Vlasnici o svojim automobilima: Ford Sierra 2.0i GT

U revijalnom tonu (i nakon dugo vremena) nastavljamo s rubrikom „vlasnici o svojim automobilima“, te u sklopu ove priče donosimo jednu Sierru i jednog optičara, auto-entuzijasta i općenito simpatičnog lika.

Ford Sierra 2.0i GT u režiji Božidara Pavlušeca.
Ford Sierra 2.0i GT u režiji Božidara Pavlušeca.
foto: B.Pavlušec

Ford Sierra – automobil koji je nastao tamo negdje 1982. godine i svoje je vrijeme na ovom svijetu živio punih 11 godina. Automobil koji je svoj život otpočeo kao limuzina srednje klase, te koji je s vremenom u sebe vezao itekako poznata imena i nazive.
Za početak vrijedi spomenuti legendarnog Didiera Auriola, koji je za volanom Sierre RS Cosworth 1988. godine uništio konkurenciju na 32. izdanju Rallyja Tour de Corse. Zatim je tu još vozačkih imena koja su Sierru u svijetu Rallyja bacala po boku. Tu je prvenstveno tata „Scandinavian flicka“ Stig Blomqvist, zatim Carlos Sainz i Ari Vatanen, a vrijedi spomenuti i Jimmyja McRaea koji je za volanom Sierre na prljavim i blatnim stazama svjetskog prvenstva u Rallyju bilježio itekako dobre rezultate. Uglavnom, svijet Rallyja osamdesetih i Ford Sierra Cosworth imaju praktički simbiotičko značenje, a ovog slavnog sufiksa u nazivu nisu bili pošteđeni ni civili, jer se Sierra RS Cosworth zbog homologacijskih pravila itekako nametnula kao respektabilna sila među “običnim” pukom i svijetu tadašnjih limuzina na primjeru pokazala što zapravo znači pojam performansi.

Ovako je Sierra izgledala po izlasku na tržište...
Ovako je Sierra izgledala po izlasku na tržište…
foto: Ford

U drugim granama tadašnjeg auto-sporta, Ford je sa Sierrom također bilježio itekako zanimljive rezultate. U Europi je Sierra bila ravnopravan konkurent s tadašnjim automobilima unutar klase turističkih automobila, a pobjede za Sierru nizale su se diljem svijeta – od Europe, preko Australije, pa sve do Japana, gdje je Sierra 1988. i 1989. godine dominirala tamošnjim prvenstvom u Grupi A.
Dakle, kada se Sierra spomene u krugovima onih kojima su ta zlatna vremena auto-sporta itekako poznata, ovaj Fordov model doista ima legendarni status i to je teško demantirati.

Trkaći pedigre za Sierru nije nimalo upitan.
Trkaći pedigre za Sierru nije nimalo upitan.

Civilni modeli inicijalno su imali troja i petora vrata, te karavansku verziju. Kasnije je u sklopu prve generacije modela izmišljena i Sierra Van, a onda je stigla i 1987. godina i sa sobom donijela prvi veliki redizajn modela, te je Sierra postala i prava limuzina s četverim vratima.
Od početka do kraja proizvodnog ciklusa, Ford je za Sierru pod poklopcem motora nudio čak 13 različitih benzinskih motora i dva pogonjena mrtvim fosiliziranim životinjama.
Najjači je naravno bio i onaj legendarni dvolitreni “turbak” ukalupljen unutar motornog prostora Sierre Cosworth, ali i nešto slabiji motori su za ono vrijeme bili poprilično atraktivni. Zbog toga je Sierra na tržištu za mnoge bila apsolutno opravdan izbor, iako je trajnost za mnoge bila upitna. No to su bile osamdesete i oko toga nije imalo smisla raditi pretjerano veliku dramu, kad i ostatak svijeta automobila nije bio lišen određenih problema s motorima i kvalitetom.
Uostalom, oko ogromne popularnosti ovog Fordovog modela možda je najbolje spomenuti količinu prodanih primjeraka u iznosu od 160-170,000 primjeraka godišnje. Pa vi računajte.
Dakle, Sierru je unutar tih 11 godina proizvodnje vozila stvarno hrpetina raznoraznih ljudi – od najnormalnijih obitelji, preko raznoraznih službi, pa sve do trkača koji su za volanom ovog mega-popularnog Forda bilježili oveće količine pobjeda i bodova.

