911 kao sinonim za savršenstvo
S obzirom na sam izgled, pojam „savršenstvo“ je malčice nepravedan prema ovom automobilu. A onda slijede detalji i pokoja brojka…
Singer Vehicle Design – tvrtka koja već godinama proizvodi neke od najimpozantnijih primjeraka klasičnog Porschea 911. Tvrtka koja je restauraciju automobila odmakla svjetlosnim godinama daleko od bilo koje druge, te jedna od onih čiji gotovi primjerci svojom cijenom nikoga ne šokiraju. A kako i bi, kada je svaki njihov automobil jednostavno bez mane.
O projektima ove tvrtke već sam prije pisao, pa vjernim čitateljima ne treba crtati o kakvoj se manufakturi čuda ovdje radi. No za one koji sada prvi puta čuju za tvrtku Singer, vrijedi reći ovo: pročitajte tekst do kraja i zagledajte se u fotografije.
Iako je svaki od dosadašnjih projekata ove sada već globalno poznate i izuzetno cijenjene tvrtke doista apsolutno poseban, ovaj je posljednji definitivno još posebniji.
Kao što je već nekoliko puta ponovljeno do sada, i ovaj je projekt baziran na klasičnoj 911-ici iz sedamdesetih. No od dotične 911-ice izuzev linije i pokojeg detalja praktički ništa nije ostalo prisutno na ovom automobilu. Sve je drugačije i modernizirano, a opet podsjeća na ona zlatna vremena kada je Porsche 911 slovio kao ultimativni sportski automobil za svakodnevnu upotrebu. Time je zapravo Singer postigao savršenu fuziju klasičnog i modernog, pa upravo u tom dijelu priče i leži većina razloga zbog kojih će se svih 75 ručno izrađenih primjeraka razgrabiti usprkos cijeni od pola milijuna dolara po komadu.
Da…dobro ste pročitali – ovaj 9
Porsche 911 košta 500,000 dolara, odnosno kao dva primjerka trenutno najjače 911-ice u ponudi, ali kada bih kojim slučajem dobio jackpot na lutriji, vjerujem da bi istog momenta bez razmišljanja naručili primjerak za sebe – čak i u zelenoj boji (koju inače ne volimo baš pretjerano).
Izvana je dakle prisutan duh iz sedamdesetih. Duh koji je zaljubljenike u Porsche 911 tjerao na nekontrolirano ispuštanje sline i ostalih tjelesnih tekućina. Duh koji je na svijet donio legendarnu Carreru RS i pokoravao puno jače i nazivno sposobnije automobile na stazama diljem svijeta.
Ovaj 911 izgleda kao da je teleportiran upravo iz tog vremena, ali to je dojam koji se rađa tek na prvi pogled, jer (kao što sam naveo u gornjem dijelu teksta), ovaj 911 s onim iz sedamdesetih ima veze otprilike kao što Hip-Hop ima veze s pjevanjem.
Ovaj je 911 niži, širi, lakši, jači, opremljeniji i brži ne samo od svojih djedova iz sedamdesetih, već bez problema može stati rame uz rame s najnovijim GT3 RS. Razloga tome ima puno i počinju s 4-litrenim „šestakom“ pod poklopcem motora. Dotični je uz tonu preinaka i prilagodbi u stanju na stražnje kotače isporučiti čitavih 500 konja.
Naravno da u današnjem svijetu automobila tu brojku bez problema mogu preskočiti čak i neke obiteljske limuzine, ali tih je 500 konja tek početak.
Naime, sam motor je tek dijelom s Porscheovim potpisom, dok onaj drugi dio u obliku lovorika odlazi u Williams (da, ona ekipa iz Formule 1), gdje je prije nekog vremena započela tzv. Dynamics and Lightweight Study (odnosno DLS) ideologija iz koje je ovaj dragulj od motora izašao kao gotov proizvod. Priča se i da je Hans Mezger kao legendarni Porscheov inženjer sudjelovao u razradi ovog projekta po pitanju motora, a konačnu presudu i podešavanja kao test-vozači potpisuju poznati trkač Marino Franchitti i opće poznata faca iz aktualne postave Top Geara pod imenom Chris Harris.
Sam automobil usprkos dizajnu koji vuče u sedamdesete raspolaže s ogromnom količinom svemirskih materijala od kakvih se proizvode današnji sportski automobili. Dakle, sva sila karbona, magnezija, aluminija i titana je prisutna u sklopu ove nostalgije na četiri kotača. Zbog toga Singerov 911 uz 500 konja raspolaže i s težinom od ukupno 990 kilograma.
I da…opet ste dobro pročitali – 500 konja na manje od jedne tone, odnosno omjer s kakvim se u današnje vrijeme praktički ne može pohvaliti skoro niti jedan automobil na svijetu.
Performanse su zbog toga sigurno nešto posebno, ali u ovom momentu još uvijek ne postoje konkretne brojke, pa ne bih pretpostavljao oko vremena potrebnog za ubrzanje ili pak maksimalne brzine. No s obzirom na to da je ovaj Porsche 911 praktički umjetničko djelo na kotačima, taj dio priče možda i nije toliko bitan.
Dovoljno je reći da ovo definitivno nije spor automobil u bilo kojem smislu, a sve ostalo će ionako donijeti vrijeme i testiranja koja ionako već traju.
Dakle, Williams i Hans Mezger sastavili su motor. Tvrtka Brembo proizvela je poseban kočioni sustava samo za primjenu na ovom automobilu, a tvrtka BBS u svom je Motorsport odjelu proizvela modernu inkarnaciju legendarnih „Fuchsica“ veličine 18 inča (ili cola – kako vam je draže). Michelin Pilot Sport Cup 2 je odabir guma za ovaj automobil, a tvrtka Hewland se namučila s posebno laganim mjenjačkim sklopom napravljenim od magnezija.
Što se aerodinamike i raznoraznih usisa zraka razmještenih uzduž i poprijeko ovog automobila, to je polje zajedničkim snagama riješila ekipa iz Williamsa u bliskoj kolaboraciji s Norbertom Singerom, pa stoga nikoga ne bi trebalo iznenaditi da se čak i u stražnjim svjetlima nalaze elementi s kojima je protok zraka oko ovog automobila unaprijeđen.
Uglavnom, kada se sve skupa složi na hrpu, tvrtka Singer je s ovim automobilom ne samo redefinirala pojam modernog klasika, već je resto-mod ideologiju odmakla u do sada neviđene sfere.
I da…možda je pola milijuna dolara u današnje vrijeme većini nedostižna cifra i mnogi bi od vas cijenjenih čitatelja radije kupili kuću za te novce. Ali ovdje nije riječ o novcu, već o apsolutnom odrazu entuzijazma – kako sa strane kupaca, tako i sa strane proizvođača.
Ovo je automobil stvoren za apsolutno uživanje u vožnji. Skrojen je prema vozaču, tehnološki napredan, lagan i iznimno brz i agilan, dok s druge strane ostaje dovoljno nostalgičan, vječnog dizajna i jednostavno prelijep. Stoga je u sklopu jednog ovakvog automobila praktički smiješno spominjati novac, jer ovaj Singerov najnoviji uradak daleko nadilazi papir i brojke.
Uostalom, samo pogledajte kako izgleda i vjerujem da ćete poput nas ovdje instantno doživjeti kako izgleda savršenstvo na četiri kotača.
Pametnom dosta.