Top 10: Limuzine novog milenija vol.1

Da ne bi bilo da „klikbejtam“, evo objašnjenja teme: radi se o limuzinama koje su se na tržištu pojavile nakon momenta u kojem je „milenijski bug“ ispao suludom i nepotrebnom paranojom, pa sve do 2010. godine, kada je druga „Odiseja u svemiru“ ispala tek pukom znanstvenom fantastikom bez realne podloge.

Evo kako definirati limuzinu...
Evo kako definirati limuzinu…

S obzirom na to da se radi o još jednoj u nizu top-listi kakve svako toliko kompiliramo i objavljujemo na našem malenom internetskom kutku posvećenom svijetu automobila, neke pretjerane potrebe za dugačkim uvodom zapravo i nema. Stoga je možda najbolje odmah krenuti „u glavu“, odnosno početi s nabrajanjem najljepših limuzina koje su se na tržištu našle između 2000. i 2010. godine.
…pa krenimo u revijalnom tonu s posljednjim mjestom, tj. s onim pod brojem 10:

Chrysler 300C - Mafija na četiri kotača.
Chrysler 300C – Mafija na četiri kotača.
foto: Chrysler

10. Chrysler 300C (2004. do 2010. godine)
Ralph Gilles je očito u životu pogledao preko nekoliko gangsterskih filmova, jer u protivnom ovaj automobil nitko rođen nakon 1940. godine nikada ne bi izmislio.
Iako je ovaj automobil jedan od prvih koji su proizašli iz nepotrebnog braka s Mercedesom, te usprkos činjenici koja kaže da Chrysler 300C pod opis „lijepo“ zapravo i ne potpada baš glatko, svejedno je teško zamisliti limuzinu s više karaktera, nego što ga je ovaj automobil imao. Realno gledano, kada bi postojala tematska pjesma za svaki automobil, Chrysler 300C bi se najvjerojatnije svijetu predstavio uz zvukove legendarne „Gangsta, Gangsta“ koju potpisuje NWA i to je zapravo sasvim dovoljno reći o ovom dugačkom, širokom, glasnom i (poželjno) crnom automobilu.
Nažalost performanse čak ni u sklopu najjače (SRT) verzije modela nisu pratile ovaj kriminalom-inspirirani automobil, a onda je tu i izrazito problematičan interijer.
Dotični je toliko plastičan da čisto sumnjamo kako više plastike na sebi nema čak ni Cher, ali usprkos svemu tome je Chrysler 300C bio jednostavno „kul“ i to je sasvim dovoljno da bi se našao na ovoj listi.

Ford Mondeo Mk.3 - I James Bond ga je vozio.
Ford Mondeo Mk.3 – I James Bond ga je vozio.
foto: Ford

09. Ford Mondeo (2007. do 2014. godine)
Treća generacija za Ford Mondeo (odnosno četvrta, ako ćemo brojati redizajn one prve iz 1996. godine) na tržište je stigla pod kodnim brojem CD345. To naravno nikome neće pretjerano puno značiti, osim ako dotični kojim slučajem zapnu s nekim rezervnim dijelom koji se svojim kataloškim brojem oslanja na dotični kod.
U pravilu se radi o sasvim „običnom“ automobilu skrojenom po jednostavnoj recepturi: četiri vrata, tri karoserijske izvedbe, dvije vrste motora i jedan jedini karakterni izričaj – relativno dosadan.
No dizajn ovog automobila doista se isticao među konkurencijom i Mondeo treće generacije zapravo je jedan od malobrojnih Fordovih modela novijeg doba koji već na prvi pogled izgleda odlično.
Doduše, na stražnji se kraj trebalo malčice privikavati, jer su svjetla u najmanju ruku izgledala čudno, ali s vremenom i dodatnim stiliziranjem je i taj dio automobila postao zanimljiv, ako ne i lijep.
Čak je i interijer doživio nevjerojatan trud dizajnera i u konačnici istovremeno izgleda moderno i oku apsolutno ugodno, a tijekom godina proizvodnje i redizajniranja na tom polju, Mondeo je prerastao iz jednog pomalo stiliziranog Forda u jedno od najljepših mjesta za provođenje vremena na cesti.
Uglavnom, Mondeo treće generacije nevezano uz kut i polje gledanja doista jest lijep automobil i to je sve što treba reći na tu temu.

Volvo S60 (R) - Tehno Ikea Viking.
Volvo S60 (R) – Tehno-Ikea-Viking.
foto: Volvo

