Audi – A8L kao savršenstvo za diktatore

Gledano kroz povijest, svaki je diktator imao blindiran i apsolutno siguran automobil za prijevoz od točke „A“ do točke „B“, što zapravo nije ni čudno, jer bi u normalnom automobilu vjerojatno stradao već po izlasku iz dvorišta. No zabavno je vidjeti da i dan-danas u sklopu „civiliziranog“ svijeta postoje automobili koji se proizvode za takve „pravedne“ vladare i političare.


Iako odmah u početku moram priznati da me sama pojava najnovije generacije Audijevog modela A8 nije nimalo fascinirala, taj je automobil svejedno pojava na cesti, jer ako već zbog ničeg drugog, a onda je dotični lako primijetiti zbog veličine.
Osobno mislim da Audi ionako pretjeruje s nekim stvarima i naglašava krive detalje, pa u toj maniri npr. prednji farovi često izgledaju poput lampica kojima bi inače ukrašavali božićna drvca. Isto tako se velika većina Audijevih modela može pohvaliti i s malim milijunom (često) kromiranih detalja koji u mojoj knjizi vrednovanja detalja zvuče poput očajničkog pokušaja izricanja stila (da ne kažem nešto gore). Doduše, iz godine u godinu Audi bilježi sve bolje i bolje prodajne rezultate, pa se već po tome vidi kako sam dobrim dijelom zapravo u krivu.
No to ionako nije bitno, pa je bolje da se vratim tematici samog teksta.


Naime, Audi A8 je iz jednog ovećeg Audijevog modela u novije vrijeme doživio transformaciju u nešto za mnoge posebno. Za mnoge kupce i štovatelje tog modela Audi A8 u istoj rečenici predstavlja izraz stila, moći i ukusa, a sam Audi iz generacije u generaciju ovog modela tvrdi kako se radi o najluksuznijem i najposebnijem modelu visoke klase automobila.
OK, s dijelom svega toga bih se i složio, no koliko god da me i inače ne privlače modeli u sklopu opisa limuzina najviše kategorije, toliko mislim da bi Audi A8 bio posljednji na listi u slučaju da me takvi automobili ikad zainteresiraju. Razlog je jednostavan, a leži u činjenici da mi je automobil u usporedbi s konkurencijom jednostavno ružan.
No svejedno bih bio pomalo blesav i zatucan kada bih negirao sposobnost, tehnologiju, te svu silu pomagala i opreme kojima se ovaj model itekako može pohvaliti, a to ne želim ni pod razno.
Stoga bih Audi A8 u maniri savršene pristojnosti nazvao „posebnim“.


E sad, ako je Audi A8 sam po sebi „poseban“, onda bi A8L bio još „posebniji“, jer je za početak ponešto duži od „obične“ verzije modela, no za ovaj konkretan primjerak sve zajedno u smislu opisa ide na još pokoju potenciju, jer ovaj A8L ne samo da je veći, već je i teži, jači, opremljeniji i sa specifičnom namjerom u smislu odabira klijentele.


S obzirom na današnje političare i njihove težnje prema „dobrobiti naroda“, nimalo ne čudi kako su današnji automobili u kojima se dotični voze često blindirani i zaštićeni malim milijunom sigurnosnih dodataka. Iz godine u godinu se na takvim automobilima u smislu tehnologije i načina zaštite sve više i više radi, jer paralelno s tim tehnološkim podvizima raste i animozitet prema dotičnima koji čovječanstvo često srozavaju na najniže grane. Pa u sklopu konkurencije poput BMW-a, Jaguara, Rolls-Roycea, Bentleya i Mercedes-Benza, i Audi u tom segmentu apsolutnog luksuza i zaštite ima što za ponuditi.


Dotični Audi u obliku modela A8L u javnost nije izašao s hrpom brojki kojima se označavaju performanse koje znače gušt na cesti, no brojke u kontekstu ovog automobila zapravo i nisu bitne vlasnicima i potencijalnim kupcima, jer dotični za početak ovaj automobil nikad neće voziti. Dakle zasad se zna samo kako se pod „haubom“ nalazi W12 FSi motor s preko 500 konjskih snaga, no što sva ta snaga može prenijeti na cestu nitko zapravo ne zna.
Ono što se pak zna je dio popisa materijala i opreme koji podrazumijeva sljedeće stavke:

• poseban i samostojeći odjeljak za putnike u stražnjem dijelu automobila izrađen od ojačanog čelika
• obloge od tzv. „Aramidne“ tkanine (za čiji bih opis istovremeno trebao biti kemičar i pisac znanstveno-fantastičnih priča)
• dodatne obloge od specijalno obrađenog Aluminija
• staklene površine izrađene od višestruko-laminiranog stakla, te od poli-karbonatnih slojeva kojima se sprječava rasipanje stakla na komadiće
• dodatna balistička zaštita u sklopu pragova automobila
• armirani i ojačani podovi automobila koji su u kombinaciji s pragovima otporni na eksplozije od strane vojnih ručnih granata
• centralni sustav razglasa kojim je moguće upravljati i naprijed i iza, te u prednju masku integrirani zvučnik kojime je moguće zvuk ispuštati izvan automobila
• specijalno patentirani izlaz za nuždu
• opcija odvajanja vrata od karoserije jednostavnom procedurom pritiskanja tipke
• protu-požarni sustav
• sustav svježeg zraka za nuždu s kapacitetom do 24 sata djelovanja
• sustav za izvlačenje dima iz kabine automobila
• …i još mnogo toga


Dakle ukoliko se družite s nekim tko trenutno terorizira naciju na mjestu vladara, ili pak poznajete nekog tko takvog što ima u planu, možete mu slobodno preporučiti kupnju novog automobila u kojem će to moći sigurno raditi u pokretu.
Iako cijena osnovnog A8L Security modela nisu poznate u ovom času, ono što se zna jest činjenica da prodaja modela počinje negdje u jesenskom dijelu godine, pa ukoliko kupci do tog razdoblja prežive s glavama na ramenima, mislim da će Audi prodati nekoliko primjeraka.

U svakom je slučaju lijepo znati da se i diktatore i zločince ponekad čuva od razjarenih masa „običnih smrtnika“.
Bravo Audi.


TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Audi.com, WikiMedia.com, AutoBlog.com i Google Images