Kad već neće BMW, ima tko hoće…

Jedna riječ: Alpina.
Imamo li vašu pozornost?

Alpina B5 Bi-Turbo - u izdanju s grbom i s rastezljivim brzinomjerom.
Alpina B5 Bi-Turbo – u izdanju s grbom i s rastezljivim brzinomjerom.
foto: Alpina

Prošlo je čak deset godina otkad se BMW na tržište odlučio ubaciti model M5 u karavanskom obliku.
Znate, karavani…one limuzine s grbama u čije prtljažne prostore uz pola robne kuće najčešće stane i kompletna familija zajedno s punicom i zlatnim retriverom… Naravno da znate.
Uglavnom, BMW se tijekom posljednjih godina ogradio od proizvodnje brzih karavana i moramo priznati da je to definitivno jedna od karika koje nam nedostaju u sklopu današnjeg svijeta automobila.

Ako ovo nije generički pristup modelima...
Ako ovo nije generički pristup modelima…
foto: BMW

E sad… S obzirom na uporno natjeravanje nekih novih horizonta, generičko izbacivanje SUV, CUV, SAV i ostalih skraćenica u obliku ružnjikavih glorificiranih terenaca, te sto i jednog „novog“ modela koje „tržište traži“, zapravo nije ni čudo da su ljubitelji karavana ostali prikraćeni za M5 s grbom. Ali zato s druge strane te medalje ipak postoji pokoja dobra vijest, te nekolicina prerađenih „petica“ novijih generacija koje uz grbu na stražnjem kraju svoj status balansiraju i s monstruozama s one prednje, tj. ispod poklopca motora.
Pa u toj maniri vrijedi spomenuti i tvrtku Alpina, te njihov najnoviji uradak…

Množe se...
Množe se…
foto: Alpina

Nazvana G30 B5 Bi-Turbo Touring, ova je Alpina u najkraćim crtama karavan. No ne bilo kakav, već u ovom momentu najbrži na svijetu. To izuzev brojki potvrđuju i glavni oci ove sveopće poznate i renomirane tvrtke s riječima „B5 Bi-Turbo izgrađen je s nekoliko unikatnih komponenata poput šasije, ovjesa i pogonskog sklopa. Takav pristup omogućava našim inženjerima dozvoljava kalibraciju svakog pojedinog dijela automobila, te superiornost u svakom pogledu. Dakle, kompromisa vezanih uz performanse ovog automobila jednostavno nema.
Naši specijalisti uzeli su vremena i prilagođavali šasiju svakodnevnoj upotrebi, te unutar raznih režima vožnje po cesti, ali i na stazi. Rezultatno stanje je dakle automobil koji karakterom nije podređen upotrebi isključivo na stazi, već u kojem će naši klijenti moći stvarno uživati, gdje god se nalazili za volanom. U tome je bio cilj i prema svim dosadašnjim testiranjima smo u tome u uspjeli“.

Eto…tako se lijepo, rječito i nadasve kulturno oko ovog najnovijeg Alpininog automobila izrazio g. Jonathan Noy, a mi ćemo cijelu priču pokušati prilagoditi onima s fetišem na brojke…

OK...plastika je i dalje tu.
OK…plastika je i dalje tu.
foto: Alpina

Naime, Alpina B5 Bi-Turbo G30 mit grba anlage pod poklopcem motora ima 4,4 litreni V8 motor. Dotičnom su motoru priključena dva Turbo-punjača, pa sama receptura donosi itekako zamjetan broj konja – njih 608.
Uz sve te rado-galopirajuće mehaničke životinje dolazi i maksimalni okretni moment (buraz) od skoro 800 Nm, a sve skupa podjednako upošljava sva četiri kotača. Doduše, moguće je posebno namjestiti isporuku snage na prednje kotače, te im ostaviti tek 10% snage na raspolaganju, dok ostalih 90% u tom slučaju odlazi tamo gdje treba – na stražnju osovinu. Time ova Alpina usprkos grbi na svom stražnjem kraju karakterom prelazi u domenu stvarno brzih automobila i samim time očarava sve one koji izuzev praktičnosti i luksuza zahtijevaju i opake performanse.
A koliko opake? Hm… Pa recimo dovoljno opake da uzrokuju privremenu nesvjesticu ili pak plućnu emboliju za one sa slabijim plućima, jer ova Alpina usprkos obliku karoserije i ovećoj količini kilograma do stotke ubrzava za 3,5 sekundi i nastavlja ubrzavati do nekih 320 kilometara na sat.
Time ovaj automobil ruši sve dosadašnje rekorde u domeni karavana, te postavlja svoju letvicu na poprilično visoko mjesto.

Dezen koji potpisuje Alpinu čak i danas.
Dezen koji potpisuje Alpinu čak i danas.
foto: Alpina

Naravno da je Alpina i u sklopu ovog automobila ponudila puno više od puke sume dijelova i stavki opreme. No na to su klijenti ove renomirane tvrtke već desetljećima naviknuti, pa se oko tog dijela priče ne trebaju lomiti koplja. Jer ako je BMW serije 5 u karavanskom izdanju moguće opremiti svom silom luksuza i igračaka, onda je Alpina u sklopu ovog automobila i u toj domeni podigla ljestvicu daleko od one do koje BMW u svom tvorničkom izdanju može dosegnuti.
Svaka komponenta ovog automobila nakon završenog posla od strane BMW-a jednostavno je dorađena i oplemenjena na sve moguće i nemoguće načine, pa stoga nimalo ne čudi da nad ovim automobilom već dan-dva nekontrolirano ispuštamo slinu.
Iskreno vjerujem da bi efekt bio isti i da kojim slučajem nemamo izražene afinitete prema brzim karavanima, a ovako je sve skupa otišlo na još koju potenciju više.

Tko bi odbio ovakvo "radno" mjesto?
Tko bi odbio ovakvo “radno” mjesto?
foto: Alpina

I ne…ne vidim smisla nabrajati opremu koja u sklopu ovog automobila dolazi u paketu. Ne vidim smisla spominjati opcije, dodatke i cijene, a u cijeloj mi se priči ne čini važnim niti spominjati potrošnju goriva, troškove održavanja i slične gluposti s kojima se ljudi oko automobila često zamaraju.
Zašto? Jednostavno zato što ovo nije „običan“ BMW. Niti jedan Alpinin uradak to nije, a klijenti to prepoznaju već dugi niz godina. Stoga je ovo automobil koji svojim karakterom puno više odgovara sloganu „Ultimate driving machine“ s kojim se BMW (i dalje) koristi.
Alpina u svom općenitom smislu predstavlja ono najposebnije od BMW-a, a ovaj je model tek još jedan u nizu onih koji to iz godine u godinu dokazuju.
Stoga se nema smisla spuštati među prizemne detalje i navoditi nepotrebne navode koji kupcima ovog automobila nikada neće biti važni. Umjesto toga je jednostavnije zaključiti ovaj tekst i najbrži karavan na svijetu smjestiti među materijal za mokre snove. Jer Alpina G30 B5 Bi-Turbo to definitivno jest – voljeli karavane ili ne.

Eto...zasad je ovo najbrži karavan na svijetu.
Eto…zasad je ovo najbrži karavan na svijetu.
foto: Alpina