Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

Gran Turismo Sport – ovo je službeni popis automobila

Znam…neozbiljni smo jer se igramo na konzolama i samim time ovaj tekst (i popis) mnogima neće značiti baš ništa. No ne treba zaboraviti kako je Gran Turismo puno više od igre.
…ili je barem bio.

GT Sport - (sve samo ne) igra desetljeća.
GT Sport – (sve samo ne) igra desetljeća.
foto: Polyphony Digital

Mnogima je ovo nebitna informacija, no Gran Turismo kao serijal vozačkih simulacija na Playstation konzolama ovih dana slavi punih dvadeset godina postojanja. Tijekom tog vremena je svijet igara oplemenjen za ukupno šest nastavaka (i nekoliko „Prologue“, demo i ostalih varijacija na temu demonstracije sile) u sklopu kojih je ova franšiza konstantno rasla, te je Kazunori Yamauchi kao autor i idejni potpisnik stvarno odradio lavovski posao.
Od prve „plejke“ do danas, prodano je nekih 66,000,000 primjeraka ove igre u svojih šest nastavaka, pa bi bilo pravo čudo jednostavno zavrnuti pipu i prestati s proizvodnjom jednog od najpoznatijih serijala ne samo u domeni vozačkih simulacija, nego i općenito.

Samo neki Nissanovi modeli iz igre Gran Turismo 6.
Samo neki Nissanovi modeli iz igre Gran Turismo 6.

Broj automobila je iz nastavka u nastavak rastao – isto kao i broj stvarnih i izmišljenih staza na kojima su se virtualni vozači mogli natjecati s isto toliko virtualnim protivnicima, ali ako ćemo realno, tu i tamo se dogodio i pokoji problem…
Naime, od početnih 140 automobila u sklopu prvog nastavka ove igre, do šestog je brojka narasla na preko 1,200. Time je GT u smislu broja automobila postao apsolutni rekorder. Ali ako samo malčice zavirimo pod ispod površine tog „rekorda“, lako je vidljivo da stvari baš i nisu onakve kakvima se prezentiraju..
Sto i jedna varijacija na temu Hondinih modela NSX i S2000. Milijun i pol verzija Mazde MX-5 raznih generacija i još toliko modela RX-7, a onda i trinaest milijardi raznoraznih generacija Nissanovog modela Skyline tu su brojku poprilično stanjili. I ne samo to, već su sve te „različite“ verzije istih modela ispale dosadne i naporne, jer se mnoge (poput Mazde MX-5 NA-Limited) razlikuju od drugih tek po boji karoserije. Stoga brojku od 1,200 i kusur možemo bez problema svesti na 700 ili 800.
Zatim su tu „standard“ i „premium“ automobili. Ovi prvi su manje-više direktno uvezeni iz četvrtog nastavka Gran Turisma, te u usporedbi s ovim drugima djeluju jednostavno kvrgavo i nedorađeno, dok se „premium“ automobili ističu po detaljima kakve svijet igara do tog momenta nije vidio.
Stoga je cijela priča oko šestog nastavka tek nazivno najkompleksnija i najveća, dok je ostalo svedeno na marketing.
To su naravno prepoznali i „gejmeri“, pa je Gran Turismo 6 usprkos svojoj nazivnoj megalomaniji ispao najslabije prodavanim nastavkom od začetka franšize.

Grafika je za prste polizati - pogotovo u 4K.
Grafika je za prste polizati – pogotovo u 4K.
foto: Polyphony Digital

Danas su aktualne najave oko sedmog nastavka Gran Turisma. Isti je odgađan već nekoliko puta uz objašnjenje „želimo svojim obožavateljima ponuditi najbolje virtualno vozačko iskustvo“.
Potpisan je ugovor s FIA-om i Gran Turismo Sport je time postao službeni simulator te globalne organizacije. Organiziran je i niz natjecanja poput E-sports, GT-Academy i inih drugih, a 2014. godine je predstavljen i dokumentarac „KAZ: Pushing the Virtual Divide“, koji govori o putu koji je Kazunori Yamauchi skupa s ovom globalno cijenjenom franšizom uspio prijeći od 1997. godine do danas.
Dakle, GT-serijal nije samo igra, već i globalni fenomen koji je od prosječnog „gejmera“ u stanju učiniti pravu vozačku zvijezdu.
Uostalom, Lucas Ordonez je živi primjer za to, zar ne?!

