Mazda – apsolutni prodajni rekord za Miatu

Iako nisam bio rođen kada je Ford Mustang u sklopu svoje prve generacije zaživio, te istog časa postao najbrže prodavani automobil na svijetu, jako dobro znam za tu priču. No to je bilo šezdesetih, kada su automobili malo pomalo doživljavali transformaciju iz nekretnina u pokretnine, dok je u današnje vrijeme tolikom brzinom prodati neki automobil ipak nešto teža misija.
…ili možda ipak nije…


Iako sam se tisuću puta našalio na račun Mazde MX-5 i određenu količinu njenih vlasnika u šali nazvao metroseksualcima ili pripadnicima gay-populacije, isto tako otvoreno priznajem da ovaj maleni Roadster jednostavno obožavam.
Mazda MX-5 je za mene jednostavno savršen spoj upotrebljivosti na dnevnoj bazi, apsolutne upotrebljivosti, vrhunskog omjera kvalitete i cijene, te trajnosti koja nadilazi ama baš sva očekivanja.
Da, prva generacija Miate je većini ljudi u današnje vrijeme smiješna, no u tome i jest dobar dio genijalnosti ovog automobila.


Naime, citirat ću ekipu koja se na YouTube-u naziva „Regular Car Reviews“ (i priložiti njihovu recenziju Miate iz 1989. godine u nastavku teksta), koja kaže da je upravo Miata jedan od onih automobila koji zbog svojih oblih i blagih linija ne djeluju prijeteće ni po čemu, te kao takav simpatičan automobilčić zapravo ne podilazi ljudima koji imaju problema s mikropenijom ili nekim izmišljenim ili realnim kompleksom manje vrijednosti. Miata se ne razmeće ni s čime i to uopće nije poanta ovog automobila, no u usporedbi s mnogo jačim automobilima često je u stanju iznenaditi čak i s najslabijim motorom pod „haubom“.
Na tom je automobilu iz generacije u generaciju tvorcima u Mazdi nekako uspjelo pogoditi esenciju vožnje i vozačkog gušta, a da se istovremeno sam automobil ne razmeće s hrpetinom nepotrebnih stavki opreme koje bi ga učinila više nalik iPadu, nego automobilu i to je također jedan ogroman plus.
No ono po čemu je Miata svjetski poznata već pri samom spomenu i prvim asocijacijama svodi se na ogroman broj prodanih primjeraka i popularnost koju je ovaj mali Roadster doživio tijekom ukupno 25 godina postojanja i tri generacije.


Već se mjesecima priča o kolaboraciji Mazde i Alfa Romea, u sklopu koje bi se na tržištu vrlo uskoro trebala pojaviti Miata četvrte generacije, no konkretnih informacija još uvijek nema. Naravno, u Mazdi itekako dobro znaju da je jedan dio uspjeha nekog modela u konstantnom davanju informacija, ma koliko one šture i kratke bile, dok je drugi dio sveden na guranju aktualnog modela do iznemoglosti.
Uglavnom, upravo u toj maniri treba spomenuti Mazdu MX-5 Anniversary Edition, koja je na salonu automobila u New Yorku najavljena kao posljednji trzaj za Miatu aktualne (treće) generacije.


Dotična je edicija Miate planirana za proizvodnju u samo stotinu primjeraka, te s mnogim posebnostima u odnosu na ostale varijacije na temu MX-5-ice čijih se vlasnika tijekom godina nakupilo itekako puno.
Doduše, većinom se radi o detaljima, no za one koji ovaj automobil i dalje obožavaju, ti će detalji biti itekako zamjetni i posebni.
Sama lista „posebnosti“ u smislu ovog slavljeničkog modela donosi stavke poput posebne „Soul Red Metallic“ crvene boje u kombinaciji s nekim crnim detaljima, unikatan dizajn 17-inčnih kotača, te interijer presvučen posebnom kožom boje badema, koja u kontrastu s bojom eksterijera izgleda doista odlično.
Tu je i PHRT (Power Retractable Hard Top), odnosno sklopivi tvrdi krov crne boje, te velik broj ručno rađenih oznaka „25th Anniversary Edition“ porazbacanih unaokolo karoserije i interijera ove verzije Miate, a kao bonus svemu zajedno svaki je vlasnik na poklon dobio i posebno izrađeni Tourneau sat, kako bi se na susretima istog časa mogao istaknuti iz mase vlasnika „običnih“ primjeraka Mazde MX-5.


No upravo u tom „vlasničkom“ dijelu i postoji jedan problem, a taj se svodi na činjenicu da je ukupno stotinu primjeraka slavljeničke verzije Miate rasprodano u svega 600 sekundi, što uz brojne rekorde koje ovaj maleni Roadster ima iza sebe znači još jedan – onaj koji iz Miate u ovoj slavljeničkoj verziji radi najbrže pridavajući automobil svih vremena.
Prema riječima ljudi iz Mazde, nakon što je naručivanje ove Miate postalo aktualno, u manje od deset minuta se na internetskim stranicama pojavilo preko 250 interesenata, od kojih je stotinu odabrano po redu, te će dotični postati vlasnici, dok ovih ostalih 150 ljudi jednostavno neće dobiti tu priliku, osim ako se iz Mazde ne odluče na tržište ponuditi još koji primjerak.


Dakle ukoliko ste htjeli postati vlasnikom jednog primjerka ove slavljeničke verzije MX-5-ice, to je nažalost ispalo nemogućom misijom u apsolutno rekordnom roku.
No s obzirom na činjenicu da onih „običnih“ primjeraka i dalje ima u opticaju, vjerujem da ta „loša vijest“ ne bi trebala obeshrabriti sve one koji će ovaj predivan automobil kad-tad parkirati ispred svoje kuće, jer razlike su ionako samo kozmetičkog tipa, dok je duh malenog sportskog automobila za mase i otvorenog krova i dalje ostao netaknut.


TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Mazda.com, NetCarShow.com i AutoBlog.com
VIDEO: YouTube.com