Ovo je novi Porsche Cayenne

Dok se u Porscheu igraju s idejom oko predstavljanja Coupé-verzije modela Cayenne (da, dobro ste pročitali), na salonu automobila u Frankfurtu predstavljena je „klasična“ verzija istog modela – i to s ciljem pariranja Bentleyju i Rolls-Royceu koji još nije ni izašao na tržište.

Eto ga - novi Porsche Cayenne Turbo.
Eto ga – novi Porsche Cayenne Turbo.
foto: Porsche

Porsche Cayenne – jedan od onih automobila koji su svojim pojavljivanjem na tržištu praktički potvrdili lijenost Porscheovih dizajnera. Ogroman SUV s predimenzioniranim kotačima i terenskim sposobnostima moje pokojne Bake, te automobil koji se dizajnom toliko oslanjao na najružniji 911 u povijesti, da je izgledao poput frižidera s prednjim farovima skinutim s 996-ice.
Dakle, ne pričamo o lijepom automobilu. Ali to je ipak Porsche i naravno da se kupaca našlo u ovećim količinama, te je Cayenne nastavio živjeti sve do današnjih dana, kada je predstavljena treća generacija ovog Porscheovog SUV-a.

Porsche Cayenne stvarno nije (bio) lijep automobil.
Porsche Cayenne stvarno nije (bio) lijep automobil.
foto: Porsche

Porsche je otkrivanjem Cayennea u Frankfurtu išao s pristupom „u glavu“, jer je otkriven ni manje, ni više, nego najjači model iz ponude, odnosno onaj s oznakom Turbo. Samim time je svima jasno kako se na performansama nije štedjelo, dok luksuz i igračke uz performanse stoje u prvom planu.
Iz Porschea kažu kako novi Cayenne Turbo kombinira „preciznost sportskog automobila, udobnost limuzine i adaptivnost terenca“, pa u te navode zapravo i nema smisla pretjerano sumnjati.
A zašto? Pa ako samo pogledamo u neke brojke, postaje jasno da glavonje u Porscheu znaju što pričaju.

Prodaja uopće nije upitna, zar ne?!
Prodaja uopće nije upitna, zar ne?!
foto: Porsche

Motor je 4-litreni V8 s dva Turbo-punjača, čime je u smislu snage postignuta brojka od 550 konja, dok se u smislu maksimalnog okretnog momenta (buraz) novi predimenzionirani Porscheov „turbak“ može pohvaliti sa 770 Nm.
Te su brojke sasvim dovoljne da bi novi Cayenne Turbo do stotke stizao za 4,1 sekundu (odnosno 3,9 ukoliko kupac „odriješi kesu“ i doplati tzv. Sport Chrono paket), te nastavio ubrzavati do 286 kilometara na sat. Pa kad se uzme u obzir da pričamo o ogromnom i teškom SUV-u, stvari po pitanju performansi nekako same po sebi sjedaju u perspektivu, zar ne?!

Ovako postavljen ovjes izgleda poprilično nisko.
Ovako postavljen ovjes izgleda poprilično nisko.
foto: Porsche

Ovjes je posebna priča na ovom automobilu i cilj je bio doista ponuditi Cayenne koji će na bilo kakvoj podlozi biti ne samo upotrebljiv, već i uvjerljiv. Stoga je u Porscheu razvijen poseban zračni ovjes s tri komore po amortizeru koji je moguće podešavati na šest načina (odnosno stupnjeva rada) – ovisno o terenu na kojem se automobil nalazi.
Time je dobiven savršen spoj cestovnih i onih manje cestovnih mogućnosti koje vozaču u svako doba dana i noći stoje na raspolaganju, te je osigurana upotrebljivost neovisno o vremenu, podlozi i režimu vožnje, što je u svakom slučaju pohvalno. Opcionalna stražnja osovina utilizira sustav skretanja, što također pridonosi ukupnoj upotrebljivosti automobila, ali se (naravno) i dodatno plaća. A onda su tu i detalji poput DCC-a (odnosno Dynamic Chasis Control sustava), koji u praksi dodatno pomaže stabilnoj vožnji, te Torque Vectoring Plus sustava koji također ima bitnu ulogu u smislu ukupne stabilnosti automobila. I sve je to napajano 48-voltnim električnim sustavom koji je (podsjećam) nedavno debitirao i pokazao svoju superiornost na Audijevom modelu A8.

