Top 10 automobila za pod bor – 1. dio

Ok, taj bi bor stvarno morao imati dobar dio genetike prosječne sekvoje, ali eto…ionako se radi o snovima i željama, pa nema razloga ne poželjeti nešto stvarno veliko.

Nešto za pod bor...
Nešto za pod bor…

Eto…bez puno uvodnog teksta, recimo samo ovo…
Nakon puno prepucavanja, revidiranja, navođenja svega i svačega, konačno smo se uspjeli dogovoriti oko finalnog oblika ove liste. Naravno da su automobili na njoj poprilično subjektivno postavljeni, te da smo svjesni kako na svijetu ima i bržih i boljih, a i jačih i skupljih automobila. No ovo su naši kandidati.
S nekima ćete se najvjerojatnije složiti, dok s nekim drugima baš i nećete. Ali kako god bilo, nadamo se da ćete naći barem jedan od automobila nad kojima ste nekada slinili poput nas.
Pa eto…krenimo s nabrajanjem…

Chevrolet Corvette C2 - klasični seks na američki način.
Chevrolet Corvette C2 – klasični seks na američki način.

10. Chevrolet Corvette StingRay (C2)
Ako ste ikada bili zaljubljenik u ogromne motore i pri tome vam nije predstavljalo problem iz koje države i u kojem paketu ti ogromni motori dolaze, onda je ovaj automobil na skali posebnosti definitivno zauzeo neko od mjesta.
Corvette je u pravilu tipični američki automobil. Dobra je za vožnju po ravnicama, neiskoristiva je u zavojima i karoserijom od plastičnih vlakana predstavlja poprilično opasnu opciju za vožnju od točke A do točke B. Time je zapravo prvi StingRay (a i još nekoliko kasnijih generacija Corvette) moguće usporediti s nekom starletom. Da, ne zna baš kuhati i u društvu je često šutljiva, ali izgleda zavodljivo i seksi, dok je u nekoj intimnijoj atmosferi sposobna uzrokovati infarkt. I to je sasvim u redu, zar ne?!
Iako su se za volanom ovog automobila tijekom šezdesetih godina prošlog stoljeća neki vozači čak odvažili natjecati na stazama, realno gledano, Corvette unutar tih vremena nije bila trkaći automobil. Ali je usprkos tome svojim performansama, zvukom i sveobuhvatnim stilom upisana u povijesne knjige kao jedan od najljepših i najzanimljivijih automobila svih vremena.

Karmann Ghia - daleko od "Bube", a opet tako blizu...
Karmann Ghia – daleko od “Bube”, a opet tako blizu…

09. Karmann Ghia
Iako nije riječ ni približno o sportskom automobilu, Karmann Ghia je kao svojevrsna izvedenica Volkswagenove „Bube“ oduvijek ima „ono nešto“.
To „nešto“ nema veze s motorom. Nema veze ni s pogonom koji je usprkos svemu ipak smješten na pravi set kotača, a nema veze ni s razvikanim i slavnim pedigreom. Stvar je jednostavno u vječno dopadljivoj karoseriji, koja izuzev bezvremenskog dizajna čak i današnje vrijeme uživo djeluje posebno, te na višem nivou od bilo kojeg Volkswagenovog modela od pedesetih godina prošlog stoljeća do danas.
Možda će neki na ovaj automobil tek odmahnuti rukom uz ono obavezno „meh“, ali povijesna vrijednost ovog spoja Italije i Njemačke na četiri kotača za neke druge ipak nije nikada prestala biti aktualna. Stoga je ovo automobil koji ili volite ili ga u suštini mrzite, ali činjenica je da Karmann Ghia nikoga ne ostavlja ravnodušnim. A za to su danas možda najbolji pokazatelji cijene s kojima se ovaj automobil svako toliko nađe na nekoj aukciji i iznova pokazuje svoju vrijednost.

DeLorean DMC-12 - povratak u kič.
DeLorean DMC-12 – povratak u kič.

