Ovo je novi Porsche 718 GTS

Da…zbunjivanje se nastavlja…

Eto ga - novi 718 Boxster s četiri cilindra i oznakom GTS.
Eto ga – novi 718 Boxster s četiri cilindra i oznakom GTS.
foto: Porsche

Porsche Boxster već neko vrijeme nije Boxster, ali zapravo i jest Boxster, samo se naziva 718. Dakle, Porsche Boxster u današnje se vrijeme prodaje kao Porsche 718 Boxster i iznenađujuće je da se i dalje radi o Roadsteru.

U originalu je Porsche 718 izgledao ovako...
U originalu je Porsche 718 izgledao ovako…
foto: Porsche

S obzirom na to da su duhovi nekih prošlih vremena svako toliko evocirani u sadašnjosti, Porsche je ovim i njegovom novom oznakom htio podsjetiti na legendarni model 718 – automobil koji je između 1957. i 1962. godine ispao dorađenim nasljednikom legendarnog 550A.
Originalna 718-ica je tijekom svog relativno kratkog životnog vijeka svoju priču gradila na utrkama Targa Fiorio i 24 sata Le Mansa. Prva je godina bila teška, druga nešto lakša, a od 1959. do 1962. godine se 718-ica postavlja kao dominantna sila unutar svoje klase, te izuzev pobjedama na utrci Targa Fiorio, te nekolicini pobjeda na brdima diljem Europe, Porsche 718/4 RS 1961. godine bilježi pobjedu i na 24 sata Le Mansa.
Time je Porsche 718 ispao jednim od onih Porscheovih modela koji su svoje ime u trkaćoj povijesti upisali zlatnim slovima, pa se ova kombinacija brojki kad-tad morala pojaviti i u sadašnjosti.

Porsche 718 Boxster GTS stvarno izgleda dobro.
Porsche 718 Boxster GTS stvarno izgleda dobro.
foto: Porsche

Dužinom od nekih 4,4 metra, te ostalih gabarita koji podrazumijevaju širinu od 1,8 metara i visinu od 1,3 metra, Porsche 718 Boxster sve je samo ne malen. No istovremeno nije ni velik, ni glomazan, ni nezgrapan u svojoj pojavi. Stoga recimo kako je umjeren.
Sumanuti „downsizing“ koji se kao trend nametnuo svim današnjim proizvođačima automobila, iz ponude ovog modela unutar sadašnje iteracije izbrisao je motor sa šest cilindara. Umjesto njega su sve današnje 718-ice pogonjene motorom s dva cilindra manje.
Kako to ne bi negativno utjecalo na snagu i performanse, tu se našao i Turbo-punjač, pa je svijet i dalje u apsolutnom ekvilibriju. No zvuk samog automobila kao itekako bitan faktor pri kupnji jednog Roadstera nekako ispada šupljim i nedorečenim u odnosu na originalni Boxster.

Pa eto…kako Porsche konstantno nešto prtlja po svojim modelima, tako se nakon verzija 718 Boxster i 718 Boxster S ovih dana svijetu predstavila i ona najjača – 718 Boxster GTS.
Dakle, do danas najjači 718 Boxster dobio je dva slova. Priznajte da ste fascinirani.

718 Boxster GTS i njegov brat s krovom Cayman GTS.
718 Boxster GTS i njegov brat s krovom Cayman GTS.
foto: Porsche

Dizajniran je kako bi auto-entuzijastima pružio sve što jedan sportski Roadster može pružiti u vožnji, te dorađen i „ispoliran“ kako bi se budući kupci za volanom osjećali što je bolje moguće.
Opći je dojam u smislu dizajna (i dalje) odličan, a gledano kroz tek nekolicinu detalja, vrlo je jasno vidljiv krajnji cilj Porscheovih dizajnera – pojačana agresivnost. Da bi se taj sufiks vizualnoj agresiji postigao kako treba, naravno da je 718 Boxster GTS dobio nekoliko novih dijelova koji ga već na prvi pogled odvajaju od ostatka obitelji. Za početak tu je hrpa oznaka „GTS“ polakiranih u crnu boju.
Zatim je tu novi prednji branik s ponešto agresivnijim izričajem usisnih rupa, a onda vrijedi spomenuti i pocrnjene farove koji taj isti branik na neki način komplimentiraju. Isto je manje-više i s one stražnje strane u sklopu koje 718 Boxster GTS ima crni difuzor, isto toliko crne nastavke ispušnog sustava, te zatamnjena stražnja svjetla, dok gledano s boka odmah u oči pada novi dezen kotača. Pogodili ste – polakiranih u crnu boju.
Dakle, crnina je opet u modi.

Čemu puno dorađivati nešto već otprije lijepo?
Čemu puno dorađivati nešto već otprije lijepo?
foto: Porsche

U sklopu interijera je malo toga novog, ali to nije nužno loša vijest, jer interijer 718-ice već od „bazne“ izvedbe izgleda odlično, pa nema smisla mijenjati ono čemu promjene jednostavno nisu potrebne. Tu je naravno sva sila karbona, poliranog aluminija, kože nekad živih krava, kontrastnih šavova i alcantare, pa je svemu tome dodan tek tzv. „Chrono“ paket koji se za ostale verzije modela doplaćuje. Izuzev toga stvarno nema nekih detalja koje bi trebalo posebno napominjati, ali i opet vrijedi reći kako to i nije nešto loše, jer u krajnjoj liniji ne govorimo o jeftinom gradskom potrkalu, već o punokrvnom sportskom automobilu koji hrpetinu igračaka i detalja podrazumijeva sam po sebi.

No koliko je Porsche 718 Boxster GTS zapravo punokrvan?

U pokretu 718 Boxster GTS djeluje još usmjerenije.
U pokretu 718 Boxster GTS djeluje još usmjerenije.
foto: Porsche

Pa za početak vrijedi reći kako je cilindara i dalje tek četiri. Dakle, „šestak“ je u sklopu Boxstera definitivno završio svoju karijeru.
Zapremina motora je 2,5 litre, a u sklopu jednadžbe je (i dalje) prisutan Turbo-punjač. Stoga revolucije pod poklopcem motora definitivno nema, ali je porast snage ipak zabilježen, jer ova najjača varijacija na temu 718-ice raspolaže s 365 konja, odnosno nekih 15 više od one slabije S-verzije, te čak 65 konja više od one bez ikakvih dodatnih sufiksa.
Samim time su performanse ovog automobila usporedive s nekim puno razvikanijim automobilima današnjice, jer ubrzanje do „stotke“ iznosi tek 4,1 sekundu, dok se maksimalna brzina popela do 290 kilometara na sat. Dakle, Porsche 718 Boxster GTS u paketu donosi sve ono što su prije nekoliko godina donosili puno jači i skuplji Porscheovi modeli.
I to je naravno super.
Prijenos sve te snage na kotače omogućavaju dvije opcije mjenjačkog sklopa – ona ručna sa šest brzina ili pak ona PDK-varijanta koja izuzev brzih promjena brzina donosi i onaj fantastičan zvuk iz ispušnog sustava, u čemu će zasigurno mnogi pronaći dodatni razlog za uživanje u vožnji.

...no da ne zapostavljamo Cayman GTS...
…no da ne zapostavljamo Cayman GTS…
foto: Porsche

Što se tiče dostupnosti na tržištu, Porsche već sada prima narudžbe za 718 Boxster GTS, ali i za Cayman s istom oznakom (koji je također ugledao svjetlo dana). Cijene za Cayman s ovom oznakom u Njemačkoj kreću od 76,000 eura, dok 718 Boxster GTS zbog cijene od 78,000 eura ispada nešto skupljom opcijom od Caymana. No razlika nije velika, pa će kupcima zapravo najveći „problem“ biti sveden na izbor između malog Porschea s krovom ili bez njega.
Uglavnom, Porsche s ovom izvedenicom oba „mala“ modela očekuje odličnu prodaju, a s obzirom na brojke koje cijelu priču prate i na dodatan paket atraktivnosti, reklo bi se da prodajni rezultati zasigurno neće podbaciti.
No to će pokazati vrijeme, a u međuvremenu vrijedi tek reći da oba automobila unutar naših redova (i usprkos „downsizingu“) imaju itekako veliku podršku.

Četiri cilindra i Turbo? Nema veze...
Četiri cilindra i Turbo? Nema veze…
foto: Porsche