Kada odrasli ljudi sline, a Alpina im da dobar razlog

Stavite slova BMW i C1 u istu rečenicu i većini će ljudi pasti mrak na oči uz naviranje ne baš osobito divnih sjećanja na nezgrapan i neatraktivan skuter zatvorenog tipa, koji je bavarska tvrtka prije petnaestak godina pokušali progurati kao budućnost mobilnosti. No, ubacite između tih slova riječ Alpina i priča će poprimiti sasvim drugu dimenziju.

Alpina C1 2,5
Alpina C1 2,5

Alpina, koja usko surađuje s BMW-om na programu modifikacija njihovih vozila i to uspješno čini već dugi niz godina stvarajući neke od najpoželjnijih sportskih automobila, između 1986. i 1987. godine preradila je 50 primjeraka popularne „Kockice“. Ta ju brojka čini doista „rijetkom pticom“, a sretnicima koji raspolažu s 48.000 američkih dolara upravo je pružena prilika da parkiraju jedan primjerak u vlastitu garažu, premda to znači da će prethodno morati potegnuti u Nizozemsku. Na prodaju je kupe izvedba s dvojim vratima, a ako je vjerovati onome što piše u oglasu automobil se nalazi u savršenom stanju, iako 150.000 kilometara na satu sugerira da automobil nije proveo svoj život skriven u kutku muzeja. Na prvi pogled rekli biste da je upravo izašao iz jednog, ako nam dozvolite prosudbu na temelju fotografija, no valja naglasiti da je to djelomično jer je njegovom eksterijeru svježina nedavno povraćena novom kantom Royal Blue Metallic boje, uz set novih dekorativnih linija zlatne boje, koje savršeno upotpunjuju dojam.

Alpina C1 2,5
Alpina C1 2,5

Stanje interijera potvrđuje da se o ovom automobilu brinulo na više nego adekvatan način kroz njegov čitavi životni vijek, od dana kada je tijekom 1986. godine njegov ključ originalno preuzeo jedan BMW-ov zastupnik u Njemačkoj. Nakon njega dva su sljedeća vlasnika nastavila maziti automobil uz odlaske kod ovlaštenog servisera i čuvanje svih računa, te pravilno ispunjene, originalne servisne knjižice.

Alpina C1 2,5
Alpina C1 2,5

Pitanje je sljedeće, da ste u potrazi za zanimljivim sportskim “youngtimerom” iz redova BMW-a, biste li krenuli klasičnim putem i svoju potragu usmjerili prema odlično uščuvanom E30 M3 ili biste krenuli alternativnim putem do ove Alpine? Rekli bismo da je „cool faktor“ na strani Alpine, a niti njegove brojke nisu nimalo u zaostatku. Naime, iz 2,5-litrenog rednog šestaka ova poželjna „Kockica“ izvlači 190 KS (M3 ima 192 KS) i 235 Nm (230 Nm kod M3), a iako je to sve tu negdje, ubrzanje do stotke slabije je za 3 desetinke i iznosi 7,2 sekunde. No, je li to bitno kada govorimo u kontekstu ovako ekskluzivnog i zanimljivog djelića povijesti simbioze Alpine i BMW-a? Ili je cijena ipak previsoka s obzirom na to da je M3 na kraju dana ipak brži i sposobniji sportaš, a Alpina prosječnom oku običnija?