Cosworth je potpisao najjaču Sierru.
Cosworth je potpisao najjaču Sierru.
foto: Ford

Čak je i premijer Novog Zelanda svojedobno vozio Sierru na dnevnoj bazi, ali se uz ovaj model nažalost veže i jedna tragedija.
Naime, putujući sa staze Paul Ricard prema Nici u iznajmljenoj Sierri, Sir Frank Williams je izletio s autoceste i u toj je nesreći zadobio teške ozljede 4. i 5. kralješka, te je nažalost ostao paraliziran. No ta se tragična situacija nikada nije pripisala automobilu, jer je Sierra usprkos sasvim civilnoj namjeni bila itekako dobro balansiran automobil s kojim se moglo juriti, ali se trebalo znati kako.
Stoga ova „crna mrlja“ za Sierru nije smanjila prodaju ni atraktivnost modela, te zato zapravo i ne čudi kako su neki primjerci i dan-danas obožavani.

...a saga se nastavila i nakon redizajna 1987. godine.
…a saga se nastavila i nakon redizajna 1987. godine.
foto: Ford

…i upravo u tom dijelu dolazimo do simpatičnog lika pod imenom Božidar Pavlušec, koji svoju Sierru obožava i s dvolitrenim motorom i bez njega.
Pa eto…da ne duljim, ovako je Božo predstavio sebe i svoj automobil:

Nevjerojatno je koliko Sierri paše narančasta boja.
Nevjerojatno je koliko Sierri paše narančasta boja.
foto: B.Pavlušec

1. Predstavi se ukratko našim čitateljima:
Ja sam Božidar Pavlušec, rođen sam 1992 iste godine kada i moja Sierra (ja sam 2
mjeseca stariji). Bavim se optikom, a kada nisam optičar sam auto entuzijast, radim na
autu, posjećujem meetinge i trke i admin sam dvije stranice na fb posvećene
automobilima.

2. Predstavi ukratko i svoj automobil:
Ovo je Ford Sierra 2.0i GT paket opreme, dobio sam veoma rijetke stvari na njoj kao što
su LSD,zadnji diskovi,crveno/crna unutrašnjost sa sportskim sjedalima ( sada su umjesto
njih sjedala Recaro iz Audi RS6)…..uglavnom, ima 201,000km, vlasnik sam 4 godine.

3. Prednosti automobila koji voziš:
Uh, gdje početi. Za početak,meni cool izgleda i ima motosport pedigre. Veliki,praktičan auto ali
kada se počne voziti na zabavnoj zavojitoj cesti nikad nemate dojam velikog auta,tome vjerojatno
prinosi i začuđujuće mala masa. Na autocesti je stabilna pri velikim brzinama. Pouzdana je kao
čekić,potrošnja razumna,makar teško se suzdržati od gaženja. Ah da,lako se nađe na parkingu
zbog boje.

4. Mane automobila koji voziš:
Poklopac rezervoara zna zapet pa treba potegnut dva tri puta da se otvori.
Ozbiljnije mane? Nosači branika su prava katastrofa i svi popucaju. Zato imam Password
JDM quick release.
Rukohvat za zatvaranje vrata je katastrofalno loše riješen na redizajnu i ostaju u ruci. To
ću rješavati uskoro.

5. Učestali kvarovi (ukoliko ih ima)?
Auto je veoma pouzdan,i unatoč svakidašnjem gaženju ne žali se nimalo.
Na cesti me ostavila samo jednom kada mi je krepala pumpa goriva. Kvar riješen za 215kn
i 20 minuta posla.

Interijer je i godinama kasnije zanimljiv i funkcionalan.
Interijer je i godinama kasnije zanimljiv i funkcionalan.
foto: B.Pavlušec

6. Ocjena (od 1-10) i preporuka potencijalnim kupcima (od 1-10)?
Ja bih autu dao 10 jer je prezabavan za voziti i praktičan i pouzdan za svaki dan.
Što se tiče preporuke kupcima, tko razumije ovakve aute će ga htjet jako,tko ne,samo će
odmahnut rukom. Ali budući da su moja 4 frenda kupili Sierre jer im je moja
cool….dajem ocjenu 10.

