Pred vama je Subaru Impreza bez krova?
Da… I ovakve gluposti ljudi rade…
Subaru Impreza… Savršen spoj Rally-automobila i onog u kojem je moguće prevesti ženu, djecu, punicu i psa. Isto tako je riječ o jednom od onih automobila koji i po ljeti i po zimi uz klasično održavanje i bez nekih većih dodatnih troškova može konstantno i na dnevnoj bazi nabirati kilometre i služiti svrsi.
Dakle u smislu Impreze doista govorimo o jednom od rijetkih kvalitetnih i uspješnih konverzija trkaćeg automobila prema civilnoj upotrebi.
A takvih usprkos pričama s foruma i “fejsa” baš i nema puno.
Doduše, konceptualno na takav način postavljen automobil ima i svoju cijenu. I zato je za Imprezu s nula prijeđenih kilometara bilo potrebno izdvojiti oko pedesetak tisuća Eura. A vlasnicima se ubrzo bilo prijeko potrebno pomiriti i s činjenicom da dotična buka s pogonom na sva četiri kotača troši goriva poput omanje države.
No sve su to „problemi“ koji ne smetaju dobro upućenom čovjeku. Tj. onom kojem ne smeta par decibela viška i povremeno razmještanje organa.
Ako ćemo realno, Subaru Impreza je zbog svog statusa legendarnog automobila često krivo shvaćen produkt auto-industrije. I mnogi su kupci kao ideju imali kupiti “japanski Audi” ili nešto u tom stilu. A kupili su automobil s čistokrvnim natjecateljskim pedigreom, odnosno automobil kojem kompromis ne stoji u popisu opreme.
Impreza nije BMW, niti svojim postojanjem želi biti blizu. Nije ni Audi, čiji Quattro pogon većini vlasnika služi za hvalisanje umjesto za primjenu u praksi.
Impreza je svojim postojanjem jako daleko i od Renaulta, čiji modeli sa svojim „F1“ atributima više služe za marketing tvrtke nego za vožnju u realnom svijetu. Impreza je kao automobil oduvijek bila neusporediva i s većinom ostatka automobila proizvedenih u Japanu.
Dapače, jedini pravi rival Imprezi oduvijek je bio samo Mitsubishi Lancer Evolution. I to je manje-više to što se direktne konkurencije tiče.
Pa kako je Mitsubishi odustao od Lancera Evo i umjesto automobila počeo proizvoditi kolica za shopping i pretile furgone SUV-klasifikacije, tako se Impreza odjednom našla na tržištu bez konkurencije.
A onda je odjednom ostala bez naziva Impreza i preimenovana je u WRX.
Dakle Subaru Impreza usprkos toj nepotrebnoj promjeni naziva sa svojim četverim vratima, Turbo-motorom i pogonom na sva četiri kotača ostaje jednim od najusmjerenijih automobila na svijetu. I kao takva predstavlja savršenu alternativu za sve one koji pod pojmom performansi ne podrazumijevaju povezivost s iPhoneom.
Samim time moram priznati da sam se itekako zapitao „koji je ovima k…“ kada sam naletio na stranice tvrtke „Newport Speciality Cars“ i vidio nešto nalik Imprezi iz 2011. godine.
Kažem „nešto nalik“ iz jednostavnog razloga koji u svojoj srži podrazumijeva pomanjkanje krova na ovom automobilu s (i dalje) četiri vrata.
Naime, gore spomenuta tvrtka dobila je narudžbu od Subaruovog zastupnika iz New Hampshirea pod nazivom „Manchester Subaru“. Narudžba je podrazumijevala stvaranje kabrioleta iz Impreze, pa je krov dotične Limited-verzije jednostavno nestao s automobila. I time je ovaj primjerak Impreze istog trena pretvoren u jedan od najružnijih kabrioleta svih vremena.
Mislim, realno gledano, Subaru Impreza je tijekom posljednjih godina svog postojanja bila sve samo ne lijep automobil. I mnogima je nalikovala na neki Hyundai iz 1998. godine.
No u usporedbi s ovakvom zamisli, Impreza u svom tvorničkom izdanju izgleda poput Tyre Banks i Jesse Jane u jednoj osobi.
I ne… Ne patim od skleroze ili neke slične medicinske dijagnoze, već se doista ne mogu sjetiti da sam ikada vidio nešto ružnije i nepotrebnije od ovako „uređene“ Impreze.
Prema navodima s internetske stranice zastupnika, ova topless-Impreza u esenciji sadržava apsolutno sve ono s čime je izašla iz tvornice, . A to pak u prijevodu znači hrpetinu standardne i dodatne opreme. I sve to u kombinaciji s motorom od 305 konjskih snaga, manualnim mjenjačkim sklopom sa šest brzina i pogonom na sva četiri kotača.
Tu su također prisutni i svi oni već klasično-agresivni i kičasti optički dodaci zbog kojih svaka Impreza izgleda toliko napeto i nabrijano. A na ovoj su Imprezi svoje mjesto našli i 18-inčni kotači te kočioni sustav marke Brembo, što uz iznimne performanse u smislu brzine i ubrzanja znači i savršeno držanje ceste. I naravno iznimno uvjerljivo kočenje u svim zamislivim i nezamislivim prilikama.
Samim time doista postaje nejasno čemu je rezanjem krova bilo potrebno upropastiti inače već tvornički prema brzini i vozačkom guštu usmjeren automobil, zar ne?!
Odgovor naravno nisam dobio. Ali ono što se zna jest da je ovako „dorađena“ Impreza svojevremeno imala čak pet poklonika koji su bili spremni platiti nešto preko 74,000 dolara za svoj primjerak.
Dakle siguran sam da u Americi postoji barem jedna tvrtka s uvrnutim smislom za „lijepo“. Ali i barem petoro ljudi koji očito imaju previše novaca i premalo znanja.
Uostalom, biste li vi kupili Subaru Imprezu bez krova?
Naravno da ne bi.