Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

Renault, Alpine, Megane…a vi nastavite niz…

Tzv. „downsizing“ je u svijet automobila donio pomutnju i malo toga dobrog (iako proizvođači poput čavki tvrde suprotno), ali u ovom slučaju sve to manično smanjivanje zapremine motora i krpanje iste s Turbo-punjačima i tehnologijom možda i nije toliko loše…

Bienvenue Megane RS.
Bienvenue Megane RS.
foto: Renault Sport

Renault – jedan od onih proizvođača automobila koji na globalnom planu djeluju sasvim suprotno od mnogih drugih. Kao potvrdu toga možda je najbolje usporediti Renault i Ferrari.
Da…Renault i Ferrari u istoj rečenici.
Pa da elaboriram…
Ferrari je desetljećima s prodajom svojih cestovnih modela zarađivao da bi se tvrtka mogla natjecati u Formuli 1. Sve je bilo podređeno utrkivanju i Enzo je u tome vidio alfu i omegu kompletnog poslovanja i same egzistencije tog slavnog prezimena u domeni auto-industrije.
Renault je pak s druge strane proizvodio najnormalnije automobile za svakoga i bez ikakvih ultra-sportskih aspiracija, a natjecanje u Formuli 1 (i raznoraznim drugim trkaćim serijama) na cestu je donosilo tehnološka rješenja za one brže modele iz ponude.
Tako je uostalom i došlo do svih onih manjih ili većih modela s oznakama Sport, RS i inih drugih koji su tijekom posljednjih desetljeća oko sebe okupili itekako zamjetan broj obožavatelja.

…a najnovije poglavlje te sage upravo je ovih dana otkriveno na salonu automobila u Frankfurtu.

Motor za Megane preuzet je iz A110.
Motor za Megane RS preuzet je iz A110.
foto: Renault (Alpine)

Nova se uzdanica u svijetu brzine na cesti (a i na stazi, kako će mnogi do pokazati u bližoj budućnosti) predstavljena kao Renault Megane RS četvrte generacije.
Receptura je ista kao i do sada, priča se o ultimativnom vozačkom iskustvu i sličnim floskulama, a tehnologija se predstavlja kao nešto novo, napredno i itekako sposobno. Dakle u teoriji je sve i opet ružičasto usprkos činjenici da je predstavljeni Megane žute boje.
Stoga je možda najbolje ovaj najnoviji Megane RS profiltrirati kroz nekoliko detalja…

Prema najavama, novi bi Megane RS trebao biti sposoban na stazi...
Prema najavama, novi bi Megane RS trebao biti sposoban na stazi…
foto: Renault Sport

Usprkos nekim manje ili više službenim najavama i nagađanjima, novi Renault Megane RS pod haubom nema motor s dvije litre zapremine, već je „downsizing“ odradio svoje i sada je riječ o 1,8 litrenom motoru. Naravno da je zbog duljeg života polarnih medvjeda i vjeverica na motor montiran i Turbo-punjač, pa dotični motor kao ideju ima razveseliti i auto-entuzijaste i eko-mentaliste, što je u svakom slučaju pohvalno.
Sam motor dolazi kao svojevrsni transplantat iz nedavno predstavljenog i oživljenog modela Alpine A110, ali se tijekom procedure nekolicina inženjera poigrala s pojedinim komponentama, pa je rezultatno stanje dovršene transplantacije nekih 280 konja i 390 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). Time je ovo postao „najjači Megane RS ikad“, ali to nikoga pretjerano ne čudi, jer je ipak riječ o novom modelu, pa se sufiks snage u odnosu na stari i podrazumijeva.

...ali i na cesti.
…ali i na cesti.
foto: Renault Sport

Uz motor vrijedi spomenuti i najnoviju generaciju mjenjačkog sklopa s kojim je motor uparen, te koji na prednje kotače prenosi svu tu snagu. Riječ je o EDC (Efficient Dynamic Clutch) sustavu s dvije spojke koji izuzev nebrojenih tehničkih detalja donosi i jednostavno, te napredno upravljanje.
Naime, kako bi se Megane RS najnovije generacije na cesti ponašao upravo onako kako treba, Renault je osmislio posebne ručice za promjenu brzina, te vozač ni u kojem momentu s njih ne treba skidati prste – čak ni kod ulazaka u zavoje pri velikim brzinama. Tu je i još jedan novitet pod nazivom MDC, odnosno „Multi-Change Down“ koji ukratko služi brzim promjenama u niže stupnjeve, te optimizaciji broja okretaja i automatskom prilagođavanju svakog pojedinog stupnja, kako bi automobil ostao u najboljem režimu rada tijekom brze vožnje.
U prijevodu, Renault ovime na neki način potpomaže lijenost, ali to i nije nešto nužno loše, kada kupci dokazuju da im se ne da mijenjati brzine i trošiti sive stanice na razmišljanje tijekom (brze) vožnje.

