor je također poprilično kaotičan.

Naime, za početak je ovom već tvornički brzom automobilu kroz raznorazne dijelove i komponente ubrizgana oveća injekcija snage. Izmjene su podrazumijevale manje-više sve što se u sklopu jednog motora može pronaći, a rezultatno stanje je ukupno 985 konja s kojima ovaj poprilično bolestan stroj raspolaže bez ikakvih problema.
Iako službeni podaci oko ubrzanja ne postoje, za pretpostaviti je kako JUN Bonneville 300ZX Z32 do stotke ubrzava za nekih tri sekunde, dok je maksimalna brzina nenormalna čak i u današnje vrijeme, odnosno skoro tri desetljeća kasnije. Time je (između ostalog) tvrtka JUN stekla vječno polje poštovanja u „tjunerskim“ krugovima, dok je ovaj Nissan 300ZX postao ne samo jedan od najpoznatijih uradaka u domeni japanskog svijeta tuninga, već i općenito.
Pa iako je ova crvena boleština na četiri kotača svoj naziv dobila prema nastupu na Bonneville Speed Weeku (tj. natjecanju u obaranju brzinskih rekorda koje se redovito održava na suhom i slanom jezeru u američkoj saveznoj državi Utah), riječ je o automobilu čiji naziv zajedno sa sufiksima na neki način nije pravedan.

Gle, grba...
Gle, grba na haubi…

U pravilu je riječ o automobilu koji s cestovnom upotrebom nije trebao ići u sklopu iste rečenice. Isto tako se radi o uratku iz podzemlja tuning-subkulture koji je u radu uspio spojiti tvrtke JUN i Blitz, te ispasti pravim čudom tadašnje tehnologije i tehnike. No netko je tijekom godina i godina postojanja usprkos striktnim japanskim zakonima ovaj automobil uspio pretvoriti u prijevozno sredstvo za cestovnu upotrebu, pa je samim time ovaj crveni nasilnik iz Japana doista moguće voziti na dnevnoj bazi.
Naravno da to nije savjet, već tek jedna od mogućnosti, ali je za pretpostaviti kako u rukama novog vlasnika ova zvijer neće baš prelaziti pretjerano puno kilometara, jer automobil iz sfere tuninga s 985 konja doista nije nešto čime bi se čovjek odlučio ići u dućan po kruh i papir za brisanje dupeta.

Čak je i originalna pločica prisutna.
Čak je i originalna pločica prisutna.

S obzirom na 1991. godinu i tadašnji svijet automobila, ovaj je Nissan pravo nasilno remek-djelo, pa zapravo čudi cijena od tek 110,000 dolara, koliko će na aukciji u Japanu tražiti aktualni vlasnici.
Pa iako je za pretpostaviti da se nitko od Hrvata neće odlučiti na kupnju ove kosooke zvijeri, to svejedno ne znači da ovaj automobil u ovakvom izdanju nije vrijedan spomena.
Dapače, mi slinimo već danima…

Bolesno, zar ne?!
Bolesno, zar ne?!