Je li ovo pravi Seat za sladokusce?

Iako bi to Slavko Cvitković drugačije opisao, postavlja se pitanje je li najnovija i najagresivnija verzija Seatovog modela Leon Cupra R doista automobil za VW-entuzijaste ili za sladokusce u općenitom smislu.

Eto ga - Novi Seat Leon Cupra R.
Eto ga – Novi Seat Leon Cupra R.
foto: Seat

310 konja. Točka.
Motor od dvije litre. Točka.
Turbo-punjač. Točka.
DSG-mjenjački sklop. Točka.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi. Točka.
Maksimalna brzina od 250 km/h. Točka.
Prednji (Brembo) diskovi promjera 370 mm. Točka.
12,5% bolja aerodinamička svojstva u odnosu na model bez „R“ u nazivu. Točka.

Novi pasus.

Grrrrrrr.
Grrrrrrr.
foto: Seat

Sve ovo gore navedeno dijelovi su performansi s kojima raspolaže najnoviji i poprilično limitirani Seat Leon Cupra R.
Iako floskule iz prezentacijskih materijala govore o „najbržem Seatovom modelu svih vremena“, to zapravo nije ništa čudno. Uostalom, tehnologija iz dana u dan napreduje, a nečime se i kupci trebaju privući u salone (odnosno na listu čekanja u slučaju ovog modela), pa takvi navodi stvarno nikog normalnog ne bi trebali fascinirati.
Stoga pustimo sve te divne i krasne navode upakirane u metalik-sivi papir s narančastom mašnicom i posvetimo se nekim malčice čudnim detaljima s kojima se Leon Cupra R u stanju „pohvaliti“…

Kaže okvir oko ručice mjenjača...
Kaže okvir oko ručice mjenjača…
foto: Seat

Za početak tu je limitirana serija od 799 primjeraka koji će biti dostupni na tržištu jedno kraće vrijeme. Od tih 799 primjeraka, njih 300 će biti opremljeni s gore navedenim DSG-mjenjačkim sklopom, dok će 499 komada kupcima doći u izdanju s manualnim mjenjačem.
Sve je to naravno super, ali me stvarno jako interesira otkud su Seatovci došli baš na brojku 799 i što ona zapravo znači.
…a kad je već (ponovno) spomenut mjenjački sklop, postaje nejasnim zašto pobogu manualna opcija pruža 310 konja, dok ona digitalna DSG-varijanta snagu ograničava na njih 300. Nije li to apsolutno nelogično? Tim više što obje opcije mjenjačkog sklopa ovaj Leon tjeraju do stotke u istom vremenskom periodu od 5,8 sekundi, pa…
Hm…

Izgleda dobro, zar ne?!
Izgleda dobro, zar ne?!
foto: Seat

Što se maksimalne brzine tiče, ona je elektronički limitirana na 250 kilometara na sat. I to je nešto na što smo navikli gledati kod Nijemaca već nekoliko desetljeća. No prema nekim navodima „između redaka“, novi Leon Cupra R bez limitatora brzine je u stanju potegnuti do čak 280 km/h, ali je za pretpostaviti da u slučaju „skidanja blokade“ odjednom prestaje vrijediti garancija.
No dobro…neka im bude ako je stvarno tako.

Je li ovo možda slikano na Nordschleifeu?
Je li ovo možda slikano na Nordschleifeu?
foto: Seat

Što se tiče onih 12,5% poboljšanih aerodinamičkih svojstava u usporedbi s Cuprom bez sufiksa „R“, moram priznati da me taj dio priče malčice podsjeća na one „statističke“ podatke s kakvima raspolažu prosječne reklame za šampone ili dijetalne proizvode.
Sjećate se onih fora poput „12,5% manje peruti“ ili pak „12,5% manji obujam struka“?
Naravno da se sjećate.
No u Seatu tu brojku potvrđuju s navodima koji podrazumijevaju proširenu karoseriju, veći trag kotača, elektroničku „šperu“ i posebno prilagođen i dorađen adaptivni ovjes, pa ajmo im vjerovati na riječ.
Seat Leon Cupra R je 12,5% uvjerljiviji u smislu strujanja zraka uzduž i poprijeko karoserije, pa eto jedne bitne stavke za „gikove“ i „sektaše“.