GT Academy je iz igre maknuo igranje.
GT Academy je iz igre maknuo igranje.

Sedmi nastavak igre najavljivan je kao omanja revolucija i nešto do sada neviđeno. Ali odgađanja datuma izdavanja igre od cijele su priče (opet) napravile trakavicu kojoj se (još uvijek) ne nazire kraj.
Navodno će gotova igra krenuti u prodaju ovih dana, ali to se s izdavačem Polyphony Digital više stvarno ne može tvrditi sa sigurnošću, pa idemo malim koracima.
Zasad je izlazak igre neupitan, a kao posljednja novost tu je i aktualan popis automobila koji će se igračima naći na raspolaganju.
Riječ je o nekih 160 automobila raznoraznih proizvođača, što u usporedbi s prijašnjim nastavcima serijala nikako nije puno. Dapače, reklo bi se da je broj automobila znatno smanjen, a za to postoji i „razlog“.
Naime, prije nekoliko tjedana se Yamauchi-san oglasio u medijima i najavio kako je „ideja odmaknuti igrače od skupljanja automobila u garaži, te ih približiti pravom vozačkom iskustvu“, što je super izjava, ali u svijetu igara baš i ne „drži vodu“. Najveći rival GT-serijalu u obliku „Forza Motorsport“ franšize upravo je ovih dana izašao (i da, igramo kao sumanuti) i broji nekih 700 automobila, te još veću hrpu modifikacija na njima. Niti jedan od njih nije „viška“, pa iz tog razloga „skupljanje automobila“ ne vidim kao neki problem. Dapače, poanta je u raznovrsnosti, a GT-Sport se iz nekog razloga protiv nje itekako bori.
Uglavnom, što se liste automobila unutar Gran Turisma Sport tiče, eto je u cijelosti:

• Alfa Romeo 4C Gr. 3
• Alfa Romeo 4C Gr. 4
• Alfa Romeo 4C Launch Edition
• Alfa Romeo 4C Gr. 3 Road Car
• Alfa Romeo MiTo 1.4 T Sport
• Alpine Vision Gran Turismo
• Alpine Vision Gran Turismo 2017
• Alpine Vision Gran Turismo Race Mode
• Aston Martin DP-100 Vision Gran Turismo
• Aston Martin Vulcan
• Aston Martin One-77
• Aston Martin V12 Vantage GT3
• Aston Martin V8 Vantage S
• Aston Martin Vantage Gr. 4
• Audi R18 TDI (Audi Sport Team Joest)
• Audi R8 LMS (Audi Sport Team WRT)
• Audi Sport Quattro S1 Pikes Peak
• Audi TT Cup
• Audi TTS coupe
• BMW i3
• BMW M4 coupe
• BMW M4 Gr. 4
• BMW M4 Safety Car
• BMW M6 GT3 (Walkenhorst Motorsport)
• BMW M6 GT3 M Power Livery
• BMW Vision Gran Turismo
• BMW Z4 GT3
• Bugatti Vision Gran Turismo
• Bugatti Veyron 16.4
• Bugatti Veyron Gr. 4
• Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo
• Chevrolet Camaro SS
• Chevrolet Corvette C7 Gr. 3
• Chevrolet Corvette C7 Gr. 4
• Chevrolet Corvette Stingray C7
• Chevrolet Corvette C7 Gr. 3 Road Car
• Citroen DS3 Racing
• Citroen GT Gr. 4
• Citroen GT Race Car Gr. 3
• Citroen GT Road Car
• Daihatsu Copen RJ Vision Gran Turismo
• Dodge Charger SRT Hellcat
• Dodge SRT Tomahawk GTS-R Vision Gran Turismo
• Dodge SRT Tomahawk S Vision Gran Turismo
• Dodge SRT Tomahawk Vision Gran Turismo Gr. 1
• Dodge SRT Tomahawk X Vision Gran Turismo
• Dodge Viper Gr. 4
• Dodge Viper GTS
• Dodge Viper SRT GT3-R
• Ferrari 458 Italia
• Ferrari 458 Italia Gr. 4
• Ferrari 458 Italia GT3
• Ferrari LaFerrari
• Fittipaldi EF7 Vision Gran Turismo
• Ford Focus Gr. B Rally Car
• Ford Focus ST
• Ford Mustang Gr. 3
• Ford Mustang Gr. 4
• Ford Mustang Gr. B Rally Car
• Ford Mustang GT Premium Fastback
• Ford Mustang Gr. 3 Road Car
• Gran Turismo Racing Kart 125 Shifter
• Honda Civic Type R FK2
• Honda Project 2&4 powered by RC213V
• Honda Sports Vision Gran Turismo
• Honda NSX
• Honda NSX Gr. 3
• Honda NSX Gr. 4
• Honda NSX Gr. B Rally Car
• Hyundai Genesis 3.8 Track
• Hyundai Genesis Gr. 3
• Hyundai Genesis Gr. 4
• Hyundai Genesis Gr. B Rally Car
• Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo
• Infiniti Concept Vision Gran Turismo
• Jaguar F-Type Gr. 3
• Jaguar F-Type Gr. 4
• Jaguar F-Type R coupe
• Lamborghini Huracan GT3
• Lamborghini Huracan LP 610-4
• Lamborghini Veneno
• Lexus LC500
• Lexus LF-LC GT Vision Gran Turismo
• Lexus RC F
• Lexus RC F Gr. 4
• Lexus RC F GT3 prototype (Emil Frey Racing)
• Mazda Atenza Gr. 3
• Mazda Atenza Sedan XD L Package
• Mazda LM55 Vision Gran Turismo
• Mazda Roadster S (ND)
• Mazda Atenza Gr. 4
• Mazda Atenza Gr. 3 Road Car
• McLaren 650S coupe
• McLaren 650S Gr. 4
• McLaren 650S GT3
• McLaren Ultimate Vision Gran Turismo
• McLaren MP4-12C
• Mercedes-Benz A45 AMG
• Mercedes-AMG GT S
• Mercedes-AMG GT Safety Car
• Mercedes-AMG GT3 (AMG-Team HTP-Motorsport)
• Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo
• Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo Racing Series
• Mercedes-Benz SLS AMG
• Mercedes-Benz SLS AMG Gr. 4
• Mercedes-Benz SLS AMG GT3
• Mini Clubman Vision Gran Turismo
• Mitsubishi Concept XR-PHEV Evolution Vision Gran Turismo
• Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition
• Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition Gr. 3
• Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition Gr. 4
• Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition Gr. B Rally Car
• Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition Gr. B Road Car
• Nissan GT-R Gr. 4
• Nissan GT-R Gr. B Rally Car
• Nissan GT-R Nismo GT3 N24 Schulze Motorsport
• Nissan GT-R Premium Edition
• Nissan GT-R Safety Car
• Nissan Concept 2020 Vision Gran Turismo
• Nissan GT-R LM Nismo
• Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport
• Peugeot 908 HDi FAP – Team Peugeot Total
• Peugeot L500R Hybrid Vision Gran Turismo, 2017
• Peugeot L750R Hybrid Vision Gran Turismo, 2017
• Peugeot Vision Gran Turismo
• Peugeot Vision Gran Turismo Gr. 3
• Peugeot RCZ Gr. 3
• Peugeot RCZ Gr. 4
• Peugeot RCZ Gr. B Rally Car
• Peugeot RCZ GT Line
• Peugeot RCZ Gr. 3 Road Car
• Porsche 911 GT3 RS (991)
• Porsche 911 RSR (991)
• Porsche Cayman GT4 Clubsport
• Porsche 919 Hybrid (Porsche Team)
• Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy
• Renault Megane Gr. 4
• Renault Megane R.S. Trophy
• Renault R.S.01
• Renault R.S.01 GT3
• Subaru Viziv GT Vision Gran Turismo
• Subaru WRX Gr. 3
• Subaru WRX Gr. 4
• Subaru WRX Gr. B Rally Car
• Subaru WRX STI Type S
• Subaru WRX Gr. B Road Car
• Toyota 86 GRMN
• Toyota 86 Gr. 4
• Toyota 86 Gr. B Rally Car
• Toyota 86 GT
• Toyota FT-1 Vision Gran Turismo
• Toyota FT-1 Vision Gran Turismo (Gr. 3)
• Toyota S-FR
• Toyota S-FR Racing Concept
• Toyota TS050 – Hybrid (Toyota Gazoo Racing)
• Toyota TS030 Hybrid
• Volkswagen Golf VII GTI
• Volkswagen GTI Roadster Vision Gran Turismo
• Volkswagen GTI Supersport Vision Gran Turismo
• Volkswagen GTI Vision Gran Turismo Gr.3
• Volkswagen Scirocco Gr. 4
• Volkswagen Beetle Gr. 3

