Pogledajte kako se reklamira Lotus
S obzirom na napise po društvenim mrežama i ovoj „reklami“ ispada kako Lotus zapravo ne želi prodavati velik broj Evora s oznakom 400.
Kada se u današnje vrijeme na tržištu pojavljuje neki novi model ili pak nova generacija nekog već otprije poznatog, odjeli marketinga udobno smješteni iza zidova i stakala neke zgrade smišljaju kampanje.
Dotične kampanje često imaju sto i jedan predivan izraz s kojima se opisuju svi ti novi automobili današnjice i čovjek dobiva dojam kako živi u predivnom svijetu prepunom čuda i ljepota koje svijet automobila iz dana u dan nudi na tržište. No onda slijedi hladan tuš, jer se kupcu prvenstveno pokuša uzeti što je više moguće novaca za nekolicinu stavki opreme koju „moramo imati“, a zatim se ubrzo počinju pojavljivati „dječje bolesti“ i često boravljenje u servisima, gdje pak svi jedva čekaju iz vlasnika nekog automobila pod garancijom izmusti što je više moguće novaca.
Uglavnom, marketinški odjeli vezani uz auto-industriju u današnje vrijeme su češće zločinačke organizacije, nego bilo što drugo, jer većina navoda vezanih uz pojedine automobile ispadaju notornim lažima i muljažama.
S druge strane te „medalje“ stoji svijet sportskih automobila – svijet u kojem marketinške tvrtke ne igraju toliko bitnu ulogu, jer sportski automobil ipak ne može proizvesti baš bilo tko. Samim time je taj „klub boraca“ rezerviran za one najsposobnije u svijetu automobila, a u toj domeni veću ulogu imaju novinari i test-vozači, nego piskarala koja iz dana u dan izmišlja nove načine prodiranja u ljudsku psihu i uvijanja istine u pojedine riječi, fraze i parafraze.
Uglavnom, jedna od tvrtki koje (na svu sreću) i dan-danas proizvode sportske automobile, te od njih zapravo isključivo i žive, jest Lotus.
Lotus ne treba posebno predstavljati auto-entuzijastima, jer svatko od njih je već čuo za žutu boju, lagane automobile i transplantirane motore koji ovu tvrtku čine itekako posebnom. Svi su čuli i za Formulu 1 u sklopu koje je Lotus često ispadao poput „Pepeljuge“ i kvario planove puno bogatijim i „jačim“ tvrtkama i timovima, a pretpostavljam da su svi čuli i za nedavnu lošu karmu koja je Lotus pogodila u srž i umalo „presudila“ daljnjoj egzistenciji Chapmanovog polja igre. Samim time ne treba posebno nabrajati sve modele koji već nekoliko desetljeća opisuju ovu tvrdoglavu tvrtku apsolutno posvećenu performansama i vozačkom užitku.
Jedan od najvažnijih Lotusovih modela „nove ere“ zasigurno je uobličen u model Evora, tj. automobil koji je samom svojom pojavom ispao najpopularnijom djevojkom u gimnaziji brzine i upravljivosti.
No Evora je u početku bila samo automobil, dok je danas kroz razvoj modela postala jednim od najboljih vozačkih automobila na svijetu. Samim time je Lotus imao jako plodno tlo za jednu specijalnu verziju ovog modela – verziju koja uz ime i prezime ima i sufiks 400.
Naime, ovog sam se automobila na našem portalu u obliku teksta već dotakao, jer Lotus Evora 400 definitivno jest jedan od „onih“ automobila od kojih auto-entuzijastima diljem svijeta cure sline već pri pogledu na fotografije.
Iako nisam ni prismrdio ovom automobilu, uzet ću „zdravo za gotovo“ riječi nekolicine auto-novinara čije mišljenje izuzetno cijenim, te ću se slijepo složiti s činjenicom koja kaže da je Lotus Evora 400 jedan od najluđih i najupotrebljivijih automobila današnjice. To u Lotusu itekako dobro znaju, jer se na ovoj verziji modela radilo praktički od predstavljanja Evore na tržište, pa pretpostavljam da su se glavešine u Lotusu zbog toga odlučile namjerno odbiti sve one koji bi tom modelu pronašli manu u vožnji.
Dotično odbijanje je osmišljeno u obliku hrpe omalovažavajućih pretpostavki o klasičnim vozačima sportskih automobila, te isto tako i nekih fino i kulturno upakiranih uvreda usmjerenih prema ostatku populacije proizvođača sportskih automobila. No sve je to bilo kratkog vijeka i bez nekog posebno uočljivog efekta, te je Lotus morao otići još jedan korak dalje.
Taj „korak dalje“ pojavio se prije nekoliko dana na službenim internetskim stranicama tvrtke, odnosno pod dijelom koji se bavi prezentiranjem Evore 400. Taj dio stranice nudi pregršt informacija o ovoj verziji modela vezanih uz opremu, performanse, hrpu brojeva koji označavaju snagu, brzinu, ubrzanje i sve ostale dijelove priče o Evori 400 kojih su se u Lotusu mogli sjetiti. No taj dio stranice podrazumijeva i marketinški trik koji pak istovremeno nasmijava i prema tipično-britanskoj recepturi humora lagano vrijeđa sve one koji dođu i kliknu.
Sam „trik“ uobličen je u najjednostavniju igricu koju uopće možete zamisliti, te s kojom sam se zabavljao preko dvadeset minuta, pokušavajući napraviti rekord, no kako vam ne bih otkrivao previše, jednostavno se spojite na link i pogledajte o čemu se radi.
…i ne…ovo nije „navlakuša“ s kojom pokušavam reklamirati Lotus, jer ta tvrtka vjerojatno ne zna ni za postojanje naše države, a kamoli za postojanje ovog našeg malog internetskog kutka posvećenog automobilima, tako da nije stvar jadnog i dosadnog reklamiranja nekoga ili nečega. Ideja je jednostavno privući pozornost na jednu za današnje vrijeme sasvim atipičnu ideju u smislu reklamiranja, s kojom ispada da Lotus zapravo ne želi prodavati Evoru 400.
Uglavnom, pogledajte, probajte i zabavite se pokušavajući, a eventualne rekorde možete podijeliti i s nama nakon što tekst objavimo na društvenim mrežama. Iako za rekord ne nudimo nikakve nagrade, bilo bi lijepo vidjeti koliko „pravih vozača“ ima među našim cijenjenim čitateljstvom.