Toyota, malo nostalgije i „novi“ GT86

Kada kažem „novi“, mislim na redizajniranu varijaciju na temu novokomponiranog „Hachija“, ali Japancima su ta dva pojma očito istog značenja, pa neka im bude.

"Nova" Toyota GT86 i impozantna flota prethodnika.
“Nova” Toyota GT86 i impozantna flota prethodnika.
foto: Toyota

Iako je Toyota još 2012. godine predstavila svoju suradnju sa Subaruom, te plod njihove ljubavi u obliku modela GT86, radi se o još uvijek interesantnom modelu.
Da, možda je snage premalo i možda je gabaritima ovaj automobil pomalo smiješan. Isto tako je nekima možda cijena malčice pretjerana, te postoji velika vjerojatnost da u našim krajevima Drifteri nisu baš najčešća sorta auto-entuzijasta, pa prodaja nije ispala briljantnom. No u Japanu i Americi se 86-ica od inicijalnog predstavljanja na tržište do danas prodavala sasvim solidno, pa stoga ne čudi da se Toyota već opako sprema na to isto tržište izbaciti novu generaciju tog modela.

Iako je sufiks "nova" diskutabilan, GT86 izgleda odlično.
Iako je sufiks “nova” diskutabilan, GT86 izgleda odlično.
foto: Toyota

E sad…iako Japanci uporno inzistiraju i navode kako je riječ o novoj GT86-ici, ja baš i ne bih rekao da je tome tako, jer je riječ o redizajniranoj varijaciji na temu nečega što u Toyotinoj ponudi gledamo već više od četiri godine. No kako se s Japancima jednostavno ne isplati svađati, u ovom momentu popuštam i kažem neka im bude, ali isto tako rezerviram pravo staviti cijelu priču pod navodnike.
Dakle ovo pred vama je „nova“ Toyota GT86 i vjerovali ili ne, već na fotografijama izgleda bolje, zanimljivije i uvjerljivije nego ikada do sad.

Malo naturalne mistike...
Malo naturalne mistike…
foto: Toyota

Ameri već neko vrijeme imaju prilike uživati u svemu što ovaj automobil nudi, dok je u Europi tek najavljen početak prodaje ovog „novog“ modela za 2017. godinu. No prije nego poskočite u zrak od sreće, vrijedi reći kako se izuzev detalja vezanih uz optiku i nekolicine stavki opreme ništa posebno nije mijenjalo.
Zbog toga će naravno skeptici i germanofili reći kako „to nije ništa novo za Japance“, ali s obzirom na propadanje bilo kakve sportske orijentacije modela na današnjem tržištu, rekao bih da potonji sa svojim ciničnim opaskama radije šute, jer u krajnjoj liniji možemo biti sretni i zadovoljni da GT86 i dalje postoji, te još sretniji zbog toga što doista izgleda sve bolje i bolje.
Uglavnom, za većinu „noviteta“ dovoljno je pogledati fotografije, ali kako bi cijela priča ispala fer i korektno, idemo ipak zaviriti u detalje koji se na njima ne vide.

Snaga motora i dalje ovisi o kutu gledanja i afinitetima.
Snaga motora i dalje ovisi o kutu gledanja i afinitetima.
foto: Toyota

Kako sam već gore spomenuo, motor nije doživio nikakav tretman ojačavanja. Dakle zaboravite steroide, igrarije s elektronikom i dišna pomagala, jer toga i dalje u kombinaciji s ovim automobilom nema. Snaga dvolitrenog Boxer-četverocilindraša i dalje je punih 197 konja (odnosno manje od 200, čemu se germanofili također cinično smiju), a okretni moment (buraz) i dalje iznosi nekih 205 Nm, što se u današnje vrijeme nekako čini malenom brojkom. Mjenjački sklop je i dalje isti, odnosno „manualac“ sa šest brzina, te i dalje posreduje u prijenosu snage od motora do stražnjih pogonskih kotača.
Gabariti su i dalje isti – baš kao i međuosovinski razmak, no kotači su novog (ili bolje rečeno novih) dezena, a ovjes u sklopu ove „nove“ verzije modela na cesti i na stazi djeluje još uvjerljivije.
Cijeloj je priči dodana i tzv. „Track mode“ opcija koja pritiskom jedne jedine tipke pooštrava karakter ovog malenog coupéa, pa će zbog toga svim ljubiteljima razbacivanja vlastite guzice po zavojima nakon oštrije vožnje morati kirurškim putem odstranjivati osmijeh s lica.
Uglavnom, GT86 i dalje zvuči kao jedan poprilično zabavan, usmjeren i nadasve idiličan automobil – baš kao što je to bio i njegov prethodnik iz davnih osamdesetih godina prošlog stoljeća.

Interijer izgleda "zrelije" nego ikad.
Interijer izgleda “zrelije” nego ikad.
foto: Toyota

Što se opreme tiče, moram priznati da jednostavno nemam volje nabrajati sve moguće i nemoguće stavke koje su ionako vidljive na službenim stranicama i u sklopu konfiguratora. Stoga bih naveo tek optičke detalje poput redizajniranog prednjeg i stražnjeg branika, te modernizirana prednja i stražnja svjetla, što zajedničkim naporima zaokružuje ovaj mali sportski automobilčić na najbolji mogući način.
No nemojte ni na sekundu pomisliti kako se radi o šminki ispred funkcionalnosti, jer to ni približno ne bi bilo istinito. GT86 u sklopu ove „nove“ verzije možda nije ispao revolucijom, ali je definitivno još jednom evoluirao i pokazao da Japanci itekako dobro znaju što rade.