7. Tvoj automobil snova i zašto baš taj?
Moja garaža snova bi zauzela puno kvadratnih kilometara ali ako bih trebao odabrati
jedan to bi bio Lamborghini Countach.
Auto je lud skroz na skroz, izgleda totalno futuristički za 70-te i ima badass V12 motor.
Volio bih nabacit roadtrip u njemu preko Alpa.

8. Kakva (ili koja) žena (odnosno muškarac) bi najbolje pasala (odnosno pasao) uz
tvoj automobil snova?
Moja cura Jelena naravno, jer je najbolja i podržava me u svemu.

9. Automobil koji planiraš kupiti nakon ovog?
Ako ikada ovaj projekt bude gotov i ima mjesta za još jedan, uvezao bih nešto iz Japana
što nema na ovim prostorima. Toyota Chaser i Toyota Soarer Z20 mi se puno motaju po
glavi u zadnje vrijeme.

10. Koje si sve automobile imao (odnosno imala) prije ovog?
Sad ispada da sam sektaš (lol). Prvi auto mi je bio Escort Mk.5 koji sam imao dva tjedna i
prodao te kupio Sierru. Od tada sam ih imao 5, sada imam samo dvije.

11. Bi li ikada kupio (odnosno kupila) novi automobil i zašto?
Bio bi veliki gušt sjesti u novi auto kojem si prvi vlasnik i onaj miris novog automobila.
Međutim ne znam koji bi to auto bio. Novi Ford Focus RS je bomba, i Toyota GT86 je
veoma cool, međutim radije bih odabrao već gore navedeni Chaser ili Soarer.

12. Poruka čitateljima portala:
Uživajte u svojim automobilima, slažite ih za svoj gušt i ne zamarajte se tko što misli,
usudite se biti drugačiji.

Ovako je to izgledalo prije...
Ovako je to izgledalo prije…
foto: B.Pavlušec

Eto…iako u igri nije Cosworth, Božo s ovim vrlo zanimljivim automobilom, projektom i preinakama na njemu itekako ima što za reći. Automobil izgleda odlično za svoje godine, ali tako zasigurno ne bi bilo da se Božo oko njega ne trudi.
Naravno da je put za svaki projekt ovakvog tipa uvijek poprilično trnovit i da se s vremenom čovjek zapita „što mi to sve treba“, ali Božo ne misli tako. Dapače, s obzirom na sav entuzijazam koji pršti iz njegovih riječi, za pretpostaviti je kako će ova Sierra još dugo biti na životu. Stoga je činjenica koja kaže da se ne radi o Cosworthu apsolutno nebitna za cijelu ovu priču.

Midnight Club? A zašto ne...
Midnight Club? A zašto ne…
foto: B.Pavlušec

Što se nas ovdje tiče, Sierru nikada nismo imali, no u vremenima kada je bila aktualna na tržištu nismo imali dovoljno godina da bismo je vozili, a sada nam uvijek fali novaca za nešto drugo. Vjerujemo da je takav slučaj i s Božom, no koliko se iz priloženog vidi, čovjek od svoje prve ljubavi ne odustaje i to je već samo po sebi za svaku pohvalu.
Drago nam je da smo ovu Sierru objavili u rubrici „vlasnici o svojim automobilima“, jer iskreno govoreći, ovakvih nam priča u posljednje vrijeme itekako fali i drago nam je da smo osjetili barem dio onoga što Božo uz svoju Sierru živi.
Stoga mu želimo zahvaliti na trudu i vremenu, te poželjeti još milijun sretnih kilometara za volanom Sierre, ali i budućnost u sklopu koje se možda ostvare još neki snovi.
A kad do toga dođe, očekujemo barem krug u Soareru ili Chaseru.

Po mraku Sierra izgleda još uvjerljivije i bolje.
Po mraku Sierra izgleda još uvjerljivije i bolje.
foto: B.Pavlušec