Novi Audi RS4 Avant je među nama
Da…”Rennsport” ideologija je i dalje jaka u Audiju, te najnoviji RS4 Avant i dalje slovi kao automobil s grbom koji puca od snage. Ali ako vas je ikada zanimalo kako u svijetu automobila izgleda pojam „konfekcije“, ovaj bi Audi mogao poslužiti kao slikovna definicija.
Audi RS4 – taj divan i predivan model iz Ingolstadta koji još od početka novog milenija svako malo izlazi na tržište. Od tada do danas je RS4 za mnoge san-snova od automobila, a dosadašnje tri generacije tog modela to itekako potvrđuju.
Doduše, nekim štovateljima svijeta automobila i dan-danas nije jasno zašto se Audi uporno na tržište gura s pretjerano jakim karavanima s tom oznakom, ali ukoliko vam je poznata geneza Audijeve RS-filozofije, onda o tome ne trebamo puno pričati. Uostalom, samo je potrebno spomenuti vječno sumanuti Audi RS2 i sve istog momenta postaje jasno, zar ne?!
Tijekom ukupno tri generacije Audijevog modela RS4, na tržište je stiglo preko nekoliko tisuća karavanskih izvedbi ove verzije modela. Neke su prošle bolje, a neke lošije, no ne može se ni u jednom momentu reći da je Audi u svojoj ideji oko brzih i suludih karavana posustao, pa se nedavno svijetu predstavila i četvrta inačica ovog Audijevog monstruma s grbom.
Kodnim nazivom B9, ovaj automobil ne otkriva ništa novo izuzev tek jedne brojke u uzlaznoj putanji u odnosu na prošlu generaciju Audijeve A-četvorke. No naravno da su se u Ingolstadtu opako potrudili svoju „Rennsport“ filozofiju približiti još korak-dva prema savršenstvu. Stoga ne treba nimalo sumnjati u sposobnosti ovog automobila da istovremeno preveze pola shopping-centra, punicu i zlatnog retrievera, te pri tome svojim performansama razmješta organe svima koji se u automobilu nalaze.
Tome naravno u prilog idu i brojke koje je Audi nesebično podijelio s medijima, pa spomenimo tek neke od njih…
Motor je sada već pomalo klasični prikaz kombiniranja „downsizinga“ i ekologije, pa na onaj otprije poznati V8 možete zaboraviti. Pod poklopcem ove zvijeri s tovarnim prostorom nalazi se 2,9-litarski V6-motor s dva Turbo-punjača.
Time se snaga izražava u obliku 444 konja, dok maksimalni okretni moment (buraz) iznosi tipično njemački preciznih 600 Nm. Pogon je (naravno) na sve kotače, mjenjački sklop više ne broji dvije spojke, već je postao klasično-napredni automatik s osam brzina, a sve to skupa u kombinaciji s ovećom i poprilično teškom karoserijom nudi i neke zanimljive brojke u smislu performansi.
Naime, nevezano uz to hoće li se kupci odlučiti na 19-inčne ili pak doplatiti za 20-inčne kotače, u Audiju garantiraju ubrzanje od nule do stotice za 4,1 sekundu. Maksimalna brzina je klasično ograničena na 250 kilometara na sat, ali je uz doplatu moguće „otključati“ brzinomjer i natjerati RS4 da potegne do 280 kilometara na sat – i to bez gubitka tvorničke garancije.
To se opcionalno „otključavanje“ brzinomjera nalazi kao jedna od stavki tzv. „RS Dynamic Package“ seta opreme, te u sklopu ovog automobila dolazi (pogodili ste) uz doplatu.
Dakle, škrtost i naplata svih mogućih i nemogućih opcija i dalje je jedna od niti vodilja ne samo za Audi RS4 Avant, već i za njemačku auto-industriju u cijelosti – pogotovo u sklopu „Premium“ segmenta.
Što se opreme i igračaka tiče, naravno da se novi RS4 Avant može pohvaliti sa svime i svačime. No kako nam se doista ne da citirati navode iz brošure i prezentacijskih materijala, taj bismo dio priče ostavili za službene konfiguratore, kada se isti pojave na internetskim stranicama. Zasad je dovoljno reći kako je riječ o „najnaprednijem“ i „najopremljenijem“ Audijevom brzom karavanu svih vremena, što je pak sasvim logično s obzirom na to da se radi i o najnovijoj generaciji modela.
Ali eto…nešto su valjda morali napisati, pa neka im bude.
Dakle, Audi RS4 Avant o(p)staje u obliku respektabilne sile i mnogi će drugi karavani (a i šire) imati itekako visok prag za preskočiti ukoliko ovom automobilu žele konkurirati na tržištu. Ali u svemu tome skupa ipak postoji i jedan problem…
Naime, iako je dizajn vidljivo nov i (prema riječima iz Audija) svoju inspiraciju dijelom vuče iz legendarnog Audijevog IMSA GTO bolida (o kojem smo nedavno pisali unutar jedne od naših klasičnih top-lista), osobno moram priznati da tu poveznicu ne vidim.
Dapače, ako ova najnovija iteracija modela podsjeća na bilo što, onda je to generacija prije i kombiniranje detalja s ostalih modela iz aktualne Audijeve ponude. Stoga navoditi neke podsjetnike na slavnu povijest marke, te se vezati uz svijet utrkivanja navodeći 30mm šire blatobrane jednostavno se čini besmislenim – pogotovo ako znamo koja je ciljana publika za ovaj automobil.
Mislim, možda se varam, ali čisto sumnjam da će bilo kojem direktoru, manageru i(li) stranačkom dužnosniku biti prijeloman taj podsjetnik na 1989. godinu i dane u kojima je Audi sa „devedeseticom“ uzimao mjeru u Americi. Većini će se puno važnijim stavkama učiniti veličina ekrana, povezivost s pametnim telefonom i status koji uz cijenu i performanse ovakvog automobila poslovično dolaze rukom pod ruku. Stoga je Audijev odjel marketinga u velikoj zabludi ukoliko misle da su poveznice s utrkama i tko zna čime još ikome od kupaca ovog automobila važne, jer jednostavno nisu.
Audi RS4 Avant najnovije generacije s jedne strane veseli, jer se i dalje radi o automobilu koji na cesti „jede malu djecu“, no ona druga strana ipak podrazumijeva „downsizing“, ekološke i ine druge legislativne norme, te svu silu pretencioznosti koja već samom značkom na prednjem kraju govori sama po sebi. Također „smetaju“ i generički detalji povučeni iz ostatka palete Audijevih aktualnih modela, kao i već pomalo dosadan stav samog automobila koji usprkos svim mogućim i nemogućim modulima i sigurnosnim sustavima i dalje pokušava svijetu objasniti da je „agresivan“, „orijentiran prema vozačkom guštu“ i tko zna što još sve ne.
I upravo iz tog razloga je i ovaj automobil usprkos slavnoj povijesti i svojevrsnoj tvrdoglavosti ispao tek konfekcijom za odabrane koja na tržište dolazi s puno konja i još više opcija koje za zadatak imaju vozača odvojiti od procesa vožnje.
I zato ovaj automobil definitivno ne ide na listu za Djeda Mraza.