Poklonimo se – nova Corvette ZR1 je među nama

Eto, dočekali smo i taj dan…

Iz nekih kuteva nova Corvette izgleda kao da su je dizajnirali Talijani.
Iz nekih kuteva nova Corvette izgleda kao da su je dizajnirali Talijani.
foto: Chevrolet

„Hoće li motor biti smješten centralno?“…
„Hoće li imati 700 konja?“…
„Hoće li uz kompresor biti i Turbo-punjač?“…
„Hoće li postati Hibrid?“…



Sve su to pitanja kojih smo se tijekom proteklih mjeseci nagledali i ona oko kojih se gradila mreža pretpostavki vezanih uz Chevrolet Corvette ZR1.
Pa eto…konačno je kucnuo čas kada za sve pretpostavke više nema mjesta, te kada sva pitanja postaju odgovorena. Pred nama je najnovija, najjača i najluđa „Vette“ svih vremena i ponovno na ponos svojih tvoraca nosi legendarnu oznaku ZR1.

ZR1 kao sinomim za ludilo na četiri kotača.
ZR1 kao sinomim za ludilo na četiri kotača.
foto: Chevrolet

Iz Bowling Greena stiže informacija koja kaže da se radi o „najjačoj Corvette svih vremena“, no na to vrijedi tek odmahnuti rukom i reći nešto poput „Ma da?! A jeste li znali da živimo u 2017. godini?“.
Razlog je jednostavan – isto kao i ta gore navedena floskula: vremena se mijenjaju, tehnologija napreduje, a konkurencija iz dana u dan biva sve jačom. Stoga nije nikakvo čudo da se i Corvette na tržištu predstavlja s opakom količinom snage.
Inicijalno je Corvette ZR1 najnovije generacije trebala pod poklopcem motora imati sedamstotinjak konjskih snaga, no ekipa iz Kentuckyja je u sklopu LT5 V8 motora s 6,2 litre zapremine, te uz umjetno disanje kroz kompresor uspjela dobiti ukupno 755 konja i čak 968 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). Time je ova posljednja generacija Corvette s ovom slavnom oznakom stvarno iz domene sportskih automobila prešla u onu koja podrazumijeva ultra-sociopate i oružje za masovno uništenje. Tim više što je ovaj automobil u stanju potegnuti daleko iznad 300 kilometara na sat, odnosno konkretnije, nekih 340 km/h, što je u svakom slučaju dovoljno i najluđim kupcima na svijetu.

Detalj s poklopca motora...
Detalj s poklopca motora…
foto: Chevrolet

Ovaj pakleni stroj u obliku motora svu svoju snagu šalje na stražnje kotače. Posrednik je tek mjenjački sklop koji za ovu najjaču iteraciju Corvette dolazi u dvije opcije. Prva je ona (pazite sad) ona ručna sa sedam brzina, dok ona s osam podrazumijeva automatizaciju. Dakle, za razliku od npr. Ferrarija koji je već odavno prestao proizvoditi automobile s trećom papučicom, za Corvette ZR1 je ona i dalje hvale vrijedna opcija.
Ovjes je uobličen u Magnetic Ride Control System, gume su ultra-ljepljive Michelin Pilot Sport Cup 2, modifikacije optičkih dodataka u odnosu na drugu najjaču Corvette (odnosno Z06) su poprilično neprepoznatljive, a onda je tu i sva sila modernih i ultra-lakih materijala od kakvih se današnji sportski automobil sastoje.
Dakle, magnezij, aluminij, karbon i sva sila ostalih materijala i u sklopu Corvette ZR1 našli su svoje mjesto, što je u svakom slučaju pozitivno i super.

Novi dezen kotača od svemirskih materijala...
Novi dezen kotača od svemirskih materijala…
foto: Chevrolet

Što se paketa opreme tiče, u pravilu nije puno toga ostalo za listu one dodatne. Većina toga dolazi serijski i ulazi u cijenu od nekih stotinjak tisuća dolara, koliko iznosi projicirana cijena za ovaj automobil na američkom tržištu. U Europi će ta cifra najvjerojatnije nešto narasti, ali je Corvette ZR1 i dalje na tržištu unutar konkurencije u mogućnosti ponuditi najviše snage za najmanje novaca. Stoga moram priznati da me iskreno čudi zašto cijena nije još veća, jer se Corvette već nekoliko generacija itekako može nositi s onim najljućim protivnicima koje Europa i Japan mogu Amerima baciti pred noge.

Ovako izgleda interijer najbrže Corvette ikad.
Ovako izgleda interijer najbrže Corvette ikad.
foto: Chevrolet

Uglavnom, izuzev unutar dva posebna paketa opreme (odnosno Sebring Orange Design Package i ZTK Performance Package), sva sila igračaka dolazi u tvorničkom paketu. Uglavnom, izuzev „premium audio“ sustava koji potpisuje tvrtka Bose, tu je i Performance Data Recorder koji je u stanju snimati sve parametre automobila tijekom bjesomučnog divljanja po cesti ili stazi. Isto tako je tu sva sila senzora i pomagala s kojima će si vozači pomagati tijekom vožnje, a u Chevroletu nisu zaboravili ni na dašak luksuza, pa je izuzev gore navedenih plemenitih materijala unutar Corvette ZR1 moguće naći i Nappa kožu, kontrastne šavove i svu silu ostalih više ili manje bitnih stavki.
U svakom slučaju Corvette ZR1 nije tek puki marketinški trik, već logičan nastavak tradicije koja traje već više od šest desetljeća.

Sebring Orange paket opreme izvana izgleda ovako.
Sebring Orange paket opreme izvana izgleda ovako.
foto: Chevrolet

Iako je Corvette ZR1 ovdje, detalja i dalje poprilično nedostaje. Ono što se zna je da će Corvette ZR1 sa sobom donijeti više ludila nego ijedna Corvette do sada, te da se radi o punokrvnom sportskom automobilu s kojim je moguće prkositi zakonima fizike. No tijekom sljedećih tjedana će tu i tamo i dalje stizati dodatne informacije, pa je za pretpostaviti kako ćemo se ovog automobila još nekoliko puta sjetiti i objaviti ih kako budu stizali.
A do tada vrijedi reći da je svijet automobila zbog ove američke monstruoze uvelike ljepši, te da se nadam kako su u Chevroletu jako pažljivo odradili svoj posao, jer im epizode s ekstremnim kvarovima motora (kao što je to bio slučaj sa Z06 verzijom modela) definitivno nisu potrebne.
Ne mislite li i vi cijenjeni čitatelji tako?

Sve u svemu, Corvette ZR1 je strašan automobil.
Sve u svemu, Corvette ZR1 je strašan automobil.
foto: Chevrolet