Bez ekrana jednostavno ne ide...
Bez ekrana jednostavno ne ide…
foto: Renault Sport

Naravno da se u cijeloj priči našla i hrpetina skraćenica koje označavaju senzore i pomagala, ali i na to smo od strane Renaulta navikli. Uglavnom, tu su ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) sheme poput sustava za olakšavanje parkiranja, onog koji detektira objekte u „mrtvom kutu“, te onog koji prepoznaje prometne znakove.
Uz njih su tu i sustavi za prevenciju izlaska automobila iz prometne trake, sustav za automatsko držanje razmaka, adaptivni tempomat i aktivni sustav za pomoć pri kočenju.
Realno gledano, još samo fali nekakav robot za volanom i vozač može odmoriti čak i pri brzinama koje uvelike prelaze 200 kilometara na sat, što baš i nije toliko super, ali je realnost u kojoj svi mi zajedno s Renaultom živimo.
Uglavnom, u smislu senzora i pomagala, ovaj bi Megane RS uz titulu „najbržeg Meganea RS ikad“ mogao bez problema imati i titulu „najupotrebljivijeg Meganea RS ikad“, što može i ne mora biti dobro, ali eto…tako je kako je.

Skladna i lijepa linija jednog modernog "vrućeg" kompakta.
Skladna i lijepa linija jednog modernog “vrućeg” kompakta.
foto: Renault Sport

Dizajnom zapravo i nema nekih pretjerano velikih odmaka RS-verzije od „običnog“ Meganea, već se radi o manje ili više suptilnim detaljima koji bez puno truda daju do znanja o kakvom se automobilu radi. U tom je dijelu priče Renault zapravo ostao dosljedan samome sebi, jer Megane u svojim najjačim izvedenicama nikada nije pretjerano odudarao od onih slabijih, pa bismo to mogli nazvati pomalo tradicionalističkim pristupom.
I da…18 (odnosno opcionalno 19) inčni kotači su crni, rubnjaci su nekih 60-ak milimetara širi, a branici imaju izraženije detalje poput usisnika, maglenki u obliku Renault Sport logotipa (što je genijalan dizajnerski detalj), pa je karakter na cesti već u stanju apsolutne statike itekako prisutan i vidljiv. Naravno da je i sam automobil nešto bliže podu, pa i to odaje dojam sportske orijentacije ove varijacije na temu Meganea, ali u tom se dijelu priče Megane RS ponaša kao i bilo koji drugi novokomponirani „hot hatch“, pa oko toga ne bi trebalo trošiti previše riječi.
Renault Megane RS izgleda sportski, čisto i samim time odlično i to je sasvim dovoljno reći.

Aluminij, karbon, koža, šavoviiii...
Aluminij, karbon, koža, šavoviiii…
foto: Renault Sport

Od opreme novi Megane RS ima svega i svačega na raspolaganju. Manje-više je riječ o već poznatim detaljima poput sportskih sjedala, sportskog volana, posebno profiliranih pedala i tome sličnim stavkama. Klima-uređaj i slično uopće ne vrijedi spominjati, jer u današnje vrijeme praktički da i nema automobila koji ga nema, ali jedan se detalj u cijeloj priči oko opreme apsolutno ističe.
Naime, Renault je u Megane RS najnovije generacije ugradio RS-Monitor najnovije generacije. U pravilu je riječ o naprednom infotainment sustavu koji u sklopu ovog Meganea ima dvije osnovne opcije: RS Monitor i RS Monitor Expert.
Razlika je u tome što RS monitor koristi R-Link 2 ekran za prikazivanje informacija u stvarnom vremenu, dok RS Monitor Expert ima opciju spajanja eksterne kamere i snimanja svih informacija tijekom vožnje, te potom i opciju slanja tih informacija na društvene mreže, kako bi se s ostalim vozačima mogle voditi polemike ili se reklamirati s „eto što sam brz“. Time je Renault napravio iskorak prema društvenim mrež… Ispričavam se, ali tresem se od smijeha i ne mogu ovaj dio priče dovršiti kako treba.

Pa eto…kako na kraju sumirati Renaultov trud i Megane RS najnovije generacije?

Le tandem...
Le tandem…
foto: Renault Sport

Riječ je o brzom automobilu praktičnih dimenzija i savršene upotrebljivosti. S druge strane je Megane RS i multi-funkcionalan, tehnološki napredan i može se spajati na društv… Ispričavam se – opet se tresem od smijeha.
Mogao bi se navesti milijun i jedan razlog „za“ i „protiv“ ovog automobila, pa je na kraju možda najbolje pobjeći od toga i jednostavno zaključiti: Renault Megane RS je tu. Nov je, sposoban, brz i izgleda odlično.
No ono najbolje od svega je to da je konačno među nama.
Mi smo zbog toga sretni. A vi?

Novi Megane RS stvarno izgleda super.
Novi Megane RS stvarno izgleda super.
foto: Renault Sport