08. DeLorean DMC-12
Uglat, smiješan, slabašan i relativno neupravljiv, zar ne?! Sve su to činjenice, ali je s druge strane onaj „cool“ faktor za ovaj automobil već odavno probio skalu.
Jednim je dijelom za legendarni status ovog (jednog jedinog) DeLoreanovog modela bilo dovoljno da se pojavi kao glavna auto-zvijezda u filmu „Back to the Future“, ali ako čak i zanemarimo dotični film i pogledamo u detalje, brzo ćemo shvatiti da je ovaj automobil definitivno puno više od pukog volana i četiri kotača.
Poput Lamborghinijevog modela Countach ili pak Ferrarijeve Testarosse, DeLorean DMC-12 savršeno je opisao osamdesete godine prošlog stoljeća. „Gull-Wing“ vrata, karoserija od nehrđajućeg čelika (zbog koje su svi DeLoreani srebrne boje), Lotusov ovjes i dizajn koji sam po sebi „vrišti“ od ovog su automobila napravili lako prepoznatljivu ikonu. A onda je tu i „Doc and Marty“ faktor, zbog kojeg je ovaj automobil jednostavno poseban i uza sve drugo, ima i status filmske zvijezde.
Eto…zato se našao na ovoj listi.

Poreche 911 Turbo - automobil koji udovice ne vole.
Poreche 911 Turbo – automobil koji udovice ne vole.

07. Porsche 911 Turbo (930)
Kada Porsche proizvede najbrži i najluđi automobil u svojoj ponudi, to je uvijek prazni za oči i uši, te istovremeno i pokretni sistematski pregled.
Porsche s oznakom „Turbo“ oduvijek je testirao reflekse, motoričke sposobnosti, vid, sluh i otpornost prema G-silama. Tako je i dan-danas, ali u svemu se tome generacija 930 dodatno ističe. Uostalom, riječ je o jedinom automobilu iz Zuffenhausena koji je dobio nadimak „Widow maker“, pa to već samo po sebi govori dovoljno.
Tri litre (odnosno 3,3) zapremine u kombinaciji sa zračnim hlađenjem i Turbo-punjačem na stražnje je kotače bacalo (u to vrijeme) poprilično megalomanskih 300 konjskih snaga. Mjenjački sklop s četiri brzine u toj je jednadžbi služio poput poluge za samouništenje, a Turbo-rupa bila je poput Marijanske brazde. Time je ovaj automobil na cesti djelovao poput kristalne figurice, dok je vozač najčešće djelovao poput slona u staklarni. No ovaj je Porsche 911 bio stvarno jako jako brz.
Dizajnom je riječ o još jednoj evoluciji „Bube“ s proširenjima i spojlerima. Interijer jako asocira na unutrašnjost turskog zatvora, a vozna svojstva su čak i u rukama profesionalaca bila vrlo upitna.
Time je ovo jedan od najopasnijih automobila svih vremena, ali upravo u toj karakternoj crti i leži najveći dio privlačnosti za Porsche 911 Turbo.
Sve ostalo su tek priče.

BMW M635 CSi - početak tehno-manije u Bavarskoj.
BMW M635 CSi – početak tehno-manije u Bavarskoj.

06. BMW M635 CSi (E24)
Naravno da je u današnje vrijeme ovaj BMW već postao arhaičan. Jasno je kako se radi o automobilu od kojeg je od tog vremena do danas auto-industrija otišla milijunima svjetlosnih godina prema naprijed. Razumljivo je i da današnji BMW-entuzijasti u ovom uglatom čudovištu iz nekih prošlih vremena ne vide ama baš ništa posebno. Ali BMW-ova „šestica“ slovi kao jedan od najljepših i najelegantnijih automobila svih vremena, i to je nešto što bez ikakvog problema zaslužuje potpis.
Originalna „šestica“ nije pravi sportski automobil, već je riječ o svojevrsnom GT-modelu koji savršeno kombinira udobnost, performanse i tehnološki napredak. Riječ je o automobilu koji je na tržište donio izuzetno puno noviteta zbog kojih je ostatak konkurencije tog vremena izgledao kao da živi u mračnom dobu.
Godine i godine postojanja za ovaj su automobil dokazale da je uz ispravno i redovno održavanje praktički neuništiv, pa samim time nimalo ne čudi da se BMW svako toliko upravo ovog modela posebno prisjeti.
Izuzev superiornosti na cesti, ovaj je BMW-ov model i jedan od najuspješnijih Bavaraca na stazi, što definitivno nije slučajnost niti je sve te uspjehe moguće minorizirati na bilo koji način. I upravo iz tog razloga ovaj automobil oko sebe i dan-danas ima vjernu i zaljubljenu publiku, tj. status koji današnji BMW-ovi automobili za dvadeset ili trideset godina zasigurno neće imati.Stock_Continued

 

POGLEDAJTE I: DRUGI DIO LISTE TOP10 AUTOMOBILA ZA POD BOR