Novi Audi A7 je među nama

Nekima na prvi pogled razlike između novog i starog modela nekima možda i neće biti toliko očite. No Audi se oko ovog modela (barem prema riječima glavnih i odgovornih ljudi na čelu tvrtke) opako potrudio.

Audi A7 - suptilna agresija iz Ingolstadta.
Audi A7 – suptilna agresija iz Ingolstadta.
foto: Audi

Nedavno su na beskrajnim prostranstvima interneta otpočele svako malo stizati neke nove „teaser“ fotografije novog Audija A7. To naravno nisam smatrao vrijednim spomena, jer općenito crne siluete uz tek pokoji detalj u pravilu o gotovom automobilu ne govore baš ništa bitno i konkretno. Stoga je bilo bolje pričekati da se Audi konačno odluči prezentirati novi A7 javnosti, a upravo se to dogodilo prije nekoliko dana i malo tko je ostao razočaran.

Ovako je novi A7 višestruko najavljivan...
Ovako je novi A7 višestruko najavljivan…
foto: Audi

Iskreno moram priznati da mi se prvi A7 baš i nije dopao. Zbog svoje je dužine bio pomalo zdepast i usprkos robusnom i agresivnom prednjem dijelu, većinu tog „meh“ dojma odnio je onaj stražnji koji je izgledao kao da su ga umjesto dizajnera nacrtale čistačice „u fušu“. Na momente me stražnji dio Audija A7 podsjetio na kacige onih zločestih bijelih vojnika iz „Star Warsa“, a to u svakom slučaju nije nešto čime bi se neki proizvođač automobila trebao ponositi.
Stoga je opći dojam A7-ice uvijek bio nekako nedorečen i automobil dizajnom nije postigao efekt kakav Ingolstadt u pravilu može i zna postići kada se dizajneri u Audiju stvarno potrude.

Iz nekih kuteva novi A7 stvarno fascinira pojavom...
Iz nekih kuteva novi A7 stvarno fascinira pojavom…
foto: Audi

Novi je model nastavak sage o prethodniku. I dalje je riječ o limuzini nalik Coupéu. I dalje je tu aktivni stražnji spojler montiran na zadnji kraj automobila koji je prema riječima dizajnera „nalik jahti“. I dalje je tu očita inspiracija konceptom pod nazivom „Prologue“, a isto je tako novi A7 i dimenzijama više nego sličan onom koji je donedavno bio aktualan na tržištu.
Dakle, reklo bi se da novi A7 zapravo i nije toliko nov koliko se čini, jer na prvi pogled izuzetno asocira na „već viđeno“.
No upravo s tom pretpostavkom bismo bili u krivu, jer je Audi u sklopu nasljednika modelu A7 inkorporirao sve svoje znanje, pamet, stilski izričaj i tehnologiju.

...a iz nekih baš i ne.
…a iz nekih baš i ne.
foto: Audi

Za početak, sam dizajn poprilično robuje koeficijentu otpora zraka, odnosno u prijevodu, dinamične linije potpomažu nižu potrošnju i bolja vozna svojstva od prethodnika. To je naravno super, ali nikako ne i sve što ovaj automobil definira.
U pravilu je ispravna receptura i dalje na hrpi i ovaj bi se automobil bez problema mogao nazivati Audi Gordon Ramsay bez nepotrebnih psovki, jer vizualno novi A7 djeluje čvrsto, elegantno, agresivno i zrelo. Kombinacija prošlog modela i koncepta Prologue donijela je stvarno impozantan niz detalja, ali i global na koji Audi može biti itekako ponosan. Stoga nikoga neće pretjerano začuditi ukoliko se i ova generacija A7-ice bude prodavala kao što se prodavala ona na zalazu.

Interijer se bez problema može nazvati posebnim.
Interijer se bez problema može nazvati posebnim.
foto: Audi

Što se tehnologije tiče, Audi A7 će mnogima zvučati poput (još jedne) pokretne reklame za sustav nazvan Audi AI. Podsjetimo, radi se o autonomnom sustavu treće generacije koji je u stanju bez većih problema detektirati sve i svašta, te sporadično preuzimati kontrolu iz ruku vozača – ovisno o potrebi, te stanju i uvjetima na cesti.
Iako ovaj sustav nije specifično orijentiran prema A7-ici, već je njime premijerno na scenu stupio nešto veći brat pod nazivom A8, nekima će upravo A7 zbog tog sustava ispasti atraktivnom opcijom za kupnju.
Doduše, moram priznati da i dalje ne razumijem trend autonomne vožnje i automatiziranih sustava ubrzavanja, kočenja i zadržavanja udaljenosti između automobila, ali to je danas trend kojem se proizvođači automobila sve više okreću, pa Audi pokušava kapitalizirati svoj status na tom polju na sve moguće i nemoguće načine.
Uglavnom, kao što je to slučaj i kod modela A8, i ovaj će novi A7 hrpu toga raditi umjesto vozača.
Uz taj polu-samovozni sustav, novi bi A7 trebao raspolagati i sa „virtualnim kokpitom“, te sa svom silom ostalih inteligentnih sustava za pomoć pri vožnji, ali o tome nekom drugom prigodom.
Naravno da u ovom momentu točan popis igračaka i tehnoloških postignuća u obliku serijske i dodatne opreme nije naveden, pa se oko njega može tek špekulirati, ali iskreno vjerujem da će tih stavki biti ekstremno puno, te da će kompletno opremljeni Audi A7 već u izdanju s baznom motorizacijom koštati nogu, ruku i bubreg.

U vožnji bi novi A7 trebao biti vrlo zanimljiv.
U vožnji bi novi A7 trebao biti vrlo zanimljiv.
foto: Audi

E sad…kad smo već kod motorizacije, jasno je kako će Audi s vremenom ponuditi sve i svašta. No u ovom momentu se radi o tek jednom jedinom motoru – onom benzinskom s oznakom TFSI i s tri litre zapremine. To naravno znači da se radi o „šestaku“ čiji su cilindri posloženi u slovo V, a vrijedi spomenuti i sufiks snage u odnosu na prethodnika, koji u sklopu nove A7-ice 3.0 TFSI iznosi 340 konja i 500 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz).
Prema navodima glavnih i odgovornih ljudi iz Audija, ta bi snaga uz posredstvo S-Tronic mjenjačkog sklopa sa sedam brzina trebala osiguravati „zamjetne“ performanse. Drugim riječima, Audi A7 3.0 TFSI do stotke ubrzava za 5,3 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi elektronički limitiranih 250 kilometara na sat. Dakle, sasvim dovoljno.

Linija automobila je iznimno elegantna.
Linija automobila je iznimno elegantna.
foto: Audi

Performanse izuzev motora i mjenjačkog sklopa osigurava i najnovija generacija šasije, te čak četiri vrste ovjesa – od onog „klasičnog“, pa sve do zračnog za koji Audijevci kažu da je „još agilniji, još upravljiviji i još udobniji“. Time bi se u ponudi za A7 trebalo pronaći sve za svakoga, a kao bonus u tom dijelu priče vrijedi spomenuti i progresivni upravljački sustav „sportskog omjera“, koji bi okretanjem volana trebao postajati sve direktniji.
E da…i prije nego zaboravim… Najavljen je i „dinamičan“ sustav skretanja sa sva četiri kotača, koji bi stražnje kotače Audija A7 trebao okretati za nekih pet stupnjeva i time dodatno unaprijediti iskustvo u vožnji.
Nadam se samo da se ova varijacija na temu 4WS-sustava neće kvariti, kao što je to npr. bio slučaj kod Honde.

Evo jedne za tehno-frikove.
Evo jedne za tehno-frikove.
foto: Audi

Uglavnom, ako izuzmemo (i dalje) u najmanju ruku čudan stražnji kraj, može se bez problema reći kako je Audi s ovim modelom odradio dobar posao.
S obzirom na najavljenu cijenu od 67,800 eura (u Njemačkoj), ovaj model bi na tržištu bez problema mogao barem sporadično prednjačiti i cijenom, ali s obzirom na poslovično škrte popise serijske opreme, te izuzetno skupe stavke s popisa dodatne opreme, za pretpostaviti je kako u našim krajevima čak ni ovu „baznu“ verziju modela neće biti teško ubaciti u cjenovni rang od milijun i kusur tisuća kuna.
Stoga će Audi A7 u našim krajevima i dalje ostati automobilom kakav si mogu priuštiti odlikaši ili istaknuti stranački dužnosnici.
…a to je zapravo i najtužniji dio priče o ovom automobilu i njegovoj egzistenciji unutar sfera prodaje u Hrvatskoj.

Audi A7 - raj za stranačke dužnosnike i "odlikaše".
Audi A7 – raj za stranačke dužnosnike i “odlikaše”.
foto: Audi