Nissan i pokušaj obnavljanja modela 370Z

Kao zaključak ovoj temi reklo bi se kako je jadan svaki onaj proizvođač automobila koji atraktivnost već Bogu i Vragu dosadnog modela pokušava istaknuti s inč većim ekranom. Ali s obzirom na to da usprkos svemu tome Nissan 370Z i dalje volimo, spomenimo i nekoliko detalja vezanih uz verziju modela za 2018. godinu.

Eto ga - Nissan 370Z za 2018. godinu.
Eto ga – Nissan 370Z za 2018. godinu.
foto: Nissan

Nissan 370Z – nasljednik modela 350Z i itekako duge i vrijedne povijesti „Z“ modela koji se na tržištu pojavio još tamo negdje krajem šezdesetih godina prošlog stoljeća.
Zaljubljenicima u svijet automobila ne treba puno objašnjavati što su „Z“ modeli i koliko su i dan-danas na cijeni. Ne treba crtati razloge zbog kojih je upravo to jedno slovo sinonim za trajnost i kvalitetu, te odlične performanse i vozna svojstva jednog punokrvnog japanskog sportskog automobila. Stoga na to niti neću trošiti riječi, već bih iskoristio samo jednu: legenda.

Ovako to izgleda od šezdesetih do danas.
Ovako to izgleda od šezdesetih do danas.
foto: Nissan

Današnji je „Z“ model uobličen u 370Z – automobil koji dobrim dijelom prati staru i provjerenu recepturu pravog sportskog dvosjeda. Brz je, agilan, upotrebljiv čak i na dnevnoj bazi, te cijenom ne odlazi u nebesa, kao što je to za mnoge druge proizvođače i njihove sportski-orijentirane modele slučaj. Dakle, govorimo o jednom doista zanimljivom automobilu, no u cijeloj priči svejedno postoji jedan poprilično nezaobilazan problem.
Naime, 370Z (Z34) je na sceni od 2009. godine, što u svijetu automobila znači da je već odavno prešao iz domene aktualnog u dosadno, ali Japancima to očito ne smeta, jer se za 2018. godinu 370Z i dalje nudi u istom obliku, te s nekolicinom manjih zahvata koji bi u salone trebali dovući još pokojeg kupca.

Vidite li neke (bitne) razlike?
Vidite li neke (bitne) razlike?
foto: Nissan

Motor je isti kakav je i bio, odnosno u prijevodu 3,7-litarski V6 koji na stražnje kotače uz posredstvo ručnog mjenjača sa šest brzina ili automatskog s njih sedam isporučuje ukupno 330 konja. Dakle, po tom pitanju „novi“ 370Z ne nudi ništa novo.
Za 2018. godinu se Nissan odlučio u suradnji s renomiranom tvrtkom Exedy poraditi na kvačilu, pa će u novu godinu proizvodnje 370Z ući s dorađenim mjenjačkim sklopom. Oko toga su se iz Nissana oglasili s nekoliko floskula: „Unaprjeđuje promjene brzina prema nazad“, „smanjuje put pedale kvačila i time vozaču omogućava lakše upravljanje“, te „donosi unaprjeđenje nivoa promjene brzina i udobnosti“.
Super, zar ne?!
Mislim, s obzirom na to da se ipak radi o sportskom automobilu, naravno da svaka takva vijest ima smisla i veseli – pogotovo ako ste ljubitelj japanskih tradicija u tom polju. Ali nakon punih osam godina postojanja hvaliti jedan te isti model s novim kvačilom stvarno nema nikakvog smisla.
No u Nissanu očito ne misle tako, jer u krajnjoj liniji novi „Z“ i dalje nije ni u planu – barem koliko je vidljivo iz „najava“ i pimplanja po ovom već stoput prožvakanom aktualnom modelu.

