Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

Mini i WTF…ups…JCW GP koncept

Za sve one koji se na sam pogled usmjeren prema fotografijama pitaju „Mini, koji je ovo k…“, eto kratkog teksta koji bi na to „pitanje“ trebao dati odgovor…

Mini JCW-GP Concept - dokaz da u svijetu automobila još ima ludila.
Mini JCW-GP Concept – dokaz da u svijetu automobila još ima ludila.
foto: Mini

Mini – naziv marke koji se tijekom posljednjih godina može tumačiti jedino kroz puki reciprocitet. Marka koja je još od šezdesetih godina prošlog stoljeća asocirala na maleni i agilni gradski automobilčić koji je od tog vremena do danas postao ikonom, da bi u ova današnja moderna vremena modeli ove marke izgledali kao da su se najeli germe.
Ako ćemo realno, Bavarci su u Miniju vidjeli odličan marketinški potencijal i perfidno su apelirali na onu pomodarsku stranu tržišta kojem povijest ispada nebitnim dijelom priče ili pak apsolutnom nepoznanicom. Time je Mini u bilo kojoj iteraciji postao tek pomodnim automobilom za šminkere (i sve one koji se takvima osjećaju), dok se s druge strane jedan veliki dio srži ovog automobila zapravo izgubio u brojanju novaca. I zato mnogi Mini ne doživljavaju kao automobil, već kao modni detalj ili pak marketinški trik.

S ovakvim scenama se Mini i dan-danas reklamira.
S ovakvim scenama se Mini i dan-danas reklamira.

Naravno da se BMW nakon kupnje i izdvajanja Minija iz Rover-grupacije poslužio svim onim detaljima iz povijesti koje Mini iza sebe ima. Apeliralo se na Rally-genetiku koju Mini itekako ima čak i prije one apsolutno neočekivane pobjede na Rallyju Monte Carlo 1964. godine, kada je Paddy Hopkirk svima uzeo mjeru. Apeliralo se i na britanski imidž koji je za Mini bio glavni adut u sferama marketinga danas minulog vremena, a onda se i John Cooper počeo reciklirati na raznoraznim varijacijama na temu tih novih anglo-germanskih uradaka.
Time je neraskidiva veza između jednog čovjeka i jedne marke uklopljeno u modernu marketinšku kampanju u kojoj se Mini prikazivao kao bezvremenski stroj, ali kojem je iz dana u dan osnova i karakter iz nekih prošlih vremena odlazio u povijest.
…i tako sve do danas, kada je Mini sve samo ne mini…

Novi Mini koji već kao koncept stvarno ima smisla.
Novi Mini koji već kao koncept stvarno ima smisla.
foto: Mini

Prije nekoliko dana je na salonu automobila u Frankfurtu prikazan najnoviji koncept ove marke.
Nazvan Mini John Cooper GP Concept, ovaj se konceptni automobil jednim dijelom naslanja na povijest, drugim na sadašnjost (u sklopu koje Mini JCW GP postoji kao varijacija na temu modela), a s treće na budućnost koja nosi „nove izazove“.
Osnovna inspiracija za ovaj koncept je Mini Cooper koji je 1967. godine (i opet) porazio nazivno sposobniju konkurenciju, te s Raunom Aaltonenom za volanom uzeo pobjedu u ukupnom plasmanu na Rallyju Monte Carlo, ali je već na fotografijama vidljivo da inspiracija i stvarnost međusobno i nemaju neke pretjerane veze. Uostalom, samo pogledajte fotografije i istog će momenta biti jasno u čemu je problem: agresivan izgled, ogromna prednja maska (kako to BMW u posljednje vrijeme poslovično voli), hrpetina crvenih detalja u kombinaciji s ogromnim spojlerima i ostalim aerodinamičkim dodacima od ovog konceptnog automobila u usporedbi s onim iz šezdesetih godina čine nešto neusporedivo.
Dakle inspiracija je eventualno bila prisutna tamo negdje u začetku ideje, no ovaj agresivan koncept s malim slatkim autićem iz šezdesetih nema ni približno nikakve veze.

Ponekad se i dizajneri prepuste ludilu.
Ponekad se i dizajneri prepuste ludilu.
foto: Mini

Zapravo ispada kao da su dizajneri u Miniju umjesto financijskog bonusa u nekom momentu dobili nekoliko kilograma neke teške droge i hrpu olovaka i papira, jer finalni produkt izgleda super, ali istovremeno nema baš pretjerano puno veze ne samo s aktualnom ponudom, već ni sa zdravom pameti.
Zato nam se ovaj koncept i sviđa.

Super crtež, ali gdje je tu motor?
Super crtež, ali gdje je tu motor?
foto: Mini

Naravno da Mini-ekipa (što ovako sastavljeno zvuči presmiješno) ne otkriva nikakve detalje oko motorizacije ovog konceptnog automobila. Zapravo nije sigurno ni je li ova „inspirativna“ demonstracija sile uopće motorizirana ili služi samo za pokazivanje po sajmovima i na fotografijama, ali to niti nije toliko bitno, jer ovaj automobil u ovakvom izdanju nema teoretske šanse izaći na tržište – barem ne u sklopu današnjih vremena, kada sve treba biti pitomo i lijepo, te politički i sociološki korektno.
Izbaciti ovakav agresivni automobil na tržište bilo bi super sa strane čistog entuzijazma, ali i apsolutno nepotrebno i blesavo s aspekta prodaje i tržišta, jer ovakav Mini sigurno neće privući klasične kupce te marke.

Kad bi barem umjesto ovog rugla proizveli Mini nalik JCW-GP konceptu.
Kad bi barem umjesto ovog rugla proizveli Mini nalik JCW-GP konceptu.
foto: Mini

Ovaj Mini treba gledati kao demonstraciju sile i zaboraviti na sve marketinške aktivnosti i floskule vezane uz „inspiraciju“ i „najčišći oblik zabave u vožnji“, jer se time zapravo dobiva stvarna slika ovog konceptnog automobila.