Eto ga - aktivni stražnji spojler. Wow, jel´da?
Eto ga – aktivni stražnji spojler. Wow, jel´da?
foto: Porsche

Od ostatka tehnoloških rješenja vezanih uz ponašanje novog Cayennea na cesti (ili izvan nje) vrijedi spomenuti aktivni stražnji spojler koji glumi zračnu kočnicu i time dodatno potpomaže kočionom sustavu zaustaviti ovaj glomazan SUV. A kad je već riječ o kočionom sustavu, recimo samo da je riječ o nečem potpuno novom i posebno proizvedenom upravo za ovaj Porscheov model.
Dakle, pritiskom na papučicu kočnice događaju se raznorazne tehnološke vradžbine, te je novi Cayenne s 250 kilometara na sat do stanja apsolutne statike sada moguće natjerati za nekih dva metra manje nego prije.
Diskovi kočionog sustava dobili su poseban premaz koji produljuje vijek trajanja i povećava otpornost na trošenje, a Porsche (naravno, i opet uz doplatu) budućim kupcima nudi i keramičke kompozitne diskove, što će mnogima biti interesantna stavka opreme.

Vidite li sličnosti?
Vidite li sličnosti?
foto: Porsche

Što se dizajna tiče, Porsche Cayenne više ne sliči toliko na 911, već je funkciju donatora vizualnog identiteta preuzeo model Panamera. Prednji dio nalikuje na tu već svima poznatu Porscheovu limuzinu, s boka je i dalje riječ o modernoj izvedenici škrinje za duboko zamrzavanje (baš kao i kod ostatka SUV-svite, nevezano uz proizvođača koji se u njoj nalaze), dok je stražnji kraj svojevrsna kombinacija Panamere i 911-ice. Dakle, reći da je novi Cayenne ružan na bilo koji način, bilo bi apsolutno krivo, iako moram priznati da je prednji kraj ove najnovije generacije u prvom momentu podsjetio na Kiu ProCeed GT. To možda i nije nešto najgore na svijetu, jer na kraju krajeva, Kia ProCeed GT doista jest lijep automobil, ali s obzirom na to da se ipak radi o Porscheu, hmmm…

U ovom interijeru stvarno ima puno toga za gledati.
U ovom interijeru stvarno ima puno toga za gledati.
foto: Porsche

Interijer je naravno predivan. Prostran, ergonomski dorađen do najsitnijih detalja i oku iznimno ugodan. Na dodir je također takav slučaj, jer je Porsche koristio najfinije materijale koji su u ovom momentu dostupni na tržištu, pa sve zajedno odaje dojam zrelosti, elegancije, tehnološke perfekcije i apsolutne upotrebljivosti.
Naravno da u ovom momentu još uvijek nije poznato s kakvim će sve igračkama (u bazi i uz doplatu) Cayenne Turbo stići na tržište, ali je bez problema moguće pretpostaviti da će ih biti mali milijun i da će ama baš sve biti posljednji krik tehnologije i tehnike.
Uostalom, već se na fotografijama interijera vidi da su ogroman ekran (najnovije generacije) infotainment sustava skupa s onom već poznatom „štopericom“ ovdje, pa ne treba sumnjati u to da će se i sva sila senzora i pomagala pronaći na popisu opreme – serijske i dodatne.
Uglavnom, interijerom novi Cayenne izgleda još bolje i uvjerljivije od prethodnika, te je generalno gledano zapravo SUV-pandan Panameri, što je u svakom slučaju odlična vijest za sve one koji će u njemu boraviti tijekom vožnje.

Pa eto…što na kraju reći? Koju posluku porati?

Zašto se "terenci" reklamiraju na cesti?
Zašto se “terenci” reklamiraju na cesti?
foto: Porsche

Porsche Cayenne Turbo je definitivno respektabilna sila koju će mnogi drugi proizvođači automobila imati na nišanu. Da…i dalje je riječ o SUV-automobilu kakve u sklopu ovog našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila i dalje ne gledamo blagonaklono.
No ako već ništa drugo, Porsche Cayenne je u svom općenitom smislu već svojim postojanjem prevalio ogroman put od pandana upali gušterače do (za mnoge) realno poželjnog automobila. Samim time je krenuo putevima Panamere koja je u startu također izgledala poput 911-ice na koju je pao klavir, da bi u današnje vrijeme ispala jednom od najpoželjnijih limuzina na tržištu.
Stoga usprkos apsolutnom manjku afiniteta prema SUV-automobilima vrijedi reći da Cayenne u ovom novom izdanju uvelike djeluje poput iznimke koja potvrđuje to pravilo i zbog toga u najmanju ruku ispada poželjnim automobilom.
Sve ostalo bilo bi krivo i krajnje zločesto tvrditi, zar ne?!

Eto...pa nek (bogati) svijet kupuje...
Eto…pa nek (bogati) svijet kupuje…
foto: Porsche