Virtualni automobili - to je sve što smo čekali.
Virtualni automobili – to je sve što smo čekali.
foto: Polyphony Digital

Vjerojatno ste čitajući listu vidjeli hrpetinu izmišljenih automobila, a sigurno su vam u oči upali i „duplikati“ koji se izuzev naljepnica zapravo ne razlikuju jedan od drugog.
Time GT Sport brojku od 162 automobila smanjuje za barem pola, jer izmišljene automobile unutar jedne ovako razvikane igre jednostavno nitko ne treba. Da je kojim slučajem riječ o novom „Ridge Raceru“, razumio bih, no ovako mi stvarno nije jasno koji je Vrag nastanio umove ekipe iz Polyphony Digitala.

Porsche je najveća novost u GT-serijalu.
Porsche je najveća novost u GT-serijalu.
foto: Polyphony Digital

Što se tiče same igre, naravno da treba pričekati da izađe, ali ono što se već unaprijed zna jest činjenica da okosnica igranja svakog dosadašnjeg nastavka pod nazivom „Gran Turismo mode“ više ne postoji. Dakle, garaže nema, a mod karijere sveden je tek na misije koje nalikuju onima oko kojih smo se živcirali polažući vozačke dozvole tijekom prošlih nastavaka.
Ostatak igre namijenjen je mrežnom igranju, što je super i divno i krasno, ali je istovremeno jednostavno nedovoljno.
Grafika je već prema najavama i nekolicini video-uradaka snimanih tijekom igranja demo-verzija jednostavno genijalna. Zvuk je navodno isto tako stoput bolji i uvjerljiviji nego do sada (jer je Polyphony Digital tijekom razrade igre ugrabio glavnog dizajnera zvuka iz tvrtke Turn 10, koja potpisuje „Forza Motorsport“ serijal), a upravljivost automobila i realnost navodno je milijun svjetlosnih godina ispred konkurencije.
Stoga vrijedi zaključiti da je trud u najnoviju uzdanicu GT-serijala itekako uložen i ne treba sumnjati da će se dobrim dijelom vratiti i biti opravdan kroz prodajne rezultate.

E da nam se vratiti u ovo doba...
E da nam se vratiti u ovo doba…

No što je s nama „običnim“ igračima? Što je s ekipom koja s kontrolerom u rukama ispred televizora aktivno sanja da vozi neke od najboljih automobila svih vremena? Što je s nama koji nemamo aspiracije prema tome da postanemo stvarne trkače zvijezde, već jednostavno ovakve igre igramo jer smo zaljubljeni u automobile?
Reklo bi se da je odgovor jasan – jedan veliki srednji prst, koji nas ostavlja u nekom polu-svijetu i nekad predivnu i fascinantnu igru uz koju smo provodili sate i sate, odmiče u domenu u sklopu koje će se jako malo nas pronaći.
Yamauchi-san (naravno) ne misli tako, ali kada se cijela priča svede na bazu, GT-Sport je i dalje „samo“ igra – ili bi to barem trebalo biti tako. I prava je šteta da se u moru paralelnih aktivnosti, marketinga i tko zna čega što još sve ne cijela ta ideja poprilično izgubila.
I da – siguran sam da ćemo zaigrati novi Gran Turismo, ali sam isto tako uvjeren da ćemo ubrzo nakon prvih dojmova upaliti X-Box One i vratiti se u „Forzu“, tj. u pravu vozačku igru kakvom je i Gran Turismo nekad slovio.
Nije li to jedna tužna realnost?

GT Sport - uskoro i u vašem gradu.
GT Sport – uskoro i u vašem gradu.