911 kao sinonim za savršenstvo

S obzirom na sam izgled, pojam „savršenstvo“ je malčice nepravedan prema ovom automobilu. A onda slijede detalji i pokoja brojka…

Singerova najnovija 911-ica nadilazi pojam savršenstva.
Singerova najnovija 911-ica nadilazi pojam savršenstva.
foto: Singer Vehicle Design

Singer Vehicle Design – tvrtka koja već godinama proizvodi neke od najimpozantnijih primjeraka klasičnog Porschea 911. Tvrtka koja je restauraciju automobila odmakla svjetlosnim godinama daleko od bilo koje druge, te jedna od onih čiji gotovi primjerci svojom cijenom nikoga ne šokiraju. A kako i bi, kada je svaki njihov automobil jednostavno bez mane.
O projektima ove tvrtke već sam prije pisao, pa vjernim čitateljima ne treba crtati o kakvoj se manufakturi čuda ovdje radi. No za one koji sada prvi puta čuju za tvrtku Singer, vrijedi reći ovo: pročitajte tekst do kraja i zagledajte se u fotografije.

Dosadašnji Singerovi projekti izgledali su otprilike ovako...
Dosadašnji Singerovi projekti izgledali su otprilike ovako…
foto: Singer Vehicle Design

Iako je svaki od dosadašnjih projekata ove sada već globalno poznate i izuzetno cijenjene tvrtke doista apsolutno poseban, ovaj je posljednji definitivno još posebniji.
Kao što je već nekoliko puta ponovljeno do sada, i ovaj je projekt baziran na klasičnoj 911-ici iz sedamdesetih. No od dotične 911-ice izuzev linije i pokojeg detalja praktički ništa nije ostalo prisutno na ovom automobilu. Sve je drugačije i modernizirano, a opet podsjeća na ona zlatna vremena kada je Porsche 911 slovio kao ultimativni sportski automobil za svakodnevnu upotrebu. Time je zapravo Singer postigao savršenu fuziju klasičnog i modernog, pa upravo u tom dijelu priče i leži većina razloga zbog kojih će se svih 75 ručno izrađenih primjeraka razgrabiti usprkos cijeni od pola milijuna dolara po komadu.
Da…dobro ste pročitali – ovaj 9
Porsche 911 košta 500,000 dolara, odnosno kao dva primjerka trenutno najjače 911-ice u ponudi, ali kada bih kojim slučajem dobio jackpot na lutriji, vjerujem da bi istog momenta bez razmišljanja naručili primjerak za sebe – čak i u zelenoj boji (koju inače ne volimo baš pretjerano).

RS-duh iz sedamdesetih je i dan-danas prisutan...
RS-duh iz sedamdesetih je i dan-danas prisutan…

Izvana je dakle prisutan duh iz sedamdesetih. Duh koji je zaljubljenike u Porsche 911 tjerao na nekontrolirano ispuštanje sline i ostalih tjelesnih tekućina. Duh koji je na svijet donio legendarnu Carreru RS i pokoravao puno jače i nazivno sposobnije automobile na stazama diljem svijeta.
Ovaj 911 izgleda kao da je teleportiran upravo iz tog vremena, ali to je dojam koji se rađa tek na prvi pogled, jer (kao što sam naveo u gornjem dijelu teksta), ovaj 911 s onim iz sedamdesetih ima veze otprilike kao što Hip-Hop ima veze s pjevanjem.
Ovaj je 911 niži, širi, lakši, jači, opremljeniji i brži ne samo od svojih djedova iz sedamdesetih, već bez problema može stati rame uz rame s najnovijim GT3 RS. Razloga tome ima puno i počinju s 4-litrenim „šestakom“ pod poklopcem motora. Dotični je uz tonu preinaka i prilagodbi u stanju na stražnje kotače isporučiti čitavih 500 konja.
Naravno da u današnjem svijetu automobila tu brojku bez problema mogu preskočiti čak i neke obiteljske limuzine, ali tih je 500 konja tek početak.

Jeste li ikada vidjeli ovako posložen usis zraka u motor?
Jeste li ikada vidjeli ovako posložen usis zraka u motor?
foto: Singer Vehicle Design

Naime, sam motor je tek dijelom s Porscheovim potpisom, dok onaj drugi dio u obliku lovorika odlazi u Williams (da, ona ekipa iz Formule 1), gdje je prije nekog vremena započela tzv. Dynamics and Lightweight Study (odnosno DLS) ideologija iz koje je ovaj dragulj od motora izašao kao gotov proizvod. Priča se i da je Hans Mezger kao legendarni Porscheov inženjer sudjelovao u razradi ovog projekta po pitanju motora, a konačnu presudu i podešavanja kao test-vozači potpisuju poznati trkač Marino Franchitti i opće poznata faca iz aktualne postave Top Geara pod imenom Chris Harris.