Mercedes-Benz i novi CLS

Da…poslovnjaci, političari, stranački dužnosnici i mafijaši – evo poslastice za vas.

Eto ga - novi Mercedes-Benz CLS je pred vama.
Eto ga – novi Mercedes-Benz CLS je pred vama.
foto: Mercedes-Benz

Kada je Mercedes-Benz 2005. godine svijetu predstavio svoju viziju Coupé-automobila s četverim vratima, reakcije su bile svakojake. Nekima je ovaj automobil bio smiješan, nekima fantastičan, a neki su ostali zbunjeni oblikom karoserije i opisom iste. No kojoj god da ste grupaciji pripadali, Mercedes-Benz za to baš i nije mario.

Ovako je ideja izgledala 2005. godine...
Ovako je ideja izgledala 2005. godine…
foto: Mercedes-Benz

Dapače, tijekom nekih pet godina proizvodnje prve generacije ovog modela, postavljen je trend na koji su se zakačili i ostali njemački konkurenti, pa danas imamo Audije koji se usprkos par vratiju viška opisuju kao Coupé automobili, a onda je tu i BMW, koji u obliku GranCoupe-ideologije uživa u svom dijelu tržišnog kolača.
Dakle voljeli ga ili ne, Mercedes-Benz CLS je automobil koji je definitivno ispred svog vremena.

Ne, stvarno...koliko smisla imaju ovakve najave?
Ne, stvarno…koliko smisla imaju ovakve najave?
foto: Mercedes-Benz

Tijekom posljednjih je mjeseci Mercedes svako toliko spamao internet i u obliku raznoraznih zakrivljenih linija najavljivao novu, odnosno treću generaciju modela CLS. Na to su mnogi itekako obraćali pozornost, te se svako malo o novom CLS-u nešto pisalo, ali kako mi baš i ne volimo te „seks preko stakla“ najave, radije smo sačekali da se nova generacija modela jednostavno predstavi kako treba.
Pa upravo to se dogodilo ovih dana na salonu automobila u Los Angelesu, gdje je Mercedes-Benz s modela CLS konačno skinuo plahtu i pokazao svu svoju raskoš uz (i opet) dvoja vrata viška.

Vidite li inspiraciju iz 2005. godine?
Vidite li inspiraciju iz 2005. godine?
foto: Mercedes-Benz

Novi je CLS popraćen floskulom koja kaže kako „Inspiracija za novu generaciju modela dolazi iz sjećanja na bezvremensku auru prvog CLS-a“, što u prijevodu na neki normalan dijalekt zapravo ne znači puno. „Novi je CLS jednostavno ikona dizajna i arhetip Coupé-automobila s četverim vratima. U savršenom ekvilibriju s našim „Hot & Cool“ dizajnerskim izričajem i filozofijom, sam je DNA ove generacije modela skrojen prema apsolutno purističkom nivou, dok njegova bezvremenska ljepota izaziva emocije“. Ajme majko…
Da je kojim slučajem g. Gorden Wagner (kao šef dizajna) bio tek malčice više poetičan, čovjek bi pomislio kako se ovim riječima ne predstavlja neki novi automobil, već zbirka sabranih djela ultra-romantičke poezije.

Sad me vidiš...
Sad me vidiš…
foto: Mercedes-Benz

Sva ta poetička naklapanja doduše ne napominju da je hrpetina onog čime novi CLS raspolaže zapravo donirana iz njegovog većeg brata, odnosno S-klase. No takve se stvari ionako nikada ne napominju, pa to zapravo nikoga ne bi trebalo pretjerano čuditi. No transplantati sa S-klase nisu ništa loše. Dapače, uvijek je lijepo vidjeti da neki manji model profitira zbog postojanja nekog većeg, razvikanijeg, opremljenijeg ili tehnološki naprednijeg, pa vjerujem da se oko dijelova S-klase na CLS-u nitko od kupaca neće ni najmanje buniti.
Uglavnom, što se igračaka donedavno striktno vezanih uz S-klasu tiče, tu su sustavi poput onog za pomoć pri kočenju, onog koji se brine da automobil ostane unutar gabarita prometne trake, te onog koji vozaču pokušava pomoći da ostane koncentriran za vrijeme vožnje.
Dakle, sinkopu je za volanom novog CLS-a jednostavno nemoguće doživjeti.
Radosna vijest za buduće kupce je i u tome što većina tih sigurnosnih sustava dolazi u sklopu serijske opreme, dok će se dodatno naplaćivati tek omanja količina skraćenica: DAP, ADC, ASA, ASLA, ABA, ESA, ABSA, ALA i PRE-SAFE Plus.
I da…jasno mi je da ovako napisane skraćenice same po sebi ne znače puno, ali iskreno mi se ne da objašnjavati svaku posebno, jer u krajnjoj liniji nije riječ o bilo čemu bitnom ukoliko čovjek zna voziti, već o stavkama koje će poslužiti kupcima dubljeg džepa kojima ovakav automobil usprkos svemu i dalje služi za prijevoz od točke A do točke B.

Sad me ne vidiš!
Sad me ne vidiš!
foto: Mercedes-Benz

Što se motorizacije tiče, u najavi su potpuno novi pogonski agregati. Riječ je o dva Diesela i jednom benzinskom motoru, odnosno verzijama modela 350d 4MATIC, 400d 4MATIC i 450 4MATIC.
Sva bi se tri motora trebala ravnomjerno nuditi na svim tržištima izuzev onog u Americi, gdje je Mercedes nedavno odustao od plasmana Diesel-motora u svojim modelima, a za to je pak više ili manje direktno kriv Volkswagen. No to je već jedna sasvim druga priča o kojoj u ovom momentu ne bih. Poanta je ionako ista – novi motori za novu generaciju modela i nove kupce kojima bi se sve to skupa trebalo dopasti.
Točka.
Novi red.

U smislu brojki vrijedi spomenuti 370 konja i 500 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz), s kojima će raspolagati ona benzinska izvedenica modela, dok će one s Diesel-motorima biti nešto slabije. CLS 350d raspolagat će s nekih 290 konja i 600 Nm, dok će onaj jači u obliku 400d na kotače isporučivati okruglih 340 konja i 700 Nm.
Sva bi se ta snaga u kombinaciji s „njutnima“ u sklopu benzinske verzije modela trebala očitovati kroz 4,8 sekundi od nule do stotinu kilometara na sat, dok će Diesel-verzije do iste brzine ubrzavati za 5,7, odnosno okruglih 5 sekundi. Dakle, u današnje vrijeme nekima posebno, a nekima već odavno baš i ne.
Maksimalna brzina ni za jednu od tri varijacije na temu modela u ovom momentu nije navedena, ali je za pretpostaviti kako će biti elektronički limitirana na 250 kilometara na sat, što je već odavno svojevrsna klasika.