Top 10 automobila za pod bor – 2. dio

Obećani nastavak stiže…

Pagani Zonda C12
Pagani Zonda C12

05. Pagani Zonda
Svojevrstan brak između Njemačke i Argentine urodio je jednim od najzanimljivijih, najposebnijih, najbržih i dizajnerski najkompleksnijih automobila svih vremena. I Pagani Zonda sve to definitivno jest.
Dizajnom je riječ o pravom super-automobilu. Performansama Zonda odlazi u domenu koja je svjetlosnu godinu ispred većine drugih proizvođača automobila, a faktor ekskluzivnosti je iznimno visok. Zvuk ovog automobila nešto je stvarno neopisivo i ako na svijetu postoji automobil koji bih vozio gol, onda je to upravo Zonda.
Iako je jedan dio dijelova doniran iz nekih drugih i manje bitnih automobila, g. Horacio Pagani je svojom predanošću detaljima od ovog automobila doslovce napravio ikonu. Trajnost je također jedan od dijelova priče i tu Zonda pokazuje superiornost čak i prema puno popularnijim i razvikanijim proizvođačima i njihovim modelima, a performanse su očekivano izražene u superlativu.
Pagani Zonda definitivno nije automobil za svaki dan, ali u tome nije ni poanta priče. Riječ je o dokazu tvrdoglavosti i apsolutnom i maničnom natjeravanju pojma „savršenstvo“ i zbog toga Zonda ima svoje čvrsto mjesto na listama želja mnogih auto-entuzijasta – nevezano uz to je li Božić ili ne.

Nissan Skyline GT-R - R34
Nissan Skyline GT-R – R34

04. Nissan Skyline GT-R (R34)
O ovom japanskom tehno-monstrumu možete misliti što god vas je volja, ali je usprkos podijeljenim mišljenjima publike i dalje riječ o jednom od najposebnijih automobila na svijetu – ne samo u Japanu, već i puno šire.
Pedigre je sveprisutan i Skyline u svijetu automobila ispada jednim od najsposobnijih trkaćih automobila svih vremena. Riječ je o automobilu koji je bio u stanju uzeti mjeru Porscheu kada to nitko drugi nije mogao, a to već govori dovoljno samo po sebi. Doduše, R34 je tek izvedenica te slavne povijesti, ali i automobil koji je tu slavnu povijest nastavio na najbolji mogući način, te pokorio ne samo svijet utrka, već i onaj civilni, postavivši se kao jedan od najomiljenijih automobila unutar domene tuninga.
Marketing je ovaj automobil napravio donekle impotentnim, jer sa svojih nazivnih 280 konja i ovećom kilažom, Skyline GT-R na papiru nije predstavljao ništa posebno. No legendarni RB26DETT-motor već je u tvorničkom izdanju bio sposoban na sva četiri kotača isporučiti i preko 340 konja, što je već puno zanimljivija brojka.
Uglavnom, ovaj tehnološki superioran japanski proizvod možda na prvi pogled i djeluje generički, ali ako ste ikada zaigrali bilo koju noviju igricu s automobilima u glavnoj ulozi, za pretpostaviti je kako ste Skyline GT-R itekako željeli.

Lamborghini Countach LP400
Lamborghini Countach LP400

03. Lamborghini Countach
Poster-materijal. Ikona iz osamdesetih. Definicija pojma „super-automobil“ i istovremeno najmanje praktičan automobil koji ste mogli zamisliti ili nacrtati. Lamborghini je s ovim automobilom napravio uglatu legendu koja i dan-danas već na prvi pogled otapa srca čak i onih ljudi kojima je potrošnja goriva najbitnija stavka na automobilu.
Utjecaj na kulturu i današnje super-automobile za Countach je puno veći nego se uopće može opisati. Tome u prilog ide nekolicina filmova i milijuni postera s kojima su se krasile sobe klinaca iz osamdesetih. Countach su usprkos njegovim manama željeli svi – narko-bossovi, playboyi, klinci i radni ljudi. No paprena cijena svakog pojedinog primjerka ovaj je automobil (naravno) učinila nedostupnim za široke mase. Stoga je unutar životnog vijeka od skoro dvadeset godina prodano tek nešto više od 2,000 primjeraka.
Realno gledano, Lamborghini Countach je pojava na cesti i respektabilna sila s kakvom se i danas neki od proizvođača automobila ne mogu natjecati. Zato je praktički nemoguće zamisliti kako je javnost reagirala kada je Gandinijeva klinasta karoserija po prvi puta predstavljena 1974. godine.
No ta se 1974. godina dogodila, Countach je predstavljen i od tog momenta do danas fascinacija s ovim ultra-nepraktičnim automobilom za neke od nas nikada nije izgubila ni promil onoga što je bila.

Lotus Esprit Sport 300
Lotus Esprit Sport 300

02. Lotus Esprit Sport 300
Richard Gere, Sharon Stone, Richard Grieco, Michael Madsen, Marco Rodriguez… Iako niste nitko od navedenih, ako ste se ikada zagledali u Lotus Esprit (S4) i odobravajući kimnuli glavom, onda s gore navedenim zvijezdama imate nešto zajedničko.
Lotus Esprit je jedan od „onih“ automobila za koje se zna da kvalitetom baš i nisu među boljima, te koji svojim tvrdoglavim i klinastim pristupom djeluju pomalo tvrdoglavo. No usprkos tome je Lotus s ovim modelom obilježio nekoliko dekada.
Iako se tijekom posljednjih godina u Esprit ugrađivao V8-motor, onaj ponajbolji i najluđi brojio je četiri cilindra manje. Zapreminom od 2,2 litre, Esprit Sport 300 bilo je moguće svrstati ispod bilo kojeg Volkswagena ili Forda srednje klase, ali dotični nisu imali sve ono što je na raspolaganju bilo za vozače ove maloserijske izvedenice Esprita – 300 Turbo-konja, centralno-smješten motor i najveći panoramski krov ikada viđen na jednom sportskom automobilu.
Limitirana serija od tek 50 primjeraka definitivno ide u prilog faktoru ekskluzivnosti, dok 4,7 sekundi od 0-100 km/h za jedan automobil s ovako malim motorom ispada znanstvenom fantastikom.
Ovaj je Lotus Esprit bio ultra-skup, ultra-rijedak i ultra-sposoban čak i skupljim, jačim i nazivno sposobnijim automobilima s početka devedesetih godina prošlog stoljeća itekako uzeti mjeru i po tome je ovo jedan od (nama) najpoželjnijih automobila svih vremena.

Ferrari F40
Ferrari F40

01. Ferrari F40
Naravno da je F40 prvi na ovoj listi. I ne samo na ovoj, već i na mnogim drugim listama koje se u svojoj srži bave najposebnijim i najimpozantnijim automobilima svih vremena.
Ferrari F40 nikada nije bio „samo“ automobil. Riječ je o pomno osmišljenom trkaćem stroju koji je moguće koristiti na cesti. F40 je istovremeno proslava, kraj jedne ere i oznaka nekih novih vremena, brzina i performansi. Iako čak i u današnje vrijeme postoje raznorazni pokušaji, pristup sastavljanju i prezentaciji jednog sportskog automobila od tog vremena do danas nije viđen i repliciran.
Receptura je jednostavna: malo kila, puno konja, pogon na stražnje kotače i što je manje luksuznih stavki opreme moguće ugraditi unutar interijera. Stoga rezultatno stanje ne fascinira onim krivim detaljima poput navigacijskih i inih drugih elektroničkih sustava, već čistom i nerafiniranom brzinom – u svim uvjetima i neovisno o tome vozi li se na cesti ili na stazi.
Mnogi stručnjaci upravo F40 proglašavaju najboljim sportskim automobilom svih vremena i stvarnom ostavštinom legendarnog Enza Ferrarija, kojem je ovaj automobil ujedno bio i posljednji na koji je za života stavio svoj pečat.
Ferrari F40 označava praktično ludilo na četiri kotača, ali i puno više od toga. U mislima mnogih stoji poput vječnog poster-materijala i jednog od najimpozantnijih automobila koje je svijet na četiri kotača ikada osmislio. I upravo zato bismo prodali bubreg za samo nekoliko dana za volanom ovog crvenog čudovišta iz Maranella.
Eto Djedice – sad znaš što bi nas razveselilo najviše od svega.

A koji bi vi automobil htjeli dobiti na poklon?
A koji bi vi automobil htjeli dobiti na poklon?

POGLEDAJTE I: PRVI DIO LISTE TOP10 AUTOMOBILA ZA POD BOR