Što to Hyundai ima a Mercedes-Benz (još) ne?

Ne, nije „click-bait“ u pitanju, jer već u podnaslovu evo i odgovora: radi se o krovnim zračnim jastucima – i to za panoramske krovove.
Pa dok čekamo da se S-klasa kao već poznati revolucionar na polju opreme pojavi s nečim još naprednijim, ajmo tek mrvicu detaljnije ući u tematiku ove južnokorejske priče…

Voilà - panoramski krov na Hyundaiju.
Voilà – panoramski krov na Hyundaiju.
foto: Hyundai

Otkad je „šiber“ evoluirao u panoramski krov, ovi su prozirni modni detalji nalik pokretnom i prirodnom solariju postali najnoviji hit koji kupci nekih formi i kategorija automobila jednostavno moraju imati. Tako se ubrzo nakon inicijalnog pojavljivanja tih prozirnih i pokretnih ploha hrpetina proizvođača automobila odlučila ponuditi ih u sklopu popisa (najčešće) dodatne opreme.
Samim time nimalo ne čudi da i Hyundai unutar popisa opreme za neke od svojih modela nudi opciju panoramskog krovišta, ali na neki način želi i odgovoriti na neka od već više puta postavljenih sigurnosnih pitanja oko tih staklenih površina ispod kojih je moguće uživati na suncu tijekom vožnje. Uglavnom je ovaj južnokorejski proizvođač automobila zbog svih tih sigurnosnih i manje sigurnosnih razloga nedavno stvorio panoramski zračni jastuk za svoja pokretna sunčališta, te je u tom polju ponudio revolucionarni sustav.

Ovako to izgleda ukoliko nešto krene po zlu.
Ovako to izgleda ukoliko nešto krene po zlu.
foto: Hyundai

Ukratko rečeno, ovo Hyundaijevo rješenje uključuje zračni jastuk koji se ugrađuje unutar krovnog mehanizma kaljenog staklenog krova. Ukoliko se aktivira senzor zadužen za praćenje događanja u tom dijelu automobila, ili se pak oglasi onaj koji detektira udar automobila u nekoga ili nešto, zračni se jastuk otvara sa sve četiri strane istovremeno. U tom je slučaju pogibelji ili izravne opasnosti ovaj zračni jastuk u stanju pokriti kompletnu staklenu površinu za manje od jedne desetinke sekunde. Time se uz onu estetsku vrijednost, te uz opciju vožnje pod velikim nebom definitivno poradilo i na sigurnosti vozača i putnika u automobilu, a to je pak u svakom slučaju dobra i pozitivna vijest.

Da...ovo je lijepo u svakom automobilu.
Da…ovo je lijepo u svakom automobilu.
foto: Hyundai

Iako poprilično šture, iz Hyundaija dolaze i neke informacije oko same baze ovog sigurnosnog sustava. Navedeno je kako se u fokusu ove ideje nalazi aktivna sigurnost ekipe unutar automobila, te sprječavanje njihovog izlijetanja kroz krovni otvor ako kojim slučajem dođe do prevrtanja.
Navodi se kako ovaj najnoviji i u ovom momentu revolucionaran sustav zračnih jastuka za krov na suncu sprječava ozlijede do kojih bi inače moglo doći uslijed izlijetanja iz vozila u prevrtanju. Time se (naravno) uvelike smanjuje rizik od pogibelji i(li) teških ozljeda zadobivenih zbog izlijetanja iz automobila. I to je sasvim u redu.
Doduše, u ovom momentu Hyundai ne spominje koji će sve modeli iz ponude imati ovaj sustav na raspolaganju za kupce. Također je nepoznanica i hoće li dotični sustav cijenom biti neovisan ili će se pak nalaziti u sklopu cifre s kojom se sam panoramski krovni otvor nalazi u cjeniku. No to u ovom momentu možda i nije toliko bitno.

Čak ni S-Klasa nema ovako nešto.
Čak ni S-Klasa nema ovako nešto.
foto: Mercedes-Benz

Ono što pak jest, svodi se na omanju revoluciju u domeni sigurnosti u sklopu koje se tijekom posljednjih godina Hyundai konstantno ističe, te činjenicu koja svjedoči o potpisniku te omanje revolucije. Jer usprkos tome što Hyundai iz godine u godinu ispada sve zrelijim i tehnološki naprednijim proizvođačem automobila, ovakve su stavke i tehnološko-sigurnosne izmišljotine u pravilu većinom vezane uz Mercedes-Benz i njihovu S-klasu. Stoga je ova vijest itekako vrijedna spomena.
Ne mislite li i vi cijenjeni čitatelji tako?

Malo plastike, malo gume, malo lima, malo stakla...
Malo plastike, malo gume, malo lima, malo stakla…
foto: Hyundai