Novi Audi RS4 Avant je među nama

Da…”Rennsport” ideologija je i dalje jaka u Audiju, te najnoviji RS4 Avant i dalje slovi kao automobil s grbom koji puca od snage. Ali ako vas je ikada zanimalo kako u svijetu automobila izgleda pojam „konfekcije“, ovaj bi Audi mogao poslužiti kao slikovna definicija.

Audi RS4 Avant za neke nove generacije direktora.
Audi RS4 Avant za neke nove generacije direktora.
foto: Audi

Audi RS4 – taj divan i predivan model iz Ingolstadta koji još od početka novog milenija svako malo izlazi na tržište. Od tada do danas je RS4 za mnoge san-snova od automobila, a dosadašnje tri generacije tog modela to itekako potvrđuju.
Doduše, nekim štovateljima svijeta automobila i dan-danas nije jasno zašto se Audi uporno na tržište gura s pretjerano jakim karavanima s tom oznakom, ali ukoliko vam je poznata geneza Audijeve RS-filozofije, onda o tome ne trebamo puno pričati. Uostalom, samo je potrebno spomenuti vječno sumanuti Audi RS2 i sve istog momenta postaje jasno, zar ne?!

...a sve je počelo s legendarnim RS2...
…a sve je počelo s legendarnim RS2…
foto: Audi

Tijekom ukupno tri generacije Audijevog modela RS4, na tržište je stiglo preko nekoliko tisuća karavanskih izvedbi ove verzije modela. Neke su prošle bolje, a neke lošije, no ne može se ni u jednom momentu reći da je Audi u svojoj ideji oko brzih i suludih karavana posustao, pa se nedavno svijetu predstavila i četvrta inačica ovog Audijevog monstruma s grbom.
Kodnim nazivom B9, ovaj automobil ne otkriva ništa novo izuzev tek jedne brojke u uzlaznoj putanji u odnosu na prošlu generaciju Audijeve A-četvorke. No naravno da su se u Ingolstadtu opako potrudili svoju „Rennsport“ filozofiju približiti još korak-dva prema savršenstvu. Stoga ne treba nimalo sumnjati u sposobnosti ovog automobila da istovremeno preveze pola shopping-centra, punicu i zlatnog retrievera, te pri tome svojim performansama razmješta organe svima koji se u automobilu nalaze.
Tome naravno u prilog idu i brojke koje je Audi nesebično podijelio s medijima, pa spomenimo tek neke od njih…

Wow! Kakav lijepi plastični poklopac.
Wow! Kakav lijepi plastični poklopac.
foto: Audi

Motor je sada već pomalo klasični prikaz kombiniranja „downsizinga“ i ekologije, pa na onaj otprije poznati V8 možete zaboraviti. Pod poklopcem ove zvijeri s tovarnim prostorom nalazi se 2,9-litarski V6-motor s dva Turbo-punjača.
Time se snaga izražava u obliku 444 konja, dok maksimalni okretni moment (buraz) iznosi tipično njemački preciznih 600 Nm. Pogon je (naravno) na sve kotače, mjenjački sklop više ne broji dvije spojke, već je postao klasično-napredni automatik s osam brzina, a sve to skupa u kombinaciji s ovećom i poprilično teškom karoserijom nudi i neke zanimljive brojke u smislu performansi.
Naime, nevezano uz to hoće li se kupci odlučiti na 19-inčne ili pak doplatiti za 20-inčne kotače, u Audiju garantiraju ubrzanje od nule do stotice za 4,1 sekundu. Maksimalna brzina je klasično ograničena na 250 kilometara na sat, ali je uz doplatu moguće „otključati“ brzinomjer i natjerati RS4 da potegne do 280 kilometara na sat – i to bez gubitka tvorničke garancije.
To se opcionalno „otključavanje“ brzinomjera nalazi kao jedna od stavki tzv. „RS Dynamic Package“ seta opreme, te u sklopu ovog automobila dolazi (pogodili ste) uz doplatu.
Dakle, škrtost i naplata svih mogućih i nemogućih opcija i dalje je jedna od niti vodilja ne samo za Audi RS4 Avant, već i za njemačku auto-industriju u cijelosti – pogotovo u sklopu „Premium“ segmenta.