Zanima li vas ovakav Golf?

Ajde, ajde…slobodno budite iskreni prema sebi.

Ta-daaaa! Novi Golf s nečim sportskim u nazivu.
Ta-daaaa! Novi Golf s nečim sportskim u nazivu.
foto: Volkswagen

Sportsvan – složenica koja bi laiku trebala značiti nešto sportsko u kombinaciji s nečim praktičnim. No u Volkswagenu se očito služe nekim drugačijim rječnikom, jer već na prvi pogled prema fotografijama ove najnovije iteracije svima poznatog modela Golf takav opis instantno pada u vodu.
Uostalom, pogledajte fotografije, pa sami sebi pokušajte objasniti što je to konkretno „sportski“ moguće povezati uz ovaj automobil.

Veliki kotači i brusnica-nešto-metalik boja...
Veliki kotači i brusnica-nešto-metalik boja…
foto: Volkswagen

Nova ideja unutar Golf-svijeta naziva se Golf Sportsvan i predstavlja Volkswagenovu ideju praktičnog obiteljskog automobila s velikim prtljažnikom i puno mjesta za sve koji se unutar njega nalaze. To u pravilu znači da ovaj Golf s onim „običnim“ nema baš pretjerano puno veze, ali to i nije nužno nešto loše. Jer iako „običan“ Golf ima sasvim dovoljno mjesta za četiri osobe i hrpetinu stvari u prtljažniku, u Sportsvanu je uz sve te ljude i sve te stvari moguće udobno smjestiti i obiteljskog Retrievera, te nekoliko izbjeglica. Dakle, zabave za obitelj ne bi trebalo nedostajati.

Praktičan je, zar ne?!
Praktičan je, zar ne?!
foto: Volkswagen

Iz Volkswagena kažu da je ideja oko Golfa sa sufiksom Sportsvan ponuditi presedan u smislu udobnosti i praktičnosti, što je s jedne strane apsolutno u redu, ali s one druge pak i dalje izostaje razlog zašto se ovaj Golf naziva Sports-bilo što.
Interijer je kompletno nov, prostran do boli, ergonomski iznimno napredan i opremljen svim mogućim i nemogućim igračkama kojih bi se prosječan kupac mogao sjetiti. Volkswagen posebno napominje nove dekore i tkanine, kožu (u opciji, naravno), te najnoviju generaciju svog naprednog Discovery Pro infotainment-sustava s čak 9,2 inča velikim zaslonom osjetljivim na dodir ili pak na sumanuto mahanje rukama ispred njega. No paralelno s time unutar popisa (najvjerojatnije dodatne) opreme dolazi i sva sila sustava koji bi vozaču tijekom vožnje trebali biti od pomoći.

Ekran je tu, kao i poslovično sivilo današnjih interijera.
Ekran je tu, kao i poslovično sivilo današnjih interijera.
foto: Volkswagen

Tako se u sklopu Golfa Sportsvan nalazi sustav za pomoć pri kočenju, sustav za detekciju predmeta ispred automobila na cesti, sustav koji posebno prepoznaje pješake, sustav za prepoznavanje i upozoravanje na prometne gužve, te dorađena verzija sustava za pomoć pri parkiranju. To u prijevodu znači da onaj gore spomenuti Retriever može bez problema sjesti za volan i prevesti onih također gore spomenutih nekoliko izbjeglica preko granice, dok vlasnik kunja pred televizorom gledajući „Mijenjam ženu“ ili neku drugu emisiju zabavno-informativnog karaktera.
Dakle, idila.

Stvarno je sportski ovaj Golf.
Stvarno je sportski ovaj Golf.
foto: Volkswagen

Izvana su se dizajneri potrudili Golf Sportsvan vizualno odvojiti od ostatka ponude Golfova iz game, ali i istovremeno jasno dati do znanja o kojem se automobilu radi i kojoj sorti on pripada. Stoga su osmišljeni novi branici, novi farovi i hrpetina novih detalja koji istovremeno asociraju na „klasični“ Golf, ali se od njega i odmiču. Jer u krajnjoj liniji ovo nije „klasičan“ golf, već automobil koji uz svu svoju praktičnost na nišanu ima Hyunda…ups…ispričavam se…BMW serije 2 Active Tourer i njemu slične ideje iz tzv. „Premium segmenta“.
Stoga je izričaj za Golf Sportsvan apsolutno jasan: ovo nije automobil za nabrijane klince i ekipu koja svoje živote živi od semafora do semafora, već za ozbiljne obiteljske ljude kojima su sigurnost i praktičnost na prvom mjestu.
Točka.

Da ne zapostavimo mehanofile...
Da ne zapostavimo mehanofile…
foto: Volkswagen

Tome u prilog idu i motori koji su najavljeni za utilizaciju unutar motornog prostora ovog novog Golfa s grbom. Onaj bazni je uobličen u dvije varijacije na temu 1.0 TSI motora, odnosno kombinacije jedne litre zapremine s 85 ili 110 konja, zatim još dvije varijacije na temu TSI-motora s 1,5 litara zapremine i 130, odnosno 150 konja. No nemojte misliti kako se i „čisti“ Diesel neće naći na tapeti, jer se Volkswagen sprema Golf Sportsvan oplemeniti i s dvije varijacije na temu TDI-motora pokretanog fosiliziranim životinjama. Stoga će uz svu tu praktičnost i opremljenost novi Golf Sportsvan biti i štedljiv i ekološki svjestan (hm…).

A gdje je ostatak familije?
A gdje je ostatak familije?
foto: Volkswagen

Uglavnom, ako kojim slučajem imate veću obitelj i Retrievera, novi će Golf Sportsvan biti automobil skrojen prema vašim željama. Popis opreme će biti oveći, a kvaliteta identična onoj na kakvu su kupci Volkswagena već odavno navikli. Doduše, u cijeloj priči i dalje nije jasno kakvim se rječnikom ekipa u Volkswagenu služi, jer ovaj „sportski“ dio ni u bunilu nije jasan.
OK, možda je to nekome nebitno i iskreno vjerujem da upravo na takvu ekipu u VW-u i računaju, ali ako je ovaj Golf po bilo čemu „sportski“, onda nema razloga da sam sebe ne počnem nazivati „sportašem“ iako se sportom ne bavim ni u kojem obliku.
No možda u tome i jest poanta – proglasiti sve nas „sportašima“ i time još jednom na primjeru pokazati kako je „sve za sve“ filozofija i dan-danas itekako aktualna.
…a možda su u šumi…

U svakom slučaju, novi je Golf Sportsvan među nama. Cijene će (u Njemačkoj) ovisno o opremi kretati od nekih 20,500 eura na gore, a koliko će koštati najskuplja varijacija na temu ovog „sportskog“ Golfa u ovom momentu se ne zna. Ali to nije ni važno, jer pretpostavljam da će za većinu našeg cijenjenog čitateljstva odgovor na pitanje iz naslova biti „ne“.
Slažete li se s time?

Nije li baš krasan ovaj Golf?
Nije li baš krasan ovaj Golf?
foto: Volkswagen