5 savjeta koje svatko može primijeniti da postane bolji vozač

Kad je vožnja u pitanju, čak i oni najiskusniji među nama se ponekad opuste, izgube koncentraciju i čine stvari koje nikako ne bi trebali raditi tijekom vožnje. Razgovor na mobitel, uživanje u hrani tijekom vožnje ili traženje CD-a u pretincu za rukavice mogu vas u najboljem slučaju koštati popravka savijenog lima, no, posljedice mogu biti i mnogo gore. Ali ipak, danas nećemo o tome, danas ćemo se vratiti na osnove vožnje koje su mnogi od nas zaboravili, a vraćanjem na te osnove došlo smo do pet načina čijom primjenom svatko od nas može postati bolji vozač.

Uvijek pripazi na potencijalnog “kamikazu” koji bi mogao proći kroz crveno
Uvijek pripazi na potencijalnog “kamikazu” koji bi mogao proći kroz crveno

1. Uvijek razmišljaj na način da su svi oko tebe nesposobni idioti

U redu, možda nisu, možda su u biti sasvim dobri vozači, no bez obzira na to, dok se ne uvjeriš u suprotno, razmišljaj o njima kao o nepažljivim idiotima koji nemaju pojma o vožnji. To će ti pomoći da uvijek budeš na oprezu, voziš defenzivnijim stilom i unaprijed predvidiš neke od situacija koje bi se mogle dogoditi u sljedećim trenutcima. Čak i prilikom prolaska raskršćem na zeleno svijetlo, uvijek pripazi na potencijalnog “kamikazu” koji bi mogao proći kroz crveno, kao i nagle promijene voznih traka kad voziš autocestom. Koliko god čudno zvučalo, ovo je možda najbolji savjet kako postati bolji vozač.

Nemoj se usredotočiti samo na vozilo ispred sebe, jer promet se odvija i ispred njega
Nemoj se usredotočiti samo na vozilo ispred sebe, jer promet se odvija i ispred njega

2. Otvori oči

U svakom trenutku budi svjestan okoline, biciklista, drugih vozila koja te okružuju ili djece koja se igraju uz cestu. Nije bitno samo pratiti ono što se događa ispred tebe, već i vozila koja ti dolaze s boka ili odozada. Nemoj se usredotočiti samo na vozilo ispred sebe, jer promet se odvija i ispred njega, a promatranjem situacija koje se događaju ispred možeš se unaprijed pripremiti na određene opasnoti. Uz to bitno je uvijek pratiti znakove i upozorenja, što neiskusnim vozačima ponekad može biti teško za uskladiti, ali s vremnom i s dovoljnim brojem kilometara “u nogama”, te stvari će postati najprirodnija stvar.

U svakom trenutku je bitno održavati dovoljan razmak između svojeg i vozila ispred
U svakom trenutku je bitno održavati dovoljan razmak između svojeg i vozila ispred

3. Uvijek drži dovoljan razmak među vozilima

Ako ispred sebe primijetiš potencijalnu opasnost, prikoči na vrijeme s čime ćeš si ostaviti više vremena i mjesta da se sigurno zaustaviš, ali i pružiti vozilima iza sebe dovoljno vremena i prostora da se sigurno zaustave. Tijekom vožnje, u svakom trenutku je bitno održavati dovoljan razmak između svojeg i vozila ispred, a bitno je da imaš na umu da s pogoršanjem uvjeta na cesti treba povećati i sigurnosni razmak među vozilima.

Parkiralište prekriveno snijegom idealno je mjesto za učenje tehnika vožnje u skliskim uvjetima
Parkiralište prekriveno snijegom idealno je mjesto za učenje tehnika vožnje u skliskim uvjetima

4. Vježbaj u “kontroliranim” uvjetima

Najgora stvar je što nas autoškole ne pripremaju za mnoge situacije koje bi nas mogle snaći na cesti, no to ne znači da se za neke od njih ne možete pripremiti sami. Parkiralište prekriveno snijegom idealno je mjesto za učenje tehnika vožnje u skliskim uvjetima i načina kako ponovo pridobiti kontrolu nad vozilom koje je izmaklo kontroli. Uz to, takvo učenje je i prilično zabavno, ali pripazite na rubnike, rasvjetne stupove i automobile čiji su se vlasnici došli zabaviti na nešto drugačiji način. Još jedna mogućnost je i pohađanje škole sigurne vožnje, no za to ćeš morati izdvojiti i određenu svotu novaca.

Ako vas počinje svladavati umor, preporučujemo da istog trena stanete sa strane i odmorite
Ako vas počinje svladavati umor, preporučujemo da istog trena stanete sa strane i odmorite

5. Nikad nemoj voziti umoran

Ako ikad primijetite da vas počinje svladavati umor, preporučujemo da istog trena stanete sa strane i odmorite, jer uvijek je bolje kasniti nego negdje izletjeti s ceste. Problem je što se umorni vozači teško koncentriraju na vožnju, manje prate okolinu, a sama vremena reakcije im se značajno produžuju. Dodatan problem je što mnogi u tim situacijama još više žure stići na željenu destinaciju, pa su posljedice izlijetanja često vrlo teške.