Top 10 – najbolji automobili iz 2017. godine – 2. dio

Eto nas i na drugom dijelu ove novogodišnje top-liste najdojmljivijih automobila iz 2017. godine.
No to nije sve, jer nakon prvog mjesta donosimo i nekolicinu modela koji na ovoj listi nisu našli svoje mjesto, a bili su jako, jako blizu.

Hyundai i30N - dokaz da i Hyundai može napraviti interesantan automobil.
Hyundai i30N – dokaz da i Hyundai može napraviti interesantan automobil.
foto: Hyundai

05. Hyundai i30N
Automobil iz kompaktne klase i s Hyundaijevim potpisom u domeni performansi i vozačkog gušta? Ma sigurno se šalite.
No u Hyundaiju se definitivno nisu šalili oko svoje „N“ divizije, iako je u početku sve skupa izgledalo kao jedna velika i neslana za***ancija. Hyundai je tijekom nekoliko godina od prvih najava uspio proizvesti tek nekoliko konceptnih i jedan digitalni automobil, pa se sve skupa činilo krajnje neozbiljno. Ali onda je ove godine konačno u prodaju stigao i30N i začepio usta svima koji su se na račun Hyundaija i „N“ divizije cerekali.
Riječ je o kompaktnom modelu koji sa svojim 275 konja ne obara nikakve rekorde u smislu performansi. No u tome ionako nije poanta ovog automobila, jer je i30N tek prvi korak koji na scenu donosi neke nove momente za ovog korejskog proizvođača automobila. I upravo u tom dijelu i leži najveći dio fascinacije za ovu kompaktnu gradsku jurilicu.
Hyundai i30N je prikaz nekih novih momenata i novih ideja s kojima se Hyundai kao proizvođač odmiče od poslovičnog sivila koje je donedavno definiralo proizvodni opus ovog korejskog proizvođača automobila. Samim time je i30N jedna izuzetno dobra vijest i zapravo mislimo da bi se umjesto slova „N“ u sufiksu trebalo naći još i „F“, jer bi time i30 imao sufiks koji označava novu fascinaciju, tj. upravo ono što ovaj automobil u svojoj srži zapravo predstavlja.

Porsche 911 GT2 RS - dokaz da nova vremena ipak nisu ubila duh onih starih.
Porsche 911 GT2 RS – dokaz da nova vremena ipak nisu ubila duh onih starih.
foto: Porsche

04. Porsche 911 GT2 RS
Ako je Porsche 911 GT3 RS precizan poput skalpela, onda je 911 GT2 RS pandan motornoj pili. Samim time je prosječan vozač ovog automobila usporediv s „Leatherfaceom“, samo što umjesto homicidalnih ideja priča odlazi u domenu suicidalnosti.
Ako u ovom momentu na svijetu postoji tvornički automobil koji je u stanju urlajući isprepadati čovjeka do ludila, onda je to upravo 911 GT2 RS – čak i bez performansi koje već s papira bježe na trkaću stazu.
Uglavnom, kako je oko ovog automobila doista moguće pisati litanije i pri tome i dalje ne odati niti jedan mali dio svega onog za što je GT2 RS sposoban, možda je bolje jednostavno prestati i reći ovo: Porsche 911 GT2 RS je povratak u vremena kada su sportski automobili bolje izgledali na stazi, nego ispred nekog pomodnog restorana. I zato je ovaj Porsche apsolutno vrijedan obožavanja – čak i usprkos cijeni koja je toliko paprena, da je brojku gastritičarima zabranjeno pročitati.

03. Bentley Bentayga
Šalimo se.

KIA Stinger - dokaz da i KIA katkad poludi.
KIA Stinger – dokaz da i Koreanci katkad polude.
foto: KIA Motors

03. KIA Stinger
Da…dobro ste pročitali…KIA Stinger nalazi se među prva tri automobila koji su nas ove godine izbacili iz takta. Zašto? Jednostavno zato što nismo ni u snovima mogli zamisliti da bi KIA na tržište mogla izbaciti punokrvnu sportsku limuzinu u sklopu koje su performanse zajedno s vozačkim guštom važnije od ekrana, ekologije i ostalih gluposti s kakvima se današnji svijet zamara.
Stinger zvuči opako. Nazivom podsjeća na raketu i taj dio priče nije nimalo slučajan, jer ova KIA u usporedbi s dosadnim i blijedim generičkim modelima do sada doista ispada poput rakete.
Naravno da ostatak konkurencije u domeni brzih limuzina ima itekako puno toga za ponuditi u odnosu na ovaj KIA-in pokušaj ludila s četverim vratima, ali nekako imamo dojam da se KIA nije namjeravala natjecati, već jednostavno ponuditi zanimljiv automobil s kojim se na neki način prekida dosadašnja tradicija za ovog proizvođača.
KIA Stinger pršti od snage, tehnološki ne zaostaje ni za kime, a dizajnom predstavlja oku ugodan automobil koji je od nekolicine konkurenata u stanju napraviti ruglo, odnosno generički-nastrojene automobile s kakvima se upravo ovaj korejski proizvođač donedavno mogao „pohvaliti“.
Stoga je Stinger ujedno apsolutni odmak od dosadašnje filozofije ove marke, dok s one druge predstavlja realno zanimljiv automobil za čijim se volanom možda neće obarati brzinski rekordi, ali u vožnji neće nedostajati užitka. I zato nas se ovaj automobil toliko dojmio.

02. Toyota Prius
Opet se šalimo.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - dokaz da Alfa nije zrela za pokop.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – dokaz da Alfa nije zrela za pokop.
foto: Alfa Romeo

02. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfisti, veselite se – i to iz nekoliko razloga.
Prvi je u tome što se Alfa Romeo polako vraća korijenima. Drugi je u tome što se ova slavna talijanska marka ponovno odlučila na tržište plasirati poremećenu limuzinu sa svim pravim sastojcima. Treći je razlog u tome što ova Alfa nije samo Alfa, već puno više od toga, a tome pak u prilog ide i oveći niz nagrada s kojima se ovaj automobil od svog izlaska na tržište do danas uspio okititi.
Iako će mnogi na račun raznoraznih Alfi (pa tako i ove) pronaći milijun i jednu šaljivu dosjetku, te će se na račun ove slavne talijanske marke automobila cerekati poput jumfera u kupleraju, Giulia Quadrifoglio je jedan vrlo ozbiljan automobil. Doduše, nejasno je zašto u Alfi skrivaju toliko očite poveznice s Ferrarijem, ali neka im bude, jer to nimalo ne umanjuje „wow-efekt“ s kojim je ovaj automobil već od prvih najava punio medije posvećene svijetu automobila.
Neki će reći kako se Giulia ni u bunilu ne može natjecati s BMW-om M3, te kako je ovaj talijanski automobil daleko od Audijevih RS-modela i onih Mercedesovih s AMG-ovim potpisom. Ameri su ovu pomahnitalu Alfu čak uspoređivali s Cadillacom CTS-V i navodili kako je ova Alfa sve ono što je Chevrolet SS mogao biti.
No činjenica je da se Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio tek našla u kategoriji u brzih limuzina, te da ideja ovog automobila nije bazirana na konkurenciji, već na povratku korijenima. I zato je ovaj automobil usprkos podijeljenim mišljenjima mnogih jednostavno vrijedan spomena.
Dizajnerski čista, opremom izuzetno bogata, tehnološki napredna i vozački apsolutno upotrebljiva, ova je Alfa u sklopu današnjih pomalo kastriranih vremena jedan stvarno poseban automobil. No s druge strane je riječ o automobilu kakav bi za Alfa Romeo trebao biti normalan, a već desecima godina nažalost nije.
Eto, zato drugo mjesto na ovoj našoj maloj top-listi.

01. BMW X4
OK…sad već pretjerujemo sa šalama i pošalicama…

Ford GT - dokaz da duh iz šezdesetih nikad neće biti zaboravljen.
Ford GT – dokaz da duh iz šezdesetih nikad neće biti zaboravljen.
foto: Ford

01. Ford GT
Ako ste ikada pomislili kako za ogromnu korporaciju poput Forda izbacivanje super-sportskog automobila na tržište i nije neki pretjerani problem, možda ste jednim malenim dijelom i bili u pravu. No ne kada se dotični Ford naziva GT.
Ford GT jedan je od najpoznatijih automobila na svijetu i model koji je svoje korijene povukao sa staze na cestu, pri tome bacajući Enza Ferrarija u očaj. Stoga je ovaj posljednji u nizu imao jako puno toga za ispoštovati prije nego li je ugledao svjetlo dana na tržištu.
Tvorci novog GT-a su imali zadatak paralelno sastaviti dva automobila – jedan cestovni i jedan trkaći. Oba su morala zadovoljavati itekako visoko postavljene kriterije, a cijela je priča posvećena proslavi punih šest desetljeća otkako se prvi Ford GT pojavio na utrci 24 sata Le Mansa i odnio hrpetinu itekako zasluženih pehara. Stoga je aktualni Ford GT u konačnici morao biti savršeno sastavljen, iznimno kvalitetan, trajan, snažan, brz i superioran u svakom smislu – i na cesti i na stazi.
Ford je nakon ulaganja ogromnog truda i znanja naravno u konačnici i uspio u svom naumu oživljavanja povijesti, te je GT na najbolji mogući način proslavio 60-godišnjicu pobjede na 24 sata Le Mansa, a cestovna je izvedenica ovog modela doista ispala jednim od najposebnijih automobila svih vremena.
Doduše, trakavice s prednarudžbama i raznorazne više ili manje marketinške sheme već su po premijernom prikazivanju ovog Fordovog modela postale smiješne i nepotrebne, ali to je pak samo vezano uz današnji svijet automobila. Pogotovo onih po nečemu ili mnogočemu posebnih.
Aktualni je Ford GT istovremeno budućnost i najbolji mogući podsjetnik na slavnu povijest. I upravo zato je ovaj automobil našao svoje mjesto i na prvom mjestu ove top-liste.
Mi bismo rekli sasvim zasluženo.

Današnji poster-materijali...
Današnji poster-materijali…
foto: Automobili.hr (montaža)

Bonus: automobili izvan ove top-liste, ali svejedno vrijedni spomena

– Chevrolet Corvette Z06 – jer se radi o automobilu koji je već i bez dodatnog sufiksa u stanju ispremiješati organe prosječnom vozaču.
– Porsche 911 GT3 RS – jer je riječ o 911-ici s GT-nešto oznakom i sufiksom RS, a to je (od)uvijek nešto posebno.
– Cadillac CTS-V – jer je riječ o brzoj limuzini koja izuzev kompleksa Boga unutar popisa opreme ima i svu silu detalja i brojki s kojima se u mogućnosti izjednačiti s europskim konkurentima.
– AMG GT R – jer se radi o jedinom automobilu na svijetu koji je u stanju nabiti se na dupe Porscheu 911 s oznakom GT-nešto i tamo ostati.
– Porsche Panamera – jer se radi o Porscheu koji se usprkos inicijalno pomalo generičkom pristupu uspio od istog odmaknuti kilometrima.
– Nissan GT-R – jer je usprkos pomalo dosadnoj ustrajnosti na tržištu i dalje riječ o jednom fenomenalnom automobilu.
– Chevrolet Camaro ZL1 – jer je riječ o bolesnom „Muscle Car“ automobilu čija je današnja iteracija odmaknuta milijunima svjetlosnih godina od šezdesetih godina prošlog stoljeća.
– Toyota C-HR – jer je riječ o još jednoj šali s naše strane. Automobil je stvarno odvratan.
– Jaguar F-Pace – jer je riječ o jednom-jedinom SUV-modelu koji stvarno sliči na nešto.
– BMW M5 – jer je riječ o pomahnitaloj „petici“ koja uz pogon na sva četiri kotača može biti itekako pitoma ako to vozač želi.
– Volkswagen Golf GTI Clubsport – jer je riječ o ultimativnom Golfu, a to usprkos imidžu ovog automobila ipak nešto znači.
– Ford Fiesta ST – jer je riječ o malenoj raketi. Točka.
– McLaren 720S – jer je riječ o automobilu koji je ružan koliko i brutalno brz.
– Ferrari 812 Superfast – jer je riječ o Ferrarijevom GT-modelu koji nakon dugo vremena stvarno nalikuje GT-automobilu i pri tome izgleda lijepo.
– Lotus Evora 400 – jer je riječ o ultimativnom Lotusu, a to već samo po sebi itekako ima težinu (iako je Evora ima sve manje).

Zahvaljujemo na pažnji i do čitanja, tj. najvjerojatnije već sutra.

Slika sve govori.
Slika sve govori.