08. Volvo S60 (2000. do 2009. godine)
Drugi naziv za Volvo S60 bio bi „presedan“, jer u svijetu automobila nema baš puno primjera u sklopu kojih niža klasa s onom višom dijeli platformu. No upravo tako se Volvo S60 predstavio tržištu, pa stoga vrijedi nadimak koji je upravo dobio.
Platforma kodnog naziva P2 bila je bazom za modele S80, V70, XC70 i XC90, čime je model S60 postao najjeftinijom varijacijom na temu baze iz koje je izgrađen. Dizajnom tipično švedski, i pomalo „Ikeast“, ovaj model nije baš instantno privlačio poglede, ali se ubrzo ispostavilo da je riječ o jednom od onih vječnih dizajna koji izuzev atraktivnosti vežu i instantnu povezivost s markom čiji logotip stoji na njemu.
S vremenom je u ponudu modela ušla i „R“ verzija i sa sobom donijela svu silu dodatnih razloga za obožavanje ovog automobila, ali da se to i nije dogodilo, Volvo S60 bi se svejedno našao na ovoj listi, jer se radi o jednom ne samo lijepom, već i tehnološki naprednom i iznimno upotrebljivom automobilu.
Možda svi ovi navodi i ne odaju dojam oduševljenja s naše strane, ali Volvo S60 i nije automobil zbog kojeg bi se oduševljenje trebalo iskazivati. Namjera je (očito) bila ovaj model orijentirati prema tradiciji koje tvrtki Volvo nikako ne fali, a svaka tradicija uz sebe obično veže jedan dio recikliranja povijesti, pa to nije nešto što bi se ovom automobilu trebalo uzimati za zlo.
Na kraju krajeva je svojom pojavom Volvo S60 nekima možda čak i pomalo dosadan, ali usprkos tome smo mišljenja kako je apsolutno vrijedan spomena i zato se našao na ovoj top-listi.

Subaru Impreza (WRX STi) - Pripitomljena Rally-zvijer.
Subaru Impreza (WRX STi) – Pripitomljena Rally-zvijer.
foto: Subaru

07. Subaru Impreza GD/GG (2000. do 2007. godine)
Iako je u svom baznom izdanju (ili bolje rečeno pri inicijalnom pojavljivanju na tržištu) Impreza druge generacije nazvana „bugeye“ (što i dan-danas vidimo kao pogrdni naziv, a ne kao kompliment), tijekom godina postojanja te generacije na ovom se automobilu konstantno radilo.
U smislu tehnologije, Impreza druge generacije je i dan-danas jedan od tehnološki najnaprednijih japanskih automobila svih vremena, ali to u ovoj priči i nije toliko bitno. Ono što pak jest svodi se na činjenicu koja kaže da je ovaj automobil tijekom sedam godina egzistencije prešao put iz rugobe u princezu, te je u sklopu svog drugog redizajna ispao jednom od najljepših limuzina s japanskim rodovnikom.
I da…stražnji kraj je zbog svjetala nekima bio čudan, a nekima čak i ružan, ali gledano u kompletu, Impreza je čak i s vulgarnim i pretjerano velikim optičkim dodacima u svojoj najjačoj izvedenici bila skladna. Prevjesi nisu bili ni približno pretjerani (što je na limuzinama inače čest slučaj), karoserija nije izgledala zdepasto, a u kombinaciji sa zlatnim kotačima i pokojom STi naljepnicom, Impreza druge generacije u sklopu svoje posljednje redizajnirane verzije izgledala je uvjerljivo, sposobno, usmjereno i još uvijek lijepo.
Ako već ništa drugo, onda vrijedi reći kako je Impreza druge generacije na kraju svog životnog puta izgledala barem stoput ljepše od njenog najljućeg konkurenta u obliku Mitsubishijevog Galanta (Evolution), koji je od sedme do devete generacije izgledao isto, odnosno čudno, monotono i pomalo neuvjerljivo.

Mercedes-Benz C-Klase (W204) - Povratak korijenima elegancije.
Mercedes-Benz C-Klase (W204) – Povratak korijenima elegancije.
foto: Mercedes-Benz

06. Mercedes-Benz C-klase W204 (2007. do 2014. godine)
Za razliku od svog prethodnika u obliku modela W203 koji je izgledao poput rahitične E-klase, ovaj je automobil već pri prvom predstavljanju javnosti na salonu automobila u Ženevi 2007. godine oko sebe okupio hrpetinu poklonika.
Neke je privukla ogromna ponuda u smislu motora, a nekima su pak tehnologija i sigurnosni sustavi bili na prvom mjestu, no svima se ovaj automobil jednostavno dopao „na prvu“ i time je C-klasa ove generacije postala jednom od Mercedesovih ikona.
S obzirom na elegantan dizajn i rješenja koja su od ovog automobila činila izvrsnu bazu za daljnji razvoj, nimalo ne čudi kako se 2008. godine na tržištu pojavila i povampirena izvedenica ovog modela koju je potpisao AMG, a tada je Mercedes C-klase ove generacije za mnoge postao predmetom obožavanja, jer luđi i glasniji automobil s četverim vratima teško da je čak i u današnje vrijeme moguće zamisliti.
No čak i bez spomena na C63 AMG (kako se ova C-klasa na steroidima nazivala), ovaj je Mercedesov model pokrenuo jednu sasvim novu priču koja je ubrzo prerasla u stiliziranu lavinu i unifikaciju na polju dizajna kakvu niti jedan drugi proizvođač automobila nije uspio izvesti bez da ispadne dosadan i bez inspiracije.
Pa iako ovo možda nije najljepši Mercedesov model, bez problema se može reći da se radi o najljepšoj C-klasi koju je Mercedes-Benz ikada predstavio na tržište.
Pametnom dosta, reklo bi se u narodu.

Nastavak slijedi (već sutra)…

Eto...sve piše. Čitamo se sutra.
Eto…sve piše. Čitamo se sutra.

MOGLO BI VAS JOŠ ZANIMATI I: Top 10: Limuzine novog milenija vol.2