Prednji kraj je već odavno ostao bez "zuba".
Prednji kraj je već odavno ostao bez “zuba”.
foto: Nissan

Izvana Nissan 370Z također ne donosi nikakve revolucionarne promjene, već se poradilo na dodatnoj atraktivnosti već postojećih. Pod time podrazumijevam zatamnjene farove, te stražnja svjetla koja su za nijansu-dvije tamnija od onih s kakvima ovaj model već osam godina dolazi na tržište. Time je Nissan (očito) htio vizualno podsjetiti na Nismo-verziju modela, u sklopu koje je taj „katran-tuning“ dolazio serijski, no realno gledano je taj potez daleko od revolucionarnog u bilo kojem smislu i pogledu.
Od ostalih noviteta nema spomena oko optičkih dodataka, drugačijih branika ili difuzora, te ostatka vizualnih poslastica s kojima 370Z dolazi na tržište, već se izuzev farova spominju tek u crnu boju polakirane kvake, jedan set 19-inčnih kotača novog dezena, te nova nijansa metalik-crvene boje.
Ostatak je isti kakav je bio i do sada, pa je pojam „dosade“ za 370Z i dalje i više nego aktualan.

Šteta što se ovaj dio izvana ne vidi.
Šteta što se ovaj dio izvana ne vidi.
foto: Exedy

Uz gore spomenute radove na kvačilu, te nekolicinu vizualnih „dodataka“, u Nissanu su posebno ponosni na NissanConnect Premium Infotainment sustav. Dotični dolazi s 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, satelitskom navigacijom i DVD-playerom, a moguće je kao dodatak svemu tome naručiti i kameru koja za cilj ima olakšavanje parkiranja unazad. I to je to. Stvarno nema više.

Interijer ima veći ekran na sredini. I to je to.
Interijer ima veći ekran na sredini. I to je to.
foto: Nissan

Nema karbonskih sjedala, poboljšanih ili uljepšanih „trimova“, svemirskih sustava s kakvima neki europski proizvođači automobila oplemenjuju svoje sportske modele, niti bilo čega revolucionarnog u bilo kojem smislu.
Interijer modela 370Z za 2018. godinu identičan je onom iz 2017. godine i tu promjena jednostavno nema.
Stoga nema druge nego završiti ovaj kratak (p)opis dodataka na „novom“ Nissanu 370Z, jer bi svaki daljnji navod bio apsolutno suvišan, a i netočan, kad smo već kod toga.

Motor i dalje izgleda ovako...
Motor i dalje izgleda ovako…
foto: Nissan

Naravno da zbog svega toga Nissan s ovim modelom neće ugrabiti hrpetinu nabrijanaca kojima se jurca gore-dolje po cesti. Bilo bi nevjerojatno i kada bi zbog ovako male količine dorada na modelu bilo tko u modelu 370Z za 2018. godinu vidio revoluciju. No ako ćemo iskreno, je li to uopće bitno?
Nekako mislim da je puno bitnije da Nissan „Z“ i dalje postoji, te već osam godina ne prestaje biti aktualan u svijetu sportskih automobila. I ne samo to, već 370Z ostaje kao jedna od rijetkih zvjerki koje legislatura na ovaj ili onaj način nije kastrirala, a to je u svakom slučaju prednost.
Isto tako, usprkos trendovima na tržištu, 370Z ispada jednim od malobrojnih automobila na tržištu koji ne voze sami, ne parkiraju sami i ne mjere količinu leukocita u krvi vozača. Samim time je ovo jedan od dinosaura u domeni sportskih automobila i kao stvari stoje, izgleda da će to još neko vrijeme ostati.
Nissan s ovim modelom nastavlja skoro pet desetljeća tradicije, te nekako i dan-danas s ovim osam godina starim modelom uspijeva ugrabiti sporadično svjetlo pod reflektorima tržišta, pa ako već ništa drugo, onda ovaj automobil na tržište ne dolazi s lažnim obećanjima i brkanjem pojmova, te je po tome usprkos dugom stažu i nepromijenjenom izdanju i dalje poseban.

Novi 370Z i nije nešto nov, ali je i dalje poseban.
Novi 370Z i nije nešto nov, ali je i dalje poseban